COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA
Publicat a COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA (https://www.arquitectes.cat)

Inici > Cicle de cinema: "La Escala Humana"

"La Escala Humana" [1]

Cicle de cinema: "La Escala Humana"

Imatge: 
"La Escala Humana". Andreas Mol Dalsgaard, Final Cut For Real, Dinamarca, 2012

Entitat Organitzadora : COAC

Lloc: Sala d'actes de la Demarcació de Tarragona

Demarcació : Tarragona

Data inici : Divendres, 20 març, 2026

Horari: 19 h

Tornar [2]
El divendres 20 de març a les 19 h, tindrà lloc la propera sessió del cicle de cinema de la Demarcació de Tarragona. El cicle, comissariat per ojoconico.xyz [3], presenta diferents peces audiovisuals que documenten la transformació del nostre entorn a través de la arquitectura, l'urbanisme, el paisatge o el disseny. 

"La Escala Humana"
Andreas Mol Dalsgaard, Final Cut For Real, Dinamarca, 2012, 83’. V.O.S. Castellà

"La Escala Humana" indaga en el que succeeix si prenem a l'ésser humà com a referent principal en el disseny urbà. Inspirat en el treball de Gehl Architects, liderat per Jan Gehl, el film se centra en les diferents maneres de planificar la ciutat centrant-se en les necessitats humanes, il·lustrant l'impacte que ha tingut i continua tenint l'enfocament humanístic en la planificació urbana en algunes de les majors capitals del món. Des de Times Square a Nova York fins a la devastada Christchurch i les solucions sostenibles per a Dhaka, apreciem la necessitat de repensar la condició humana de la ciutat moderna d'una manera radical.

Convidats:
Per parlar de les ensenyances de Jan Gehl i la seva aplicació sobre les diferents escales de Tarragona, després de la projecció comptarem amb dos convidats d'excepció: Josep Bohigas i Ferran Grau.

· Josep Bohigas i Arnau – Arquitecte per l'ETSAB (UPC), professor de Projectes a l'ETSAB i codirector del Màster de Lighting Design de la Fundació UPC, a més de professor convidat en universitats internacionals. Entre 1991 i 2015 va codirigir l'estudi BOPBAA, on va guanyar importants concursos com l'ampliació del Museu Thyssen de Madrid, els Habitatges del Fòrum i el teatre El Molino, i va rebre destacats reconeixements, entre ells tres premis FAD i tres premis Ciutat de Barcelona. Ha impulsat diversos programes d'activisme cultural centrats en noves solucions al problema de l'hàbitat. Entre 2016 i 2023 va dirigir Barcelona Regional i, entre 2019 i 2023, l'Agència d'Ecologia Urbana de Barcelona. Actualment és comissari de Manifesta16 i soci fundador de l'agència URBAN FRONT.

· Ferran Grau i Valldosera – Doctor arquitecte per l'ETSAB i professor i investigador a l'ETSA Reus (URV). Ha estat professor assistent a l'ETH Zurich (Suïssa) i professor convidat a l'Azrieli School of Architecture (Ottawa, Canadà). Ha desenvolupat la seva pràctica professional amb Núria Casais (GrauCasais) i anteriorment amb Xavier Bustos i Nicola Regusci (XNF arquitectes). La seva obra s'ha exposat a la Biennal d'Arquitectura de Venècia i al Pavelló Mies van der Rohe, i ha rebut diversos reconeixements, com el Premi Biennal XI Alejandro de la Sota, el Premi BAUMIT 2020 i diverses seleccions als Premis FAD. També ha desenvolupat tasques editorials com a codirector de Quaderns #272 i de la revista AT#22.

Comissariat per:


Amb la col·laboració de:
PDF version [4]

Copyright@ Col·legi d'Arquitectes de Catalunya : https://www.arquitectes.cat/ca/cultura/cicle-de-cinema-la-escala-humana

Links:
[1] https://www.arquitectes.cat/sites/default/files/cartel_horizontal_la_escala_humana_1080.jpg
[2] https://www.arquitectes.cat/ca/javascript%3Ahistory.back%281%29
[3] https://ojoconico.tumblr.com/
[4] https://www.arquitectes.cat/ca/printpdf/print/34113