
El paper de l’envolupant en l’eficiència dels edificis és cada cop més determinant, especialment en el context d’actualització normativa. Aquesta jornada tècnica proposa una mirada clara i aplicada sobre l’ús del PVC en la fusteria exterior, en relació amb el CTE 2026 i la seva implementació en projectes reals, tant en obra nova com en intervencions de rehabilitació sostenible per a la zona climàtica Nord-est.
Abordarem des d’una base tècnica el comportament del PVC com a material (les seves prestacions tèrmiques, acústiques i la seva contribució al confort interior) i revisarem els criteris del nou document DB SA del CTE 2026, aterrant les seves implicacions en el disseny i execució. Un eix rellevant de la sessió serà l’economia circular des de la pràctica: la reutilització, el reciclatge i la valorització de components com finestres i vidres.
El programa de la jornada es desenvoluparà al llarg dels següents blocs:
○ El PVC en fusteria exterior: material i prestacions
○ Sistemes de perfils i aplicació a la zona climàtica nord-est
○ Aplicació en obra a través de casos reals i economia circular
De la mà de VEKA, una empresa especialitzada en el desenvolupament de sistemes de perfils de PVC per a fusteria exterior, amb presència internacional i un enfocament tècnic en l’eficiència energètica. La seva experiència en solucions aplicades i en processos de reciclatge del material dona suport a l’organització d’aquesta sessió.
Links:
[1] https://www.arquitectes.cat/sites/default/files/16-06_cat.png
[2] https://www.arquitectes.cat/ca/javascript%3Ahistory.back%281%29
[3] https://youtu.be/nhIfxyGop_o
[4] https://www.veka.es/arquitecto/