Amb motiu del
Dia Internacional de les Dones, la Comissió de Dones i d'Igualtat de l'Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya organitza, el proper
dimarts 3 de març a les 18 h, un acte reivindicatiu de les dones en el món professional, amb el títol “Les Comissions de Dones i Equitat en els Col·legis Professionals”.
L'acte, que es durà a terme a la 8a planta de la seu de l'Associació (seu de l'ICAB), té per objectiu compartir les experiències de les comissions de gènere i la seva influència a quatre col·legis professionals, i seguir apostant i treballant pel
Decàleg per l’Equitat de Gènere de la Comissió de Dones i d’Igualtat de la Intercol·legial.
Es prega confirmació d'assistència .
PROGRAMA:
18:00 h Benvinguda institucional
Sandra Bestraten i Castells, presidenta de la Comissió de Dones i d’Igualtat de l’Associació de la Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya i presidenta de la Demarcació de Barcelona del COAC.
18.10 h Taula Rodona
Karina Gibert Oliveras, degana del Col·legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya.
8 anys de la Comissió del seu Col·legi.
Mercè Barau Germes, vocal d’oficina de farmàcia de la Junta de Govern del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona.
6 anys de la Comissió del seu Col·legi.
Patrícia Sarrias i Javier, vocal de la Junta de Govern del Col·legi d’Educadors i Educadores Socials de Catalunya.
6 anys de la Comissió del seu Col·legi.
Lourdes Ciuró i Buldó, cap de Relacions Institucionals i assessora jurídica de la Junta de Govern del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida.
1 any de la Comissió del seu Col·legi.
Mercedes Guerrero Martínez, vicepresidenta del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona.
1 any de la Comissió del seu Col·legi.
Modera: Yohany L. Ayala, periodista i directora de la publicació La Marina.
19.10 h Preguntes del públic
19:20 h Lectura de conclusions
19.30 h Cloenda
Sandra Bestraten i Castells, presidenta de la Comissió de Dones i d’Igualtat de l’Associació de la Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya
19:35 h Fotografia de família
19:45 h Copa de cava
LA COMISSIÓ DE DONES I D'IGUALTAT DE LA INTERCOL·LEGIAL
La Comissió, de la qual el COAC forma part i n'ostenta la presidència des del 2023, es va crear el 2018 i des d'aleshores treballa en pro de la promoció de les dones professionals en la societat i les polítiques d’igualtat. En aquests anys, la Comissió ha organitzat conferències, jornades de networking i altres activitats per donar visibilitat al paper desenvolupat per les dones en la societat actual i, en especial, en l’àmbit dels col·legis professionals. També ha treballat per formular estratègies comunes per donar visibilitat a les dones en tots els àmbits i per al foment de polítiques de paritat i d’igualtat, amb especial atenció a qüestions com la bretxa salarial.