El proper dijous 22 de març, de la mà del nostre Grup de Treball de Retail i de l'empresa Simon, convoquem els arquitectes especialistes en retail, directius de màrqueting d’empreses del sector, associacions que les representen i, en general, els professionals del retail a conèixer, compartir i debatre les darreres tendències i, sobretot, el futur del sector.
Per fer-ho, comptarem amb ponents de diferents àmbits, tots ells destacats especialistes, que compartiran les seves experiències i presentaran l’anàlisi de diversos casos d’èxit. Durant la sessió també es parlarà sobre el perfil de l’especialista en retail i les vinculacions que té amb l’arquitecte: professional implicat en el model de negoci, facilitador de solucions versàtils i adaptades a les necessitats de clients i usuaris, amb visió global de marca i visió espaial, i amb la capacitat de posar en valor l’espai dins de l’arquitectura, a més de projectar la decoració i disseny interior.
· Stefano Colli, arquitecte i fundador de l'estudi Stefano Colli[11].
· Miquel Àngel Julià, arquitecte i soci del Grup Idea[12].
Finalment, es presentarà el nou Postgrau de Retail Business Design[13], organitzat per l’Escola Sert i dirigit per l'arquitecta Cristina Carvajal, que compta amb la participació de destacats especialistes en retail.
Acabarem l'acte amb un espai de networking.
Lisardo Mendo, d'Odos Visual Merchandising[14], dirigirà a alumnes de l'Escola LCI Barcelona, dins de l'assignatura optativa "Aparadorisme i Visual Merchandising", per tal de desenvolupar una instal·lació efímera que apropi el món del retail als assistents.
INSCRIPCIONS: L'esdeveniment tindrà lloc a l'Espai Simon 100 (c. Sancho de Ávila, 66-72. Barcelona). L'entrada és gratuïta, però cal inscripció prèvia[15] (places limitades).
Grup de Treball de Retail El Grup de Retail[17] del COAC, creat l'any 2014, és un equip d’arquitectes col·legiats especialitzats en diferents àmbits del retail, que es reuneix periòdicament per discutir sobre el sector i plantejar iniciatives conjuntes amb la finalitat de posicionar la figura de l’arquitecte en la cadena de valor del procés de creació de negocis comercials.
Entre les activitats organitzades pel Grup, destaquen el Retail Barcelona Walk[18], del qual s'han realitzat ja 4 edicions, i el Retailink, esdeveniment del qual ara se celebra la 1a edició, jornada oberta per debatre sobre el futur del retail amb la participació de diferents especialistes del sector.
Simon
Simon és la capçalera d'un grup industrial nascut fa 100 anys i que ha crescut gràcies a l'esforç de milers de persones, fins a posicionar-se com l'empresa líder de material elèctric de baixa tensió en el mercat espanyol i amb una notable posició en el mercat mundial. El seu catàleg de productes inclou des de col·leccions de mecanismes, connectivitat per a llocs de treball, sistemes de control, il·luminació interior i urbana i recàrrega de vehicles elèctrics.
Guardonat en la celebració del seu centenari amb el Premi Nacional de Disseny que atorga el Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat, Simon manté la seva aposta pel disseny i la innovació tècnica en el petit dispositiu, i aquest és el resultat de 100 anys d'experiència creant diferents tipus de interfaces per a diferents llocs del món.