Propers Actes
Save the date! Decarbonizing Architecture 2026
Save the date! Decarbonizing...
Visita guiada al Parc del Falgar de Les Franqueses del Vallès
La Intercol·legial Tècnica del Vallès va organitzar, el passat dimecres 25 d'octubre, una visita guiada al Parc del Falgar de Les Franqueses del Vallès per conèixer els seus espais, la fauna i la flora.
El Parc del Falgar i la Verneda té una superfície de 171.000 m2, en la qual combina l'oci sostenible i l'esport amb l'observació d'aus i l'estudi de la natura. Està pensat com una petita reserva de biosfera que permet el niament d'aus migratòries i el retorn i preservació d’espècies animals i vegetals autòctones. Pel que fa a la flora, el parc conserva les espècies autòctones existents.
Està dividit en 5 espais diferenciats, des del nord on hi ha una alta concentració de flora i fauna, al sud, on hi ha les zones lúdiques i de descans.
Zona Humida
Formada per 3 llacs artificials. L'aigua que els omple comença el seu recorregut a l'extrem nord del parc. El llac està envoltat de vegetació de ribera que afavoreix l'arribada i el refugi de la fauna autòctona i migratòria.
Zona de Prat
Espai de transició entre la zona humida i les zones d'alta activitat humana.
Zona de jocs i descans
Àrea amb una gran varietat de propostes lúdiques amb una zona dedicada als exercicis de rehabilitació i de millora de la salut, i un circuit esportiu amb zones d'estiraments.
Aula de natura
L'objectiu és crear un espai econòmicament sostenible per difondre el coneixement a les escoles, fer visites guiades al parc i difondre el respecte per la natura.
Espai naturalitzat de la Verneda
Espai protegit i reconegut per la Xarxa Natura 2000 pel seu alt valor ecològic.
Foto 1 Foto 2
La Delegació del Vallès del COAC es reuneix amb el CATEB i Ajuntament de Terrassa
La Delegació del Vallès del COAC i la Delegació del Vallès Occidental del CATEB es van reunir amb l’Ajuntament de Terrassa per presentar el projecte de trasllat de les seves seus al nou edifici, ubicat al centre de Terrassa.
A la reunió hi van assistir Sandra Bestraten, presidenta de la Demarcació de Barcelona del COAC; Fermín Aparicio, delegat al Vallès del COAC, i Xavier Broto, corresponsal a Terrassa del COAC. Per part del CATEB hi va assistir Vanessa Ballester, nova delegada al Vallès Occidental. L’Ajuntament hi va estar representat per Xavier Cardona, tinent d’alcalde de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat; Cristina Escudé, directora de l'Àrea d'Urbanisme i Sostenibilitat; Marta Gómez, directora de Serveis d’Urbanisme; Àngels Mira, directora de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, i Marc Girol, director de Serveis d’Empresa.
La trobada va ser molt enriquidora i va concloure amb un ferm compromís de crear sinergies entre institucions, potenciant espais de coneixement compartit i oferint servei i talent a la ciutadania.
Reunió de l'alcaldessa de Granollers i la Delegació del Vallès
El passat 29 de setembre, la Delegació del Vallès del COAC es va reunir amb l’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell.
Per part del Col·legi d’Arquitectes, a la reunió hi va assistir el delegat, Fermín Aparicio; la nova corresponsal a Granollers, Meritxell Cruz, i el corresponsal sortint, Manel Sánchez, a qui volem agrair tots els anys d’implicació i dedicació voluntària envers el Col·legi.
Va ser una reunió molt enriquidora i cordial, tractant continguts d’exercici professional i de caire municipal. L’objectiu era reforçar llaços institucionals i continuar treballant plegats en aspectes tècnics que afecten la ciutat.
Els temes principals que s’hi van exposar van ser:
- Fons Next Generation a Granollers.
- Funcionament de l’oficina local de l’habitatge.
- Presència al Consell de la Taula de Mobilitat.
- Presència al Consell de la Taula d’Urbanisme.
- Actualització de projectes de ciutat (Anella verda, Carril bici fins al Circuit de Montmeló).
- Usos residencials en plantes baixes comercials.
La intenció és continuar aquest model de reunions amb els principals ajuntaments del territori per a poder crear o reforçar vincles institucionals i sinergies de treball. És fonamental que des del Col·legi d’Arquitectes puguem aportar expertesa i experiència als nostres municipis en diferents vessants tècniques com el planejament, l’urbanisme, la sostenibilitat, la mobilitat, etc.
Visita a l'edifici ICTA - UAB
La Delegació del Vallès del COAC va organitzar, el passat dilluns 4 d'octubre, una visita a l'edifici de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA - UAB). La visita, magníficament guiada, va anar a càrrec de Pau Comes, químic i responsable del Laboratori d'Anàlisi d'Isòtops Estables.
Programa de la visita:
· Exterior de l'edifici: El plàstic és dolent? No sempre.
· Planta baixa: Ni dins... ni fora.
· Planta 4a: Hivernacles dins de l'hivernacle.
· Planta 3a: Què fan els que treballen en ciències experimentals a l'ICTA.
· Plantes 2a i 1a: Com es treballa de la manera més sostenible en un edifici sostenible i què fan els que treballen en temes humanístics i socials.
· Planta baixa: Fi de la visita.
L'edifici ha estat dissenyat amb una clara aposta per la sostenibilitat, tant pel que fa al consum d'energia i d'aigua en el seu funcionament, com en els materials emprats per a la seva construcció. Dissenyat per dos equips d'arquitectes, dataAE i HArquitectes, l'edifici té atorgada la qualificació LEED (Leadership in Energy & Environmental Design) GOLD pel USBGC (US Green Building Council) amb una puntuació de 73 punts, un certificat de compromís ambiental amb estàndards internacionals.
L'ICTA-UAB és un centre multidisciplinari que promou la investigació i la formació de postgrau en ciències ambientals. La finalitat és millorar la comprensió del canvi ambiental global, i de la naturalesa i les causes dels problemes ambientals. A més, estudia les polítiques, estratègies i tecnologies que fomentaran la transició cap a una economia sostenible.
FOTO 1 FOTO 2 FOTO 3



