Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Propers Actes

De Miercoles, 01 Julio hasta Thu, 02 Julio
De 10 a 19 hores

Jornada: Territorios metropolitanos y vivienda

Jornada: Territorios...

Presa de possessió de la nova Junta Directiva de la Demarcació de l’Ebre

Presa de possessió de la nova Junta Directiva de la Demarcació de l’Ebre

Imatge: 
Xavier Pallejà Bonavida (Tresorer), Joan M. Margalef Miralles (President), Lourdes Rubio Naya (Secretària) i Antoni J. López Daufí (Vocal de Cultura) © Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
El passat 8 de juny, els membres de la nova Junta Directiva de la Demarcació de l’Ebre van prendre possessió dels seus càrrecs. En aquest sentit, la Junta presidida per Joan- Manuel Margalef i Miralles, està integrada per Lourdes Rubio Naya, que assumeix les funcions de secretària, Xavier Pallejà i Bonavida, com a tresorer, i Antoni Josep López i Daufí, com a vocal.

Un col·legi útil per als col·legiats
Un dels eixos clau de la nova Junta Directiva serà millorar els serveis col·legials que s’ofereixen, amb l’objectiu de ser una institució cada vegada més útil per als arquitectes de l’Ebre.

En aquest sentit, el president de la Demarcació, Joan-Manuel Margalef destaca que aquest mandat potenciarà els instruments formatius, així com treballarà per incentivar la visibilitat del treball tan divers que els arquitectes realitzen.

Paral·lelament, el nou equip de govern també se centrarà a facilitar i obrir el camp de l’exercici professional, especialment en el seu vessant col·laboratiu.

El president considera que aquests reptes es duran a terme amb les aportacions, suggeriments i observacions de tots els col·legiats.
25/06/2018
Tornar

Assumpció Puig, the first female dean in COAC history

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
Assumpció Puig’s candidacy proved the winner in the elections for the Governing Board of the Architects’ Association of Catalonia, held on 9 and 10 May. She walked away with 1,238 votes, with Ramon Torra and Enric Mir receiving 600 and 385, respectively, and 168 blank ballot papers. She is thus the first female dean in the history of the Architects’ Association of Catalonia.

Assumpció Puig's candidacy also includes Pere Castelltort, who will take on the position of Secretary; Ione Ruete, who will act as Treasurer; and Josep Ferrando, Guillem Costa and Duna Bellmun, as board members. Assumpció Puig takes the reins from Lluís Comeron who, after eight years of heading the institution, took over last January as president of the Higher Council of Architects’ Associations of Spain (CSCAE).

With regard to the Barcelona branch, Sandra Bestraten came out on top with 848 votes, while Pilar Calderón obtained 473 and Núria Llaverías 262, with 141 ballots left blank. This is also the first time a woman has headed up the Governing Board of the Barcelona branch of the Association.

The other branches were declared as elected on 18 April, as there were no opponents.

Participation
A total of 2,453 architects took part in these elections, 24.06% of the 10,190 architects registered.

This figure is a significant increase in participation compared to previous elections, partly due to the fact that during the interim period the number of members has risen by almost 800.

Regional offices
The candidacies for the regional offices of Comarques Centrals, Ebre, Girona, Lleida and Tarragona were proclaimed as elected on 18 April. Consequently, Miquel Sitjà is the new president of the Comarques Centrals office; Joan-Manuel Margalef of the Ebre office; Marc Riera of the Girona office; Víctor Pérez-Pallarès of the Lleida office; and finally Joan Tous of the Tarragona office.

In relation to regional offices, the following were also proclaimed as elected on 18 April: Miquel Turné (representative of the Vallès office), Maria Mercè Oriol (Alt Empordà), Neus Roca (Garrotxa-Ripollès) and Ricard Lobo (Pirineu).

Publication of the results and start of the mandate
The results were published on the election website on 11 May. You can view the winning candidates and the list of elected representatives on the site.

The 2018-2022 mandate will start on 11 June 2018 after the new officers have formally accepted their positions.


10/05/2018
Tornar
Arquitectura Rehabilitació Energètica Jornades
Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

Jornades sobre Rehabilitació Energètica (diverses seus)

Per què diem que alguns edificis “consumeixen massa energia”? Com podem fer una bona diagnosi energètica? Quines són les fortaleses i debilitats d’una rehabilitació energètica?

Aquestes són només algunes de les qüestions que es tractaran a les Jornades sobre Rehabilitació Energètica, que tindran lloc durant el propers mesos a totes les demarcacions del COAC.

Les jornades, de 4 hores de durada, són gratuïtes per als arquitectes col·legiats. L’Escola Sert les organitza en el marc del Pla de formació contínua gratuïta 2018, a través del qual ofereix un catàleg de formacions gratuïtes adaptat a les necessitats dels seus col·legiats.

A qui va dirigit?
Les jornades són idònies per als arquitectes implicats en la rehabilitació d’edificis, particularment des del seu vessant energètic, que vulguin aprofundir més en el tema. Tot i això, també està adreçat a arquitectes tècnics, constructors i altres professionals del sector.

L’objectiu
Entendre el “funcionament” energètic dels edificis, per tal d’establir les estratègies bàsiques de la rehabilitació energètica, i conèixer els recursos tècnic-econòmics a l’abast. A més, la jornada servirà com a primer contacte per a aquells participants que vulguin saber més sobre el tema a través d’altres formacions.

El format
De les 4 hores de duració de les jornades, 2 h 30’ es destinaran a l’explicació teòrica de la rehabilitació energètica, 1 hora per tractar casos pràctics que puguin il·lustrar el temari que s’ha tractat i mitja hora per a comentaris i preguntes dels participants.

Dates, hores i llocs

Demarcació de Tarragona:
Dijous 7 de juny de 10 a 14 h.

Demarcació de Lleida: Dimecres 13 de juny de 16 a 20 h. 

Demarcació de l’Ebre: Dijous 14 de juny 10 a 14 h.

Demarcació de Girona: Dimecres 20 de juny de 10 a 14 h.

Demarcació de Barcelona: Dimecres 27 de juny de 10 a 14 h.

       - Pots visualitzar el vídeo de la jornada de Barcelona amb usuari i contrasenya. 

Demarcació de Comarques Centrals (Osona): Divendres 29 de juny de 10 a 14 h. Incripcions a través de vicsecretaria@coac.cat.

Delegació del Vallès: Dimarts 10 de juliol de 10 a 14 h. Inscripcions a través de tmontiel@coac.net

Exposición: "Landscape Km0"

Imatge: 
Carme Ollé i Ei Point

Del 20 de abril al 18 de mayo, la sede del COAC en Tortosa acogerá la exposición "Landscape Km0", organizada por el Museu de les Terres de l'Ebre, la Diputació de Tarragona y la Demarcació de l'Ebre del COAC

La exposición plantea un debate perceptivo en torno a los campos de cultivo de las Terres de l'Ebre. "Landscape Km0" pretende no solo ser una exposición de fotografía, sino que se presenta en un formato de instalaciones en dónde, además de las 24 fotografías de productos de proximidad  del territorio, se ubica un cuadro principal sobre un metacrilato transparente que permite acceder a un espacio virtual conectado con la obra de la sala. En este espacio virtual, los artistas plantean un debate perceptivo alrededor de los cultivos de las Terres de l'Ebre, un diálogo entre el espectador y el artista. 

El objetivo de esta propuesta innovadora es superar cualquier barrera que se interponga entre los espectadores y la obra y convertirlos en  partícipes, dejando atrás la actitud contemplativa que ha caracterizado los consumidores de arte del siglo XX. 

Los autores son los fotógrafos barceloneses Carme Ollé y Ei Point, que en este caso presentaron una propuesta conjunta que deviene una nueva experiencia en su proceso creativo. Los dos iniciarion su carrera hace una década. Durante este tiempo, han desarrolado una intensa actividad artística, con más de 300 exposiciones en conjunto, siempre con la fotografía como soporte principal. 

Su trabajo ha sido reconocido con más de cincuenta distinciones en concursos internacionales. Sus formas de percibir y de expresarse no son concurrentes, sino que compiten con lo que les rodea. Si para Carme sacar a la luz pequeños microcosmos que permanecen casi siempre fuera del protagonismo perceptivo de los espectadores es lo que configura su forma de hacer, para Ei Point lo es la emergencia de aquello que permanece en otras esferas perceptivas y que rescata con el uso no convencional de la cámara, poniendo al alcance espacios perceptivos que van más allá de nuestra capacidad visual. 

En esta exposición todos los artistas nos ofrecen una nueva propuesta artística, pionera en la fotografía contemporania, donde el rol de los interventores en el proceso artístico varia sustancialmente en relación a su papel tradicional. 

Pages