El Col·legi d’Arquitectes de Catalunya posa en marxa la
Bústia d’Incidències Professionals , una eina col·lectiva destinada a recollir les incidències, dificultats i problemàtiques que afecten els arquitectes en el seu exercici professional ja sigui amb l’administració pública o amb altres entitats.
La idea és que a través d’aquesta bústia es puguin establir criteris unificats d’interpretació de les normatives i es vegi la necessitat d’establir un diàleg entre companys per tal d’agilitzar els terminis, ja sigui abans d’iniciar el projecte com durant el procés de les esmenes, per tal d’aconseguir optimitzar el temps de tothom.
L’objectiu és
obtenir dades reals i contrastades que permetin al COAC
defensar millor la professió, proposar
millores en els processos administratius i impulsar
canvis que facilitin l’exercici professional dels arquitectes.
Aquesta bústia no és un canal de consultes ni reclamacions personals, sinó un instrument per a la recollida col·lectiva de dades i l’anàlisi d’aquesta informació de manera estructurada. Les aportacions que hi facin els col·legiats serviran per
identificar patrons comuns,
detectar les problemàtiques recurrents i
actuar de manera coordinada davant les administracions competents.
En cas que es tracti d’un cas concret que requereixi una resposta personalitzada o assessorament específic, podeu adreçar-vos als serveis del COAC mitjançant correu electrònic a
Visat ,
Assessoria Jurídica o
Atenció a l’Arquitecte , segons correspongui.
Una eina compartida al servei de tots els col·legiats
La iniciativa neix de les enquestes del COAC sobre els temps de llicències, realitzades entre el 2019 i 2024, i de l’experiència acumulada per la
Demarcació de Barcelona, que des de fa temps treballa en la recollida i explotació de dades per analitzar les incidències que afecten l’exercici professional. Aquesta tasca ha evidenciat la importància de
disposar d’informació sistematitzada i fiable per poder actuar amb eficàcia i buscar solucions amb les diferents administracions i entitats.
En aquesta mateixa línia, la
Demarcació de Girona va iniciar, el passat mes de juliol, una
experiència pilot amb la posada en marxa d’una Bústia d’Incidències Professionals que ara s’amplia de forma més sistematitzada per poder treballar amb dades agregades. L’interès i els bons resultats d’aquesta prova pilot han motivat la decisió d’
ampliar el servei a tot l’àmbit territorial del COAC, amb una gestió centralitzada i coordinada.
Aquest treball s’ha desenvolupat en coordinació amb l’Agrupació d'Arquitectes al Servei de l'Administració Pública (AASAP), amb la voluntat de sumar esforços i experiència per fer d’aquesta bústia una eina útil per al conjunt de la professió.