Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Barcelona Comerç reconeix el compromís del COAC amb els barris i la vida urbana

Imatge: 
Premi Barcelona Comerç 2026 al Compromís amb el Comerç

El Col·legi d'Arquitectes de Catalunya ha estat distingit amb el Premi Barcelona Comerç 2026 al Compromís amb el Comerç, un reconeixement que posa en relleu dècades de treball institucional en defensa del valor social de la ciutat construïda i de la contribució del comerç de proximitat a la vida urbana.

El jurat ha reconegut la tasca desenvolupada pel COAC per incorporar el comerç en la manera de pensar i projectar la ciutat. També ha valorat la voluntat de posar el coneixement tècnic al servei dels comerciants, impulsant iniciatives que han contribuït a millorar l'accessibilitat dels establiments comercials i a reforçar el paper del comerç de proximitat en la cohesió social i la vitalitat dels barris.

El reconeixement arriba en un any especialment significatiu per a Barcelona, que aquest 2026 ostenta simultàniament les distincions de Capital Mundial de l'Arquitectura i Capital Europea del Comerç Local. Una coincidència que posa de manifest els vincles entre arquitectura, espai públic, activitat comercial i vida comunitària.

La degana del COAC, Sandra Bestraten, ha recollit el guardó durant l'acte de lliurament dels Premis Barcelona Comerç 2026, que ha comptat amb la participació de l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i del ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu. L'acte ha estat presidit per Pròsper Puig, president de la Fundació Barcelona Comerç, entitat organitzadora dels premis.

En la seva intervenció, Bestraten ha agraït el reconeixement i ha destacat la llarga trajectòria de col·laboració entre el Col·legi i els eixos comercials de Barcelona, remarcant que "arquitectura i comerç comparteixen una mateixa vocació de servei i construeixen ciutat des de la proximitat, des dels carrers i des dels barris".

La degana ha posat en valor projectes com CASBA (Comerços Accessibles Sense Barreres), que treballa des de fa gairebé quinze anys per promoure l'accessibilitat als establiments comercials. També ha recordat la iniciativa Aparadors d’Arquitectura, gràcies a la qual prop de cent comerços de la ciutat acullen aquests dies 120 maquetes de 70 despatxos i professionals.

Així mateix, ha destacat la celebració dels 50 anys de la cooperativa d’arquitectes “La Capell”, especialitzada en arquitectura i disseny, que durant mig segle ha contribuït a l'apropament de l'arquitectura a la ciutadania des del comerç.

Amb aquest premi, el sector comercial de Barcelona reconeix la feina compartida entre el COAC i els comerciants de la ciutat per impulsar entorns urbans més accessibles, dinàmics i cohesionats, així com la contribució de l'arquitectura a la construcció d'uns barris més habitables i inclusius.

14/10/2026
Tornar