Propers Actes
Save the date! Decarbonizing Architecture 2026
Save the date! Decarbonizing...
11a Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona: CLIMATE CHANGE AGAIN
NOTA DE PREMSA
L’11a Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona se celebrarà virtualment i debatrà solucions per afrontar la mitigació del canvi climàtic amb professionals i activistes del paisatge i l’arquitectura
El certamen, que tindrà lloc del 27 de setembre al 2 d’octubre, se celebrarà virtualment.
Inclou un simposi, el Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba-Fundació Banc Sabadell i el Premi Internacional de les Escoles de Paisatge -Fundació Banc Sabadell.
El lema del simposi “Canvi climàtic, altra cop: Ciutat i Natura”, posa en valor el paisatge com a eina per fer front a l’emergència climàtica.
Entre els 42 experts que assistiran a la Biennal destaquen l’estatunidenca paisatgista i activista del clima Martha Schwartz, l’escriptor i jardiner francès Gilles Clement, i l’arquitecte autor del Brooklyn Bridge Park de Nova York, Michael Van Valkenburgh, entre d’altres.
Barcelona, a 2 de setembre de 2021.- Del 27 de setembre al 2 d’octubre de 2021 té lloc una nova edició de la Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona, que acollirà el simposi “Canvi climàtic, altra cop: Ciutat i Natura”, per reflexionar sobre la importància del paisatge en la mitigació del canvi climàtic, així com el Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba - Fundació Banc Sabadell i el Premi Internacional de les Escoles de Paisatge - Fundació Banc Sabadell.
La cita, aglutinarà, un any més, professionals i experts del paisatgisme i l’arquitectura en un congrés que s’ha convertit en una referència a escala internacional. El simposi comptarà amb 8 convidats destacats que proposaran eines per afrontar l’emergència climàtica i també hi participaran els autors/es dels 11 projectes paisatgístics finalistes del prestigiós Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba, així com els representants de les 8 escoles finalistes del Premi Internacional de les Escoles de Paisatge.
Durant la Biennal també es presentarà el Llibre-catàleg de la 10a Biennal Internacional de Paisatge celebrada l’any 2018. L’Escola d’Arquitectura (ETSAB) de la UPC acollirà l’exposició dels finalistes d’ambdós premis.
Per a més informació, fotografies i gestió d’entrevistes:
Oficina de la Biennal de Paisatge biennal@coac.net WEB: https://landscape.coac.net/
Donat el context de pandèmia provocada per la Covid19 aquesta edició de la Biennal se celebrarà en línia, a excepció de la inauguració i la cerimònia de cloenda, que tindran lloc al COAC i al Palau de la Música respectivament.
L’11a Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona està organitzada pel Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i la Universitat Politècnica de Catalunya, i compta amb el recolzament institucional de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona, el suport de Fundació Banc Sabadell, i la col·laboració del Congrés ISUF, la International Federation of Landscape Architects (IFLA), la International Federation of Landscape Architects of Europe (IFLA Europe) i la New European Bauhaus.
El simposi de la Biennal: un aparador dels millors projectes de paisatge i presència d’experts del sector
Un any més, la Biennal convida a abordar un tema d’actualitat com a contribució al debat públic per resoldre els problemes de la societat des de la mirada del paisatge. Aquest any el lema del simposi de la Biennal és “Canvi climàtic, un altre cop: Ciutat i Natura”. També participen al Simposi els finalistes dels dos premis que atorga la Biennal: Rosa Barba (professionals) i Escoles(universitats d’arquitectura). En total, està prevista la participació de 43 conferenciants durant 30 hores en línia. Els 8 experts convidats al simposi són:
Martha Schwartz. Arquitecta paisatgista, urbanista, activista del clima i professora a la Harvard University Graduate School of Design.
Colleen Mercer Clarke. Arquitecta paisatgista i ecòloga costanera.
Karin Helms. Paisatgista, biòloga i professora a l’Escola d’Arquitectura i Disseny d’Oslo. Incorpora la participació per actuar en grans paisatges culturals. Presidenta de la IFLA Europe.
Maguelonne Déjeant-Pons. Secretària executiva del Conveni Europeu del Paisatge del Consell d'Europa.
Li Xiong. Professor i vicepresident de la Universitat Forestal de Pequín i membre del Comitè d’experts de la Xina en arquitectura del paisatge.
Gilles Clément. Enginyer hortícola, arquitecte paisatgista, escriptor, jardiner i professor de l’Escola Nacional Superior del País de Versalles.
Com a representants institucionals, el simposi comptarà amb:
▪ Xavier Matilla. Arquitecte en cap de l’Ajuntament de Barcelona
▪ Ramon Torra. Arquitecte i gerent de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
Festa d'Arquitectura: Taller de cúpules de Leonardo
Podem construir una cúpula utilitzant una peça de fusta?
Un taller desenvolupat pel MMACA per construir formes tridimensionals que apareixen en els escrits de Leonardo Da Vinci. El taller consisteix en la construcció col·lectiva d’una o més cúpules d’uns 4 m de diàmetre i un metre d’altura aproximadament. La construcció comença pas a pas amb la participació de tothom, en qüestió de 10 minuts ja es visible com va creixent i aixecant-se. Un cop construïda, els petits poden entrar-hi dins. També es pot aixecar tota si hi ha prou participants per subjectar tots els bastons del perímetre. És un moment àlgid de treball coordinat que permet veure la trama de bastons des de sota. Una aproximació creativa i experimental al disseny arquitectònic per entendre, de manera senzilla i pràctica, la relació entre forma i estructura.
TALLERS I ACTIVITATS:
10.30 h Visita guiada al recinte Llars Mundet. Inscripcions
11-14 h Exposició “La volta catalana. De la tradició a la innovació”. Més informació
12.00 h Taller de cúpules de Leonardo. Inscripcions
Reserva't la data per a les següents Festes d'Arquitectura:
· Dissabte 3 d’octubre – Taller d’Aire
· Dissabte 14 de novembre – Taller de Neuroarquitectura
· Dissabtes 5 de desembre - Taller d’Accessibilitat
En el marc de:

Iniciativa de:
Amb el suport de:

Participa a l'acció col·lectiva "Aparadors d'Arquitectura" i mostra les teves maquetes!
L’objectiu és apropar l’arquitectura a la ciutadania a través del comerç de proximitat, fent que els aparadors o mostradors comercials es transformin temporalment en petits espais d’exposició acollint una maqueta d’arquitectura. Per als despatxos d'arquitectura és una manera important d’apropar-se als veïns, donar-se a conèixer i mostrar els seus treballs. Les maquetes s’exposaran durant una setmana sencera, des del dissabte 3 d’octubre fins al dissabte 10 d’octubre.
Hi poden participar despatxos d'arquitectura i arquitectes de Barcelona aportant una maqueta d’un projecte propi, de qualsevol tipologia i escala, que s’exposarà en un comerç de la ciutat. Sempre que sigui possible, es promourà la proximitat entre els comerços i els despatxos d'arquitectura i arquitectes i, en coherència amb aquest criteri, es suggereix mostrar projectes desenvolupats al mateix barri o en un entorn proper. Tot i això, l’elecció final de la maqueta correspondrà sempre a l’arquitecte, que podrà decidir lliurement quin projecte vol presentar.
Trobaràs tota la informació de la convocatòria al web de Barcelona Capital Mundial de l'Arquitectura 2026. El termini d'inscripció finailtzarà el 15 d'agost.
Suma't a aquesta celebració que connecta arquitectura, comerç i ciutadania. Consulta les bases i inscriu-t’hi.
Exposició "Modèliques. Ciutats i utopies 1859-1958"
L’exposició presenta deu projectes formulats entre 1859 i 1958 que, a mig camí entre la utopia radical i el projecte urbà, van transformar la manera de pensar les ciutats. A partir del llegat d’Ildefons Cerdà i d’altres urbanistes visionaris, proposa una reflexió sobre el potencial transformador d’aquestes propostes davant els reptes socials, ambientals i territorials de geografies diverses.
En el marc de:

Iniciativa de:
Amb el suport de:



