Com incloure a la infància als processos de transformació de l’espai?
Partint de la importància del pati de l’escola com a espai d’aprenentatge, de joc i de convivència, el projecte “Empatitzem. Repensem l’ús dels patis escolars” busca generar propostes de reorganització que treballin sobre la igualtat de gènere, la cooperació i els valors inclusius. Més enllà de ser un projecte per a la transformació de l’espai, “Empatitzem” és sobretot un procés pedagògic i participatiu: la comunitat educativa analitza l’espai, reflexiona sobre les relacions i els valors, imagina idees de millora i, finalment, consensua propostes que seran portades a la pràctica. El procés participatiu, que ha comptat amb la implicació de 5 escoles de Santa Coloma de Gramenet, s’ha dut a terme durant el curs 2017-2018. Com a resultat, obtenim patis amb una distribució més equitativa de l'espai, major diversitat en les opcions de joc i millora de l'habitabilitat i el confort.
COOPTÈCNIQUES: Audiovisual
Jordi Arboix: Aparellador
Edició mostra | Mostra Barcelona |
Any | 2019 |
Modalitat | Mediació / Participació / Interpretació |
Societat | EQUAL SAREE |
Promoció | Públic |
Web societat | http://equalsaree.org/ |
Email societat | hola@equalsaree.org |
Enllaç video | https://www.youtube.com/watch?v=-sNyWZ-JibM |