COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA
Publicat a COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA (https://www.arquitectes.cat)

Inici > XXIIè Curset sobre la intervenció en el patrimoni arquitectònic. Restauració de l'arquitectura moderna

Restauració de l'arquitectura moderna [1]
Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

XXIIè Curset sobre la intervenció en el patrimoni arquitectònic. Restauració de l'arquitectura moderna

Data : Del 16/12/1999 fins 19/12/1999

Lloc : Barcelona

Directors : Montserrat Caldés i Torrent, Joan Falgueras i Font, Joan Manuel Nicolàs i Monsonís i Antoni Vilanova i Omedas, arquitectes

Tornar [3]
























El darrer curset del mil·lenni es permetrà l’exercici de reflexionar en pretèrit sobre el contemporani. El s. XX com a paisatge històric, subjecte ja inexorable a la ruïna. Ens interessarà d’una banda entendre les diverses i contradictòries aportacions de la teoria i la praxis de la arquitectura de la modernitat al debat contemporani entre passat i present, i d’altra banda exposar les problemàtiques generals i específiques que les incipients experiències de la seva conservació i restauració plantegen. Tenir a les mans els voladissos de la Fallingwateer, la vil.la Tugendhat, la casa Müller, la Ville Savoie, els equipaments de Como, els terrats i colors de Pessac, o la Siedlung sencera de la Weissenhof obligarà a una altra perspectiva sobre qüestions com caducitat material i tècnica, obsolescència funcional, socialització i reutilització, patrimoni cultural i indústria de l’oci, valors documentals històrico-arqueològics, artisticitat, autenticitat, continuïtat, contrast, etc,

A casa nostra posar sobre la taula la Casa Bloc, l’Antituberculós, el Govern Civil de Tarragona, la MMI, ens permetrà veure la complexa problemàtica de cada actuació que a la vegada que un treball rigorós i sistemàtic de dissecció, esdevé una voluntariosa reconstrucció de memòria disciplinar, i no pot deixar de ser un exercici creatiu i per tant crític i apassionat. O fins i tot obligar-nos dins els Pavellons de Barcelona o de París a discutir sobre els sofisticats i detectivescos processos de documentació i reconstrucció d’edificacions efímeres en l’època de la reproductibilitat tècnica de l’obra d’art. Original? Còpia ?

Utilitzar aquest especials subjectes per a la conjugació dels verbs habituals en el món especialitzat de la intervenció en el Patrimoni obligarà forçosament a repensar alguns dels seus comuns.

 

Carpeta 1 [4]

Carpeta 2 [5]

Butlleta d'inscripció [6]

Pòster [7]

Programa [8]

Dossier 1 [9]

Dossier 2 [10]

Dossier 3 [11]

Tiquet de la inauguració de l'exposició (dijous) [12]

Tiquet de la visita de divendres [13]

Dossier de la visita de diumenge [13]

Acreditació [14]

Diploma [15]

Menú del sopar-refrigeri [16]

 

PDF version [17]

Copyright@ Col·legi d'Arquitectes de Catalunya : https://www.arquitectes.cat/ca/22_curset_aadipa

Links:
[1] https://www.arquitectes.cat/sites/default/files/22_xxii_curset_-_baner.jpg
[2] https://www.arquitectes.cat/ca/22_curset_aadipa
[3] https://www.arquitectes.cat/ca/javascript%3Ahistory.back%281%29
[4] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_carpeta_1.pdf
[5] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_carpeta_2_fons_asarta.pdf
[6] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_butlleta_dinscripcio.pdf
[7] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_poster.pdf
[8] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_programa_fons_asarta.pdf
[9] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_dossier_fons_asarta_-_part_i.pdf
[10] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_dossier_fons_asarta_-_part_ii.pdf
[11] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_dossier_fons_asarta_-_part_iii.pdf
[12] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_tiquet_de_lexposicio_fons_asarta.pdf
[13] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_tiquet_de_la_visita_de_divendres.pdf
[14] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_identificacio.pdf
[15] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_diploma.pdf
[16] https://www.arquitectes.cat/ca/system/files/users/8107/22_xxiie_curset_-_menu_del_sopar-refrigeri.pdf
[17] https://www.arquitectes.cat/ca/printpdf/print/14151