Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Introducció a la mobilitat amb perspectiva de gènere

Imatge: 
Taking the bus in Bucharest. The image shows how the people in a bus station are trying to help a mother get on a bus with a baby stroller and without a ramp. (Source: Iris Popescu, 2023) © Foto: Iris Popescu, 2023 (amai

En el marc del Dia Internacional de les Dones, el Grup de Dones Arquitectes de la Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya ha organitzat la xerrada "Introducció a la mobilitat amb perspectiva de gènere", que tindrà lloc el 5 de març a les 19 h a la sala d'actes de la seu de Vic. La sessió anirà a càrrec de l'arquitecta Mònica Carrera.

La xerrada proposa una aproximació introductòria a com els diferents patrons de desplaçament influeixen en la vida quotidiana, en l’exercici del dret a la ciutat i al territori, i en les oportunitats d’integració social i econòmica. 

Lluny de ser neutra, la mobilitat està fortament marcada per factors com les tasques de cura, els desplaçaments encadenats, la dependència del transport públic o la percepció de seguretat que condicionen els recorreguts, els horaris i les experiències d’ús de l’espai públic. Quan aquestes realitats no s’incorporen en la planificació urbana i de mobilitat, es consoliden bretxes d’accés a oportunitats, desigualtats en el temps disponible i limitacions en l’autonomia personal. 

La sessió vol contribuir al debat sobre un urbanisme capaç de donar resposta a la diversitat real de la ciutadania, incorporant mirades que permetin repensar els espais i els sistemes de mobilitat des d’una òptica més equitativa, segura i accessible per a tothom. 

PDF version

Viatge d’arquitectura a Buenos Aires

Imatge: 
© Architour - Edifici Los Lirios
Des d’architour, amb el suport de la Demarcació de les Comarques Centrals del  Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, organitzem un viatge professional d’arquitectura a Buenos Aires, adreçat a arquitectes, professionals i interessats en l’arquitectura que tindran la oportunitat de conèixer en profunditat una de les metròpolis més rellevants del segle XX i XXI. 

 
Buenos Aires és una ciutat clau per entendre l’arquitectura moderna i contemporània: des de la ciutat colonial i barroca fins a la metròpoli racionalista, Art Déco i de gratacels del segle XX. Una ciutat marcada pel Riu de la Plata, els grans parcs urbans, els cafès, la vida cultural i una arquitectura domèstica i urbana d’alt valor social i patrimonial. 

El viatge es planteja com una immersió arquitectònica, urbana i cultural, amb rutes guiades, documentació especialitzada i activitats complementàries. Les dates coincideixen amb la XXa Biennal d’Arquitectura de Buenos Aires. 

Abans de l’obertura definitiva d’inscripcions, s’han programat dues xerrades informatives presencials, obertes a totes les persones interessades: 

COAC Vic (Pl. Bisbe Oliba, 2) 
12 de març de 2026 – 18.30h 
Cal confirmar assistència a través d'aquest formulari

COAC Manresa (C/. Arquitecte Oms, 5) 
19 de març de 2026 – 18.30h 
Cal confirmar assistència a través d'aquest formulari

En aquestes sessions s’explicaran el programa del viatge, el contingut arquitectònic, la logística i el calendari de pagaments. 

 El grup de viatge tindrà un mínim de 15 i un màxim de 30 participants. 

La inscripció serà prèvia i comportarà un compromís de participació, amb una paga i senyal inicial. El pagament total del viatge es realitzarà en tres terminis. 

Dates i preu orientatiu 
Del 16 al 29 d’octubre de 2026 
Preu aproximat: 3.500 € per persona 
(El preu definitiu es concretarà a finals de febrer de 2026) 

Més informació aquí

PDF version

Ciutats, cases, comunitats. Claus per intervenir en la construcció de la ciutat contemporània

Imatge: 
© Freepik

El dia 3 de febrer a les 19 h, a la sala Modernista del Casino de Vic, està prevista la primera conferència del cicle Transicions. En aquesta xerrada a càrrec de Maria Sisternas, arquitecta per l’ETSAB-UPC i MSc City Design and Social Sciences per la London School of Economics, reflexionarem sobre com imaginar nous llocs amb capacitat transformadora, combinant polítiques públiques, iniciatives comunitàries i innovacions que neixen de la col·lisió entre disciplines. Ciutats que poden ser exasperants, sí, però que també són el nostre principal recurs per al canvi.

Les ciutats no són només l’escenari on vivim: són una eina clau per transformar el present i imaginar futurs més justos. Fer ciutats assequibles no passa únicament per abaratir el lloguer, sinó per repensar l’habitatge com la matèria primera de què estan fetes les ciutats i els barris.

Els edificis que avui considerem patrimoni van ser construïts amb menys recursos i coneixement que els que tenim ara. Què ens impedeix, doncs, ser ambiciosos avui? Les institucions, els professionals i les comunitats tenen la capacitat de generar més habitatge assequible i millorar la vida als barris, i molts dels exemples ja els trepitgem cada dia.

Cal formalitzar la inscripció aquí

Organitza:
             

Amb el suport de:
    

PDF version

Presentació del llibre "Una historia personal de la arquitectura europea"

Imatge: 
© Portada del llibre "Una historia personal de la arquitectura europea"
El dia 29 de gener a les 19h a la sala d’actes de la seu de Vic del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, us convidem a la presentació del llibre Una historia personal de la arquitectura europea, escrit per David Ferrer i editat per Tusquets Editors.

L’arquitecte David Ferrer ens guia en un viatge apassionant per la història de l’arquitectura europea. Des dels temples grecs fins a les avantguardes del segle XX, passant per la grandesa de Roma, les catedrals gòtiques, el Renaixement, el Barroc i el Modernisme. Una narració que ens ajuda a comprendre millor les grans etapes i corrents de la nostra tradició arquitectònica.

Amb una perspectiva personal i rigorosa, Ferrer defensa les obres citades des del coneixement tècnic i la vivència directa dels espais, oferint una lectura que combina erudició i sensibilitat.

Us hi esperem!

Amb la col·laboració:


PDF version

Pages