COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA
Publicat a COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA (https://www.arquitectes.cat)

Inici > Cicle MARQ 2025/2026. "Ciutats i rius" amb Jesús Arcos (Alday Jover)

[1]

Cicle MARQ 2025/2026. "Ciutats i rius" amb Jesús Arcos (Alday Jover)

Imatge: 
© Jesús Arcos (Alday Jover)

Entitat Organitzadora : COAC

Lloc: Sala Rafael Masó de la Demarcación de Girona del COAC. Pl. Catedral, 8. Girona

Demarcació : Girona

Data inici : Dimarts, 18 novembre, 2025

Horari: 15 h

Tornar [2]
Un any més, la Demarcació de Girona del COAC col·labora en el cicle de conferències MARQ - Màster en Arquitectura que organitza l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona, que en l'edició d'aquest any està dedicat a l’aigua, tant en la seva abundància com en la seva escassetat, i com ha estat objecte d’estudi i un element clau en la generació d’arquitectures, models econòmics, sistemes de producció i processos de colonització al llarg de la història. 

La cinquena sessió tindrà lloc el dimarts 18 de novembre, a les 15.00 hores, i anirà a càrrec de l'arquitecte Jesús Arcos (Alday Jover) amb la conferència 'Ciutats i rius'. 

La integració d’infraestructures hidrològiques, de transport o de generació d’energia amb l’espai públic i l’arquitectura pública depèn en gran mesura de col·laboracions interdisciplinàries que s’inicien des de la fase conceptual. Enginyers de diferents àmbits, ambientalistes, científics socials, historiadors i artistes treballen conjuntament amb arquitectes, urbanistes, paisatgistes i restauradors en la comprensió holística dels problemes i en el marc conceptual de possibles respostes. Desenvolupen solucions innovadores i noves metodologies per afrontar la complexitat dels reptes urbans i territorials contemporanis.

El cicle acabarà amb la conferència de Jordi Mitjans d’ARQBAG (29 de gener).

Jesús Arcos Cordón (Barcelona, 1978)
Arquitecte i urbanista, titulat per l’ETSAVallès de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Barcelona (2004). Membre de l’Associació Espanyola de Paisatgisme (AEP). Forma part d’aldayjover des del maig de 2005; és responsable d’aldayjover Barcelona des de l’agost de 2011 i soci des del juliol de 2016, exercint com a director d’arquitectura.

Com a director de projectes a aldayjover, ha estat responsable de la gestió de projectes i obres de gran complexitat tècnica, econòmica i executiva, tant en l’àmbit nacional com internacional (Amèrica del Nord, Amèrica del Sud i Àsia).

En el camp de la docència, col·labora com a tutor de tesis al màster de paisatgisme de la UPC de Barcelona, i ha estat professor convidat a revisions de cursos d’arquitectura i paisatge a les universitats de Tulane, Oregon i Barcelona. Ha impartit nombroses conferències en congressos especialitzats, col·legis professionals i universitats.

És coautor, juntament amb Iñaki Alday, Margarita Jover i Fernando Mesonero, del llibre Ciudades y Ríos, publicat per ACTAR el 2023 (ISBN 978-1-945150-76-0; edició en anglès Cities and Rivers, ISBN 978-1-945150-74-6), que explora la intersecció entre arquitectura, paisatgisme, planejament i dinàmiques fluvials a través dels treballs d’aldayjover arquitectura i paisatge.

Alday Jover
És un despatx de pràctica multidisciplinària basat en la recerca, centrat en la innovació i en el caràcter específic del lloc. La seva obra és especialment reconeguda pel seu lideratge en un nou enfocament de la relació entre les ciutats i els rius, en què la dinàmica natural i la inundació esdevenen part de l’espai públic, eliminant la idea de “catàstrofe”.

PDF version [3]

Copyright@ Col·legi d'Arquitectes de Catalunya : https://www.arquitectes.cat/ca/cultura/cicle-marq-20252026-ciutats-i-rius-amb-jes%C3%BAs-arcos-alday-jover?language=ca

Links:
[1] https://www.arquitectes.cat/sites/default/files/marq-jesus-arcos-2025.png
[2] https://www.arquitectes.cat/ca/javascript%3Ahistory.back%281%29?language=ca
[3] https://www.arquitectes.cat/ca/printpdf/print/33717?language=ca