COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA
Publicat a COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA (https://www.arquitectes.cat)

Home > Sèrie de xerrades (Entorn a) Gaudí

[1]

Sèrie de xerrades (Entorn a) Gaudí

Imatge: 
Lluís Casals. Casa Bellesguard. Barcelona s.d.. © Lluís Casals, VEGAP. Arxiu Històric del COAC

Entidad Organizadora : COAC

Sitio : sala d'actes

Demarcación : COAC

Fecha inicio : Viernes, 3 Julio, 2026

Horario : A les 10.30h

Tornar [2]
En el marc de la commemoració de l’Any Gaudí 2026, que celebra el centenari de la mort d’Antoni Gaudí, les demarcacions de Barcelona i Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), de la mà de MIAS Architects —sota la direcció de l’arquitecte i AIA Honorary Fellow Josep Miàs— i de la Dra. María José Masnou, arquitecta i investigadora, , exvicepresidenta de la Càtedra Xina, impulsen una jornada dedicada al llegat gaudinià i a la seva projecció contemporània.

La jornada tindrà lloc a Barcelona el divendres 3 de juliol de 2026, a la sala d’actes del COAC, i es planteja com un espai de trobada i reflexió entre la Xina i Catalunya entorn de l’obra i el llegat d’Antoni Gaudí. En aquest sentit, es configura també com un pont de diàleg entre Barcelona 2026 i Pequín 2029, ambdues seus de la Capital Mundial de l’Arquitectura promoguda per la UIA, amb l’objectiu de reforçar els vincles internacionals i l’intercanvi de coneixement entre contextos arquitectònics diversos.

La benvinguda serà a càrrec de Sandra Bestraten, degana del COAC, que introduirà la sessió amb una breu presentació de l’eina interactiva Constel·lació Gaudí [3], una proposta que visualitza les relacions entre Gaudí i els seus col·laboradors al llarg del temps i que servirà per contextualitzar els continguts de la sessió. També hi intervindran Iñigo Ugalde, director de la School of Architecture de UIC Barcelona; Ricard Planas, fundador i CEO de Bonart; i Josep Miàs, director i fundador de MIAS Architects.

Comptarem doncs amb les intervencions de:
- Liu Yulong, president de l’Architectural Design and Research Institute of Tsinghua University Co., Ltd.;
- Wang Jian, director general de The Architectural Design & Research Institute of Zhejiang University;
- Liu Heng, arquitecte en cap adjunt de China Architectural Design & Research Group.

Aquests tres ponents constitueixen el nucli internacional de la jornada i aportaran perspectives diverses sobre la recepció i reinterpretació de Gaudí en el context xinès.

Un cop finalitzades les conferències, tindrà lloc una taula rodona moderada per Kevin Zhang, BIA (Beijing Institute of Architects), Josep Miàs i María José Masnou, amb la participació dels tres ponents xinesos i de l’artista i escultor Jordi Barbany, artesà i Mercè Riba, escultora i artista. Aquesta conversa vol aprofundir en el diàleg entre la Xina i Catalunya, així com entre diferents cultures arquitectòniques a partir de l’obra de Gaudí, entesa com a patrimoni compartit i referent per a la pràctica contemporània.

Inscriu-t'hi [4]


Amb el suport de:


Amb la col·laboració de:



Copyright@ Col·legi d'Arquitectes de Catalunya : https://www.arquitectes.cat/es/node/34573

Links:
[1] https://www.arquitectes.cat/sites/default/files/entornagaudi.jpg
[2] https://www.arquitectes.cat/es/javascript%3Ahistory.back%281%29
[3] https://www.centreobertarquitectura.org/constellacio-gaudi-una-arquitectura-collectiva-collaborativa-i-compartida/
[4] https://www.centreobertarquitectura.org/inscripcions-a-la-sessio-entorn-a-gaudi/