L'1 de febrer entra en funcionament una modificació en la sol·licitud telemàtica de la Cèdula de segona ocupació de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
Està previst que, a partir d'aquesta data, des del web de gestió de tràmits de la Generalitat de Catalunya i des del Canal Empresa, el tràmit de sol·licitud de cèdula d’habitatge usat es divideixi en les tres casuístiques següents:
1. Tràmit per a sol·licituds de cèdules d’habitabilitat anteriors a 1984 que no disposin de cèdula d’habitabilitat anterior.
2. Tràmit per a sol·licituds de cèdules d’habitabilitat d’habitatges entre 1984 i 2012 que no disposin de cèdula d’habitabilitat anterior.
3. Tràmit per a sol·licituds de renovacions de cèdules d’habitabilitat.
En els dos primers casos, en què cal aportar documentació acreditativa de l’antiguitat de l’habitatge, aquesta es presentarà directament a la Generalitat en el moment de presentar el Certificat de segona ocupació:
1. Per a les sol·licituds de cèdules d’habitatges anteriors a 1984 és obligatori adjuntar el document Declaració responsable de l’antiguitat de l’habitatge per a la tramitació de la cèdula d’habitabilitat de segona ocupació. És competència del Servei d’Habitabilitat i Parc Desocupat i de la Resta de Serveis Territorials la potestat de poder demanar documentació complementària per acreditar aquesta antiguitat, la qual s’haurà d’aportar a través de la seu electrònica de la Generalitat.
2. Per a les sol·licituds d’habitatges entre 1984 i 2012, només acceptaran un únic fitxer PDF (de màxim 3 MB), on caldrà incloure tota la documentació necessària per acreditar l’antiguitat de l’habitatge. Aquest PDF pot constar únicament de la Declaració responsable d’antiguitat de l’habitatge o bé d’altra documentació pertinent als efectes considerats.
Properament l’aplicatiu de Visat del COAC inclourà les modificacions que aquests canvis requereixen per a que no calgui adjuntar la documentació acreditativa de l’antiguitat de l’habitatge també en el moment de generar el Certificat de segona ocupació.
Finalment des de l’Agència de l’Habitatge ens informen que, sempre que calgui fer aportacions a l’expedient quan aquest sigui telemàtic, caldrà fer-les a través de la seu electrònica de la Generalitat seguint els següents passos:
a) Accedir a la Seu electrònica
[2]b) Seleccionar "Registre electrònic", sota l'apartat de "Tràmits Gencat".
c) Clicar "Comença" (de color vermell), situat a la dreta de la línia "Presentar la petició".
d) Seleccionar “Per Internet”, situat a la pestanya “Pas 1”.
e) Clicar “Vés-hi” (en vermell).
f) S'arribarà a la finestra de "Tramitació en línia de petició genèrica" i seguir els passos marcats:
i) PAS 1: Descarregar formulari.
ii) PAS 2: Omplir el formulari i adjuntar arxiu amb documentació, si s’escau.
Validar-lo i desar-ho al PC.
iii) PAS 3: Enviar a tramitar.
Links:
[1] https://www.arquitectes.cat/ca/canvis-sol-licitud-telematica-cedula-habitatge
[2] https://seu.gencat.cat
[3] https://www.arquitectes.cat/ca/javascript%3Ahistory.back%281%29