© Els mateixos arquitectes

EMPATITZEM. REPENSEM L'ÚS DELS PATIS ESCOLARS

ASSOCIACIÓ EQUAL SAREE

Com incloure a la infància als processos de transformació de l’espai?


Partint de la importància del pati de l’escola com a espai d’aprenentatge, de joc i de convivència, el projecte “Empatitzem. Repensem l’ús dels patis escolars” busca generar propostes de reorganització que treballin sobre la igualtat de gènere, la cooperació i els valors inclusius. Més enllà de ser un projecte per a la transformació de l’espai, “Empatitzem” és sobretot un procés pedagògic i participatiu: la comunitat educativa analitza l’espai, reflexiona sobre les relacions i els valors, imagina idees de millora i, finalment, consensua propostes que seran portades a la pràctica. El procés participatiu, que ha comptat amb la implicació de 5 escoles de Santa Coloma de Gramenet, s’ha dut a terme durant el curs 2017-2018. Com a resultat, obtenim patis amb una distribució més equitativa de l'espai, major diversitat en les opcions de joc i millora de l'habitabilitat i el confort.


Autors

DAFNE SALDAÑA BLASCO  : Arquitecte

HELENA CARDONA TAMAYO  : Arquitecte

JULIA GOULA MEJÓN  : Arquitecte

Col·laboradors

COOPTÈCNIQUES: Audiovisual

Jordi Arboix: Aparellador

Detalls del projecte

Edició mostra Mostra Barcelona
Any 2019
Modalitat Mediació / Participació / Interpretació
Societat EQUAL SAREE      
Promoció Públic
Web societat http://equalsaree.org/
Email societat hola@equalsaree.org
Enllaç video https://www.youtube.com/watch?v=-sNyWZ-JibM