Propers Actes
Thu, 05 November to Fri, 06 November
Registration is now open for the 5th edition of "...
Registration is now open for the...
Nova regulació de la producció d’energia elèctrica per a autoconsum
Imatge:
© Jose Mesa (Creative Commons)
El passat 10 d’octubre es va publicar al BOE el Reial Decret 900/2015 pel qual es regulen les condicions administratives, tècniques i econòmiques de les modalitats de subministrament d’energia elèctrica amb autoconsum i de producció amb autoconsum.
Aquest RD distingeix dues modalitats per a aquelles instal·lacions que vulguin generar electricitat per a autoconsum i tenir també un contracte de subministrament amb la companyia elèctrica. La classificació es fa en funció de la potència contractada, essent:
· Modalitat “tipus 1”: la potència contractada no pot ser superior a 100 kW i l’energia generada excedent es pot abocar a la xarxa però sense cobrar.
· Modalitat “tipus 2”: per a potències superiors a 100 kW, permet vendre i cobrar l’energia excedent, el titular de la instal·lació ha d’estar registrat com a productor d’electricitat.
En ambdues modalitats cal pagar els costos extres associats al sistema elèctric (peatges, costos del sistema i pagament de recolzament) excepte per a instal·lacions del “tipus 1” de potència contractada inferior o igual a 10 kW (petits productors i consumidors) i per a aquelles instal·lacions situades fora de la península (territoris insulars i extrapeninsulars), les quals tenen unes condicions més favorables.
Accediu al RD 900/2015
Aquest RD distingeix dues modalitats per a aquelles instal·lacions que vulguin generar electricitat per a autoconsum i tenir també un contracte de subministrament amb la companyia elèctrica. La classificació es fa en funció de la potència contractada, essent:
· Modalitat “tipus 1”: la potència contractada no pot ser superior a 100 kW i l’energia generada excedent es pot abocar a la xarxa però sense cobrar.
· Modalitat “tipus 2”: per a potències superiors a 100 kW, permet vendre i cobrar l’energia excedent, el titular de la instal·lació ha d’estar registrat com a productor d’electricitat.
En ambdues modalitats cal pagar els costos extres associats al sistema elèctric (peatges, costos del sistema i pagament de recolzament) excepte per a instal·lacions del “tipus 1” de potència contractada inferior o igual a 10 kW (petits productors i consumidors) i per a aquelles instal·lacions situades fora de la península (territoris insulars i extrapeninsulars), les quals tenen unes condicions més favorables.
Accediu al RD 900/2015
30/10/2015
