Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Programa de Visibilitat 2.0

El desig de visibilitat és una de les qüestions més recurrents vinculades a la pràctica de l'arquitectura. És, al mateix temps, una necessitat "comercial", com també de ser reconegut dins mateix del col·lectiu.

Per aquest motiu, el Pla Impulsa va organitzar pel Juliol de 2014 tres jornades relacionades amb la Visibilitat 2.0 amb l'objectiu de donar les eines als col·legiats per poder-se posicionar dins de la xarxa i reflexionar sobre aquells aspectes importants dins del màrqueting 2.0. Podeu consultar aquí els vídeos de les tres jornades.

Jornada sobre estratègies de comunicació

Sortir a la xarxa és com retratar-se, com ensenyar la casa. Allò que veuen de tu ets tu (professionalment parlant). Ens fa por, ens agrada i alhora sabem que ens pot ser útil. Abans de ficar-nos de ple en xarxes i eines digitals cal fer, per tant, un exercici d'autodefinició. D'això va tractar la jornada. Consulteu el programa.

Gràfic de satisfacció de la jornada d'estratègies de comunicació.

Jornada sobre recursos web

Avui dia, un web ben resolt a la xarxa és de les eines més efectives de promoció. Es poden trobar moltes eines web gratuïte o a preus molt assequibles i que són molt efectives o també es pot encarregar a empreses especialitzades. A la jornada es van veure els criteris a tenir en compte per dur a terme aquest pas amb èxit. Es va partir  de la idea que és important tenir una estratègia ben definida i el que cal és una eina per comunicar-la i que es coneguin el valor diferencial i feines representatives. Consulteu el programa.

Gràfic de satisfacció de la jornada sobre recursos web.

Jornada sobre les xarxes socials

Què faig a les xarxes socials? A quantes hi he de ser? Per què serveix cadascuna? Per què és important estar a les xarxes socials? Com ho faig per estar a les xarxes socials? Què penjo i què no? Quin és el meu to? Es tractava d'una xerrada sobre eines on line, xarxes socials, grups de treballs, cooperatives 2.0, revistes digitals, blocs més influents, etc. Conceptes bàsics sobre com estructurar un missatge personal, coherent i creïble. És necessari un Community Manager o un cap de premsa? Consulteu el programa.

Gràfic de satisfacció de la jornada sobre les xarxes socials.

Canvi estratègic, innovació en màrqueting i internacionalització (2a edició)

El 2014 es va dur a terme una convocatòria de selecció d'empreses per participar als programes intensius subvencionats pel Pla Impulsa d'assessorament i suport per al canvi estratègic, innovació en màrqueting i internacionalització amb l'objectiu de dotar d'eines de millora de la competitivitat empresarial.

La convocatòria anava dirigida a:
-Unitats de negoci formades per arquitectes.
-Unitats de negoci i aliances empresarials formades per arquitectes i/o equips d'arquitectes complementaris. Aliances entre arquitectes i/o equips d'arquitectes i altres empreses del sector (que aportin valor diferencial i d'augment de la competitivitat a la proposta).

La proposta havia d'estar liderada per un col·legiat exercent. Cada programa es composava de 60 hores de formació col·lectiva i 6 hores de tutoria individualitzada (amb un 40% de l'import subvencionat pel Pla Impulsa).

Programa de CANVI ESTRATÈGIC
Adreçat a empreses d'arquitectura, empresaris individuals inclosos, amb els interessos següents:
-Nous serveis i models de negoci impulsats per arquitectes emprenedors.
-Canvi de model de negoci per a empreses existents amb una idea en fase inicial.
-Noves iniciatives de col·laboració amb posicionament diferencial.
Gràfic de satisfacció del programa

Programa d'INNOVACIÓ EN MÀRQUETING
Adreçat a empreses d'arquitectura, empresaris individuals inclosos, amb els interessos següents:
-Arquitectes i empreses amb possiblitats de millora de la seva estratègia de captació de clients, vendes, màrqueting i comunicació.
-Noves iniciatives de col·laboració amb posicionament diferencial.
Gràfic de satisfacció del programa

Programa d'INTERNACIONALITZACIÓ
Adreçat a empreses d'arquitectura, empresaris individuals inclosos, amb els interessos següents:
-Grups d'exportació entre arquitectes especialistes.
-Grups d'exportació entre arquitectes joves i sèniors.
-Grups multi-sectorials d'exportació.
-Noves iniciatives de col·laboració d'exportació.
Gràfic de satisfacció del programa

Accés al servei COAC emprenedoria i innovació
Un cop finalitzat el programa, es podia concertar una entrevista amb el servei d'atenció i assessorament personalitzat conduït per especialistes que ajudaven a seguir desenvolupant el pla de negoci i a buscar finançament per començar l'activitat.

Eines per a la millora de la competitivitat

El 30 de gener de 2014 es va dur a terme a Barcelona una jornada oberta sobre aquells aspectes importants en la millora de la competitivitat. La jornada va anar a càrrec dels consultors dels programes d'internacionalització, innovació en màrqueting i canvi estratègic.
"Internacionalitzar-se és possible?"
"Com optimitzar les eines de comunicació on i off line: acció-reacció."
"Com adaptar-se al canvi d'escenari: l'arquitecte i la seva estratègia per competir en el futur."
Presentació dels Programes de Canvi Estratègic, Innovació en Màrqueting i Internacionalització.
Gràfic de satisfacció de la jornada

Vídeo de la jornada.


Tallers de treball

Entre els mesos d'abril i juny del 2013 es van organitzar tallers de treball en format de càpsules formatives obertes per a tots els col·legiats. L'objectiu era posar a l'abast dels col·legiats eines de millora de la competitivitat empresarial. Es pot consultar la documentació dels tallers realitzats en els enllaços adjuts.

CANVI ESTRATÈGIC
"La cooperativa, una empresa de futur", a càrrec d'a+4
Document 1    Document 2    Document 3
"Com crear productes, serveis i empreses d'èxit? Introducció al design thinking, a càrrec de Buena Idea
Document 1   Document 2   Document 3   Document 4



INNOVACIÓ EN MÀRQUETING
"(re)dissenya el teu projecte d'empresa", a càrrec de Maurilia Valor
Document 1
"Millora les teves habilitats per aconseguir clients", a càrrec d'EBCCE
Document 1   Document 2

INTERNACIONALITZACIÓ
"Com trobar i pactar amb partners internacionals?", a càrrec de Gestión Quattro
Document 1
"Com obtenir encàrrecs públics en l'àmbit internacional?" , a càrrec d'ïber Geo.
Document 1


Tallers i consultories d'innovació estratègica

En el marc del programa de millora de la competitivitat s'han realitzat tallers dedicats a reforçar la capacitat dels arquitectes de competir en el mercat global.

Tallers i consultories sobre innovació estratègica gratuïts per als arquitectes col·legiats:

El taller "Generació de noves idees de negoci innovadores" es va impartir el 15 d'octubre de 2014 a la sala d'actes de plaça Nova. Anava dirigit a arquitectes que volguessin aprendre a identificar noves idees de negoci innovadores que naixin de la interrelació del sector de l'arquitectura i de les capacitats i habilitats de l'arquitecte i altres sectors.
Veieu el gràfic de satisfacció del taller aquí.


 

 

El taller "Gestió de l'economía d'un despatx d'arquitectes" es va impartir el 12 de novembre de 2014 a la sala d'actes de plaça Nova. Anava dirigit a arquitectes que volguessin tenir un control financer de la seva activitat i en especial a aquells que estan focalitzats en la consecució de resultats. Quan els ingressos i els marges disminueixen, el control financer es converteix en estratègic.
Veieu el gràfic de satisfacció del taller aquí 

 

 

Sessions de consultoria estratègica. Els experts en innovació estratègica atenien personalment els col·legiats per ajudar-los a enfocar els seus projectes empresarials.

Gràfic de satisfacció de les consultories



 

 

 

 

 

 

Segueix-nos a les xarxes socials: @COACatalunya #PlaImpulsa.
Per a consultes o dubtes específics teniu a la vostra disposició el correu electrònic plaimpulsa@coac.cat

 

Versió per a imprimirPDF version