Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general
Retail Barcelona Walk

La il·luminació comercial, protagonista del 4t Retail Barcelona Walk

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
El Retail Barcelona Walk va celebrar la seva quarta edició, el passat 7 de juliol, al costat d'una cinquantena d'assistents. En aquesta ocasió, el Grup de Treball de Retail del COAC va apostar per centrar-se en la il·luminació de locals comercials. Vam comptar amb la participació dels arquitectes especialistes en retail Ivan Gas, vocal de la Junta de Govern del COAC, i Cristina Carvajal.

El RBW_lighting va començar a la Sala Picasso del COAC, on l'arquitecte Dani Freixes, cofundador de l'estudi Varis Arquitectes juntament amb Eulàlia González i Vincenç Bou, va compartir amb els assistents la seva dilatada experiència en projectes d'il·luminació comercial i va posar especial èmfasi en la figura de l'arquitecte dins d'aquest sector. Entre altres aspectes, Dani Freixes va subratllar la importància del disseny de la il·luminació a l'hora de generar un espai, ja que aquesta "permet jerarquitzar, dirigir, amagar, mostrar... És un material difícil de dibuixar, experimental". 

Després de la conferència de Dani Freixes, vam començar el recorregut, durant el qual els assistents van poder conèixer in situ les propostes d'escenaris emblemàtics de la ciutat comtal, com Pretty Ballerinas, Jaime Beriestain, Andrés Sardá o La Cuina de Laietana. 

Francesc Estall, de Fluvia, va explicar el projecte d'il·luminació del restaurant La Cuina de Laietana, la proposta gastronòmica del qual es basa en un estil de vida en què els protagonistes són els plats de la cuina mediterrània elaborats amb productes frescos, locals i de temporada. El discurs tècnic es va centrar, sobretot, en temes de control lumínic, àmbit en què l'empresa Simon és especialista. 

Per la seva banda, Ignasi Bonjoch, interiorista de la botiga Andrés Sardá, amb el recolzament de Lamp Lighting, va relatar el cas d'aquesta exclusiva marca espanyola de llenceria femenina d'alta gamma. La xerrada es va centrar en el briefing del client i en com la llum pot fer ressaltar les textures i volums del producte exposat. 

José Manuel López, especialista en il·luminació a ERCO, va desgranar el disseny de la concept store de l'interiorista Jaime Beriestain, que va obrir el seu local a Barcelona l'any 2014. El debat va posar l'accent sobre com il·luminar els diferents ambients, restaurant i botiga, aconseguint dues atmosferes ben diferenciades, tot i ser un mateix negoci i espai. 

El responsable del projecte lumínic de Pretty Ballerinas va ser Daniel Rodríguez, de Delta Light. Els diversos carrils tècnics i la integració dels mateixos en l'arquitectura del local van ser un dels punts que van suscitar major interès entre els assistents. 

El recorregut va culminar amb un dinar, en el qual els lighting designers, representants de les diverses empreses patrocinadores i assistents van poder interactuar i discutir sobre les infinites possibilitats que la llum aporta als establiments comercials, transformant i personalitzant més que mai l'experiència de compra dels clients. 

La il·luminació sempre ha estat present en totes les edicions del RBW, juntament amb altres temes d'interès com el model de negoci, el màrqueting, etc. L'èxit d'aquesta jornada RBW_lighting fa preveure que aquests monogràfics en il·luminació tindran continuïtat en el futur. 

Recupera la conferència inicial de Dani Freixes i un vídeo resum de la passejada per Barcelona:





Organitza:                 
Co-organitza:

            

Patrocinadors:

     
                     
Media partners:

25/07/2017
Tornar