Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Encàrrecs internacionals fraudulents en els últims quinze dies

Imatge: 
Baku, Azerbaitjan © David Davidson
S'han detectat dues empreses d'Azerbaidjan i una de Bahrain que s'han posat en contacte amb diversos despatxos catalans oferint-los encàrrecs. Les cambres de comerç espanyoles a ambdós països, després d'haver investigats els casos, ens informen que són ofertes no fiables. 

Es tracta d'encàrrecs a nom de les següents empreses:
· Physical Planning Kindgom of Bahrain Universitites Commission (Bahrein)
· Manat Manat Construction o Manat Tikinti (Azerbaidjan)
· Kapitol Group (Azerbaidjan)

El Servei Internacional del COAC recomana ser molt prudents amb les ofertes de feina i encàrrecs que puguin semblar sospitosos. 

Recomanacions per detectar un encàrrec fraudulent 
El nostre Corresponsal a l'Aràbia Saudita, l'arquitecte Jaime Torres, ens explica que a l'Orient Mitjà, per a entrevistes de feina, les empreses generalment paguen el desplaçament del candidat i l'hotel per avançat. Alternativament, les entrevistes es poden fer telefònicament o per skype. En cap cas cap empresa seriosa demana diners per avançat per a desplaçaments a entrevistes de treball, ni per a tràmits de caràcter professional, com traduccions, certificats o visats. 

Els processos de selecció acostumen a durar vàries setmanes i s'entén que un o dos mesos d'avís a l'empresa que es deixa és el més habitual. Només després d'un procés de selecció i la signatura d'un contracte, l'empresa ens pot demanar que traduïm passaport i documentació personal, i que tramitem visats de desplaçament, sempre havent pactat que l'empresa reemborsarà aquestes despeses. Cal comunicar a l'empresa el cost dels tràmits abans d'executar-los i guardar tots els rebuts i factures. Qualsevol empresa demanant immediatament documentació personal és sospitosa de frau. 

En aquests enllaços podeu trobar més informació:

Pàgina web de l’organització d’arquitectes de Sud Àfrica
Blog de NL Architects amb entrades d'arquitectes a nivell internacional.
18/03/2016
Tornar