ESert
Postgrau en FACILITY MANAGEMENT (5ed) Curs presencial i per videoaula a través d'internet
EBC1161105
COAC

Lloc
COAC - Carrer Arcs
Carrer Arcs, 1-3, 5a planta
08002 Barcelona (Barcelona)
93 306 78 44

Dates
Del 26/09/2017 al 08/03/2018,
Horari

Dimarts i dijous de 16.00h a 20.00 h,
Durada 164 hores  

Director/docent
Felip Neri, arquitecte i consultor en Active Development i Lluís Dalmau, arquitecte, facility manager. Subdirector general de Patrimoni, Obres i Serveis del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya,
Idioma Castellà 
Preus i matriculació
Data límit de matriculació: 22/09/17

Tria una opció:

Preu general (*):
2362.00 €

COAC JOVE (**):
2066.00 €

Col·legiats amb quota bàsica:
2066.00 €

Entitats conveniades:
2066.00 €

Col·legiats amb tram complementari:
1771.00 €

Especial:
1050 Euros. Tècnics Administració Pública (veure apartat

Places totals: 50



El cobrament de la matrícula es farà efectiu abans de l'inici del curs o mòdul de postgrau.


(*) No col·legiats, Arquitectes habilitats d'altres col·legis, simpatitzants simples, amics i altres professionals.
(**) Arquitectes joves i estudiants d'arquitectura donats d'alta a COACJOVE.

A qui va dirigit

Professionals i/o estudiants universitaris interessats en desenvolupar la seva professió en el sector del Facility Management. Arquitectes i tècnics, de l’Administració Pública que es dediquin a la gestió d'equipaments, edificis i espai públic i tinguin la necessitat d'ampliar o actualitzar els seus coneixements. 

Per l'elaboració del programa formatiu del postgrau, l'Escola Sert ha comptat amb el suport de la Comissió Consultiva d'Experts en Facility Management, que compta amb els següents experts: 

Abaurrea, Albert - Cap de l’oficina d’equipaments esportius - Gerència de Serveis d’Esports de la Diputació de BarcelonaBarjuan, JosepArquitecte. Cap de la Divisió de Planificació de Bombers de BarcelonaBlasco, MarcSoci director a Simbioe Facility Management, Boscadas, Antonio - Cap de Manteniment i Serveis urbans a l’Ajuntament del Prat de Llobregat, Bruch, Abel - Facility Manager Agència Catalana del patrimoni GENCAT, Dalmau, Lluís - Subdirector general de Patrimoni, Obres i Serveis  Departament de Justícia, Lopez, Rafael - Coordinador executiu pla d'inversions (serveis penitenciaris) de l’Àrea de Patrimoni, Obres i Serveis, Martínez, Albert - Cap de secció Planificació i Control del Servei de Manteniment de la Diputació de Barcelona, Moya , MònicaDirectora d’enginyeria de construcció a JG Ingenieros, Navas, Cristina - Gestora de projectes en l'oficina d'Optimització i Racionalització d'Espais Departament d'Economia, Gordi, Felip Neriarquitecte i consultor en Active Development, Olivera, Rosa - Directora de Serveis Generals a l’Hospital Clínic de Barcelona, Roger, Sebastià - Soci Fundador de Real Estate & Facility Management Expertise Group, Sistach, Marc - President de l'Associació Catalana de Facility Management. Soci Fundador RE&FM Real Estate & Facility Management Expertise Group

Objectius

El Facility Manager és la figura clau per optimitzar els recursos de les empreses. Planifica els manteniments preventius i correctius dels edificis, implementa tecnologies intel·ligents, gestiona els espais i noves ubicacions i estalvia despeses energètiques. Amb criteri professional, decideix davant una opció de compra o lloguer, gestiona la subcontractació de serveis i selecciona el programari de gestió més adequat.

L’objectiu del curs és adquirir noves capacitats per a gestionar i planificar edificis i espais construïts, que permetin al professional garantir un nivell òptim de servei als usuaris interns i externs d'una organització.  També es pretén millorar i promoure la formació dels arquitectes i tècnics de l'administració pública, amb responsabilitats vinculades a la gestió, conservació i explotació dels edificis o espais construïts.

En col.laboració amb:

 """"

Programa

M1. Models de planificació i implantació del FM en diferents organitzacions (durada: 28 hores)
L’objectiu és conèixer les funcions i el perfil del facility manager, adquirir els coneixements i habilitats bàsiques en organització i gestió d’empreses i dotar l’alumne d’eines per conèixer i analitzar el mercat potencial en aquest àmbit.

M2. Gestió patrimonial eficient i sostenible (durada: 32 hores)
L’objectiu és adquirir capacitats de gestió per establir estratègies a llarg termini d’estalvi de costos en la gestió de l’edifici i decidir amb criteri professional davant una opció de compra o lloguer.

M3. El Facility Management en la fase de projecte i obra i el pla de manteniment (durada: 24 hores)
L'objectiu és conèixer les funcions i tasques del Facility Manager en les fases de projecte i obra, així com tota la documentació generada necessària per a la fase posterior d'explotació i adquirir un criteri professional per al processos de contractació.

M4. Negociació i gestió dels contractes i serveis (durada: 40 hores)
L’objectiu és aprendre a gestionar eficaçment la subcontractació de serveis amb els criteris òptims per tal de minimitzar l’impacte ambienta, aprendre a planificar i gestionar els manteniments preventius i correctius de l’edifici i adquirir un criteri professional a l’hora d’implantar tecnologies intel·ligents.

M5. Definició i gestió d’espais en edificis i espai públic (durada: 20 hores)
L’objectiu és adquirir capacitats per gestionar i planificar eficaçment espais i zones d'ús públic, garantint el nivell de servei més adequat als usuaris interns i externs.

M6. Costos i inversions derivades del Facility Management (durada: 20 hores)
L’objectiu és aprendre a identificar els costos de funcionament de l’edifici i proposar metodologies de control d’aquests costos, així com analitzar i gestionar el cicle de vida dels elements de l’edifici i elaborar plans d’inversió.

Visites
Es realitzaran cinc visites guiades a edificis de diferents tipologies i usos, tant públics com privats, amb l'objectiu de conèixer in situ el rol del Facility Manager en diferents organitzacions.

PROGRAMA DETALLAT  


Quadre docent:

Abrudan, Patricia - Arquitecta, LEED Projects coordinator
Barjuan, Josep - Arquitecte. Cap de la Divisió de Planificació de Bombers de Barcelona 
Bayés, CristinaResponsable d'edificació sostenible de Lavola
Blasco, Marc -  Soci director a Simbioe Facility Management
Boscadas, Antoni Cap de Manteniment i Serveis urbans a l’Ajuntament d'El Prat de Llobregat
Bosch, Emili -  Freelance, expert en Facility Management, des de la seva pròpia empresa NEAC Associats, SL
Bruch, Abel - Arquitecte. Facility Manager. Agència Catalana del patrimoni. Generalitat de Catalunya.
Casas, Agustí Professor de Màrqueting, Universitat de Barcelona
Casas, ValentíFundador i president d'ITEL - Instituto Técnico Español de Limpiezas
Castellano, Jordi - Project, Facility Manager i gerent a Green Building Management SL.
Cid, Laura - Metgessa, especialista en medicina del treball i Prevenció de Riscos Laborals
Dalmau, Lluís - Arquitecte, Subdirector general de Patrimoni, Obres i Serveis  Departament de Justícia
Font, Xavier - Cap de l'Àrea de Gestió Patrimonial i Serveis als Edificis, Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya
Formatger, Albert - Arquitecte IMAD 
Gazulla, Cristina - Project manager a Lavola sostenibilitat
Gordi, Felip Neri - Arquitecte i consultor en Active Development
Llargués, Jordi Director de serveis generals a Bayer Hispania 
López, Rafael - Coordinador executiu pla d'inversions (serveis penitenciaris) de l’Àrea de Patrimoni, Obres i Serveis del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya
Miró, Joan - Director general de Facilitia Grupo TBK
Navas, Cristina - Arquitecta, Gestora de projectes en l'oficina d'Optimització i Racionalització d'Espais Departament d'Economia
Piqué Josep Miquel, La Salle Technova Barcelona. IASP President
Pons, Albert
Arquitecte tècnic i director en TBA Facilities
Roger SebastiàSoci Fundador  RE&FM. Professor i col·laborador a La Salle Madrid, UOC, La Salle Bcn. 
Robledo, Javier - ISR
Salvadó, TonDirector de Model Urbà. Gerència d'Ecologia Urbana. Ajuntament de Barcelona
Santos, AlbertoResponsable de Serveis Generals MACBA
Sanz, Manuel - Director general en SMDos
Silvestre, Elisabet - Doctora en biologia, experta en bioconstrucció i toxicitat
Sistach, MarcPresident de l'Associació Catalana de Facility Management
Torrent, JaumeGerent de la Delegació del Govern a Girona
Utges, Daniel - Enginyer industrial, Energy Savings Growth Hacker
Valdés, ManuelGerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures. Ajuntament de Barcelona
Vidal, Joan Ramón - Propietari Barnaquatre Gestió de Finques, S.L. 

Aclariments

TANCAMENT D'INSCRIPCIONS
En aquests moments, no queden places presencials disponibles per aquesta edició. S'han obert algunes places en línia per aquells alumnes que vulguin fer el seguiment 100% a distància (excepte les visites programades). Per formalitzar la inscripció a aquestes places, apunteu-vos com a interessats i ens posarem en contacte amb vosaltres per confirmar la inscripció en cas que hi hagi disponibilitat.
 
IDIOMA DEL CURS
El curs s'impartirà en castellà.

TIPUS DE CERTIFICATS
Si l'assistència és superior al 80% de les classes, l'alumne rebrà un certificat d'assistència. Si, a més, es superen satisfactòriament les proves del sistema d'avaluació, s'entregarà un certificat d'aprofitament. 

Les qualificacions del sistema d'avaluació poden ser "satisfactòries", "a esmenar" o "no presentat".

S'estima que per cada quatre hores lectives, l'alumne haurà de dedicar una hora de treball personal. 

PREUS 

Preus del Postgrau:
2.624 € / 2.296 € / 1.968 €

10% descompte per matriculació per tractar-se d'un itinerari de llarga durada:
2.362 € / 2.066 € / 1.771 € (preus actius)

10% descompte addicional per matriculació al Postgrau abans del 26.08.17:
2.099 € / 1.837 € / 1.574 € 
 
Preu especial per als membres de l'Associació Catalana de Facility Management (1.837,00€) (Clicar preu "entitats conveniades")
 

PREU ESPECIAL PER A TÈCNICS DE L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
Amb la voluntat de contribuir a millorar la formació dels arquitectes i tècnics de l’administració pública amb responsabilitats vinculades a la gestió, conservació i explotació dels edificis de l’administració pública, el COAC i l’Escola d’Administració Pública de Catalunya estan col·laborant per difondre aquest programa de formació entre els treballadors que formin part, com a personal laboral, de les plantilles de la Generalitat de Catalunya, així com de les entitats locals catalanes que tinguin encomanada la formació a l'EAPC. Segons el conveni signat en data 17.07.2017, s'ha establert un preu especial de 1.050 € per a aquests tècnics. (veure opció de matrícula de preu "especial"). En el cas d'inscriure's a través d'aquesta opció, és necessari fer-nos arribar un certificat que verifiqui la relació laboral amb l'Administració Pública.  

 
MATRÍCULA
 
La inscripció al postgrau realitzada abans del 15 dies naturals del seu inici permetrà, als arquitectes col·legiats COAC, fraccionar el pagament en terminis mensuals sense interessos (s'ha de sol·licitar a l'apartat comentaris del formulari de matriculació).

Els mòduls del curs no es poden realitzar de manera independent.
 
Les anul·lacions d'una matrícula han de ser comunicades per escrit amb un mínim de 15 dies naturals abans de l'inici del curs. En cas contrari, s'efectuarà el càrrec corresponent al 50% de l'import de la matrícula en concepte de despeses administratives. 
Si l'anul·lació de la matrícula es produeix quan el curs ja ha començat, es passarà el càrrec total de l'import. 
 
L'Escola Sert COAC es reserva el dret d'anul·lar o ajornar un programa formatiu si considera insuficient el nombre d'inscrits.
 
Per poder reconèixer la formació de Postgrau/Màster professional i emetre el corresponent diploma, és necessari que l'alumne que no estigui col·legiat al COAC, ens aporti la titulació del Grau corresponent.

Els despatxos que tenen contractats els serveis complementaris del COAC poden oferir formació a un arquitecte del seu equip amb el 25% de descompte (encara que aquest no estigui col•legiat al COAC, tot i que s'haurà d'acreditar la seva vinculació a la societat). 
 
 

Informació completa, Inscripcions i novetats a:
www.arquitectes.cat/escolasert

facebook twitter Likedin gooogle+
Col·legi d'arquitectes de Catalunya
Escola Sert · C/Arcs 1-3
08002 Barcelona
93 306 78 44 · infosert@coac.net
uia
ula
CSCAE