Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Arquitectura en procés. El vidre en tot el seu context arquitectònic, amb RIOU.Vidresif

Imatge: 
© Riou.Vidresif
L'Escola Sert de la Demarcació de Girona del COAC organitza el divendres 17 d’abril una nova sessió d'Arquitectura en procés centrada en les solucions constructives amb vidre. La sessió, amb la participació de l’empresa Riou.Vidresif, proposa una aproximació pràctica i especialitzada a l’ús del vidre en arquitectura, amb l’objectiu d’oferir als professionals eines útils per a la seva aplicació en projectes reals.

La jornada s’iniciarà a les 09.15 h, a les instal·lacions de Riou.Vidresif, a Porqueres, amb una sessió tècnica que abordarà les prestacions, tipologies i aplicacions del vidre en l’arquitectura contemporània, així com els aspectes normatius que en regulen l’ús. Aquesta primera part es completarà amb una visita a fàbrica, que permetrà conèixer de primera mà els processos de fabricació i aprofundir en les possibilitats tècniques del material.

Al voltant de les 11.30 h, els participants es desplaçaran a les instal·lacions de TAVIL, a Sant Jaume de Llierca, per visitar una obra en què s’han implementat diverses solucions amb vidre prèviament explicades. La visita permetrà observar en un context real diferents aplicacions, tant en espais exteriors —com murs cortina o façanes— com interiors, amb elements com lluernaris, baranes, passarel·les o vidres especials, posant en valor la versatilitat i el comportament del material en diferents situacions constructives.

Aquesta jornada forma part del cicle Arquitectura en Procés, una iniciativa vinculada a l’Escola Sert que planteja una experiència formativa integral basada en la combinació de contingut tècnic i aplicació pràctica. El cicle té com a objectiu aprofundir en solucions constructives concretes de la mà d’empreses especialitzades, oferint una formació rigorosa i orientada a la realitat professional, i fomentant alhora el contacte directe amb obres i agents del territori, així com l’intercanvi d’experiències i el debat tècnic entre els participants.

INSCRIPCIONS
Jornada tècnica gratuïta. Cal formalitzar la inscripció a través d'aquest enllaç.
La visita a TAVIL es farà amb cotxe particular.

La inscripció a aquesta activitat inclou la sessió teòrica + la visita a l'obra. En cas de no participar a la visita a l'obra, s'hauria de comunicar al correu electrònic vmasip@coac.net.

PDF version

Ramblejant pels Arxius: Visitem els edificis on s'ubiquen els Arxius i documents d'arquitectura

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
Amb motiu de la Setmana Internacional dels Arxius, el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya impulsa, conjuntament amb el Museu Marítim de Barcelona i l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona, un nou cicle de visites dedicat als documents d’arquitectura i als edificis que els custodien. La proposta s’inscriu en el marc del programa Barcelona 2026 Capital Mundial de l’Arquitectura.

Aquesta iniciativa proposa un recorregut per diferents arxius de la ciutat situats en edificis d’interès arquitectònic, amb l’objectiu de donar a conèixer tant els espais —sovint no visitables de manera habitual— com una selecció de documents vinculats a la història de Barcelona. Al llarg de les visites, els participants podran accedir a sales singulars, dipòsits d’arxiu o altres espais destacats, així com descobrir plànols, projectes, imatges i gravats conservats en aquests centres.

El cicle s’estructura en un total de 8 visites guiades, cadascuna dedicada a una de les institucions participants: Museu Marítim de Barcelona, Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona, Arxiu de la Corona d’Aragó, Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya, Universitat de Barcelona, Col·legi Notarial de Catalunya, Arxiu Diocesà de Barcelona i Col·legi d'Arquitectes de Catalunya. Les visites, d’una durada aproximada d’entre 90 i 120 minuts, tindran lloc els dimecres d’11 a 12.30 h. El calendari s’iniciarà el mes d’abril i s’allargarà fins a principis de juny, al voltant de la Setmana Internacional dels Arxius.

La proposta neix arran de l’èxit de la visita organitzada l’any 2025, que ja va posar en relació arquitectura i documentació d’arxiu i va tenir una gran acollida per part del públic. Amb aquest nou format ampliat, es reforça la voluntat de col·laboració entre els arxius participants i es reivindica el valor dels documents d’arquitectura com a part essencial de la memòria urbana, així com el paper dels edificis que els acullen en la història de la ciutat.

CALENDARI:

15 d’abril
Arxiu del Museu Marítim de Barcelona
22 d’abril
Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona
29 d’abril
Arxiu de la Corona d’Aragó
6 de maig
Arxiu del Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya
13 de maig
Arxiu de la Universitat de Barcelona
20 de maig
Arxiu Històric de Protocols de Barcelona
27 de maig
Arxiu Diocesà de Barcelona
3 de juny
Arxiu del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)


INSCRIPCIONS:

Les visites són gratuïtes i requereixen inscripció prèvia, ja que l'aforament és limitat.
L'accés a les inscripcions s’obrirà 8 dies abans de la data de cada sessió.
 

Cicle organitzat per:

Amb la col·laboració de:


PDF version

SAC. Bulthaup Girona Experience

En el marc de la SAC - Setmana de l’Arquitectura i la Construcció de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona, la Demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i Bulthaup Girona organitzen una visita a l'espai de Girona per conèixer la història, els valors i la filosofia de la prestigiosa marca, el dijous 26 de març de 2026, a les 10 hores.

L'activitat serà un recorregut per les cinc estacions de l’espai bulthaup Girona, el primer espai bulthaup del món on convergeix el nou concepte de marca. Aquest inclou la b gallery, on s’humanitza la marca, el system wall, un espai polivalent dissenyat per acollir esdeveniments amb capacitat per a unes cinquanta persones i precedit per un gran mural creat amb l’alta tecnologia de bulthaup que mostra l’horitzontalitat de la marca, el functional stage, amb una cuina funcional que posa en relleu l’ergonomia del sistema, el technical superiority, on es despulla la marca per mostrar la qualitat i la tecnologia peça a peça, i finalment my place, un espai pensat perquè el visitant es senti com a casa envoltat d’una atmosfera acollidora.

Una experiència que recorre la identitat de la marca a través de l’espai, el disseny i el detall.

INSCRIPCIONS OBERTES
Places limitades per rigorós ordre.
Inscriu-t'hi

IMPORTANT > Si ets estudiant de l’Escola Politècnica Superior de la UdG, t’has d’inscriure a través de la universitat.

PDF version

Escapada Palladiana. Vicenza i les villes del Véneto

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya
Des del Departament de Cultura de la Demarcació de Girona del COAC, aquest any us proposem submergir-nos durant tres dies en l’arquitectura d’Andrea Palladio i el territori del Véneto italià. Durant el primer i l’últim dia d’aquesta escapada, visitarem algunes de les sevesvilles” més conegudes i recorrerem en autobús els paisatges a què es vinculen. El segon dia el dedicarem a aprofundir en l’obra de Palladio, i ens perdrem pels palaus, les “loggias” i els carrers de la ciutat de Vicenza.


Viatge comissariat per l’arquitecta Mar Cabarrocas.

Programa provisional del viatge en .PDF

INSCRIPCIONS TANCADES

Per a més informació i consultes
Departament de Cultura
cultura.gir@coac.cat. T. 972 41 27 27 ext. 3.

PDF version

Pages