
En aquesta jornada tècnica analitzarem en detall el comportament dels sòls de fusta instal·lats sobre sistemes de calefacció radiant, a partir de l’estudi desenvolupat per la Universitat de Còrdova, la Universitat de Cadis i l’Institut de Ciències de la Construcció del CSIC.
La sessió comptarà amb la participació de José Antonio Tenorio, Científic Titular (CSIC) i referent en innovació, sostenibilitat i eficiència energètica en l’edificació, qui presentarà els resultats de la recerca i la seva aplicació en el disseny de solucions constructives amb fusta sobre sistemes radiants.
S’abordarà el component tèrmic dels sòls radiants amb revestiment de fusta, presentant-ne els objectius, la metodologia aplicada, els resultats clau i les conclusions obtingudes en la recerca.
L’estudi aporta dades essencials per comprendre com interactuen la fusta i els sistemes radiants, proporcionant criteris tècnics que contribueixen al disseny i l’execució de solucions constructives eficients, sostenibles i confortables.
Una sessió imprescindible per als professionals de l’arquitectura i la construcció que busquen aprofundir en l’ús de la fusta com a material d’alt valor afegit en el marc de l’edificació contemporània.
La jornada s’organitza en col·laboració amb ACIPCAT – Associació Catalana d’Industrials del Parquet [3], entitat professional que agrupa empreses i especialistes del sector a Catalunya. L’ACIPCAT té com a missió oferir informació tècnica, impulsar la formació contínua mitjançant seminaris i jornades, i actuar com a punt de trobada per compartir coneixement, innovació i bones pràctiques en l’àmbit del parquet i els paviments de fusta.
Jornada oberta i gratuïta per a tothom.
Links:
[1] https://www.arquitectes.cat/sites/default/files/foto_calefaccion_radiant_-_fusta_1080x770.png
[2] https://www.arquitectes.cat/ca/javascript%3Ahistory.back%281%29
[3] https://acipcat.com/
[4] https://www.youtube.com/watch?v=TMnZTzKBLzU
[5] https://www.arquitectes.cat/ca/printpdf/print/33452