Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Exhaurits els fons destinats als programes 1 i 3 del Consorci de l'Habitatge de Barcelona

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
Amb relació als ajuts dels fons Next Generation, en data 23 de maig de 2025, el Consorci de l'Habitatge de Barcelona informa que el pressupost total sol·licitat de la convocatòria del Pla de Barris (Programa 1) i la convocatòria d'Ajuts a la rehabilitació de l'Edifici (Programa 3) han superat la dotació pressupostària existent.

Per sol·licituds amb obres iniciades o obres finalitzades, contacteu amb l’Oficina de Rehabilitació Municipal (ORM) per valorar el tràmit i deixar la sol·licitud en reserva. En cas que s’alliberés crèdit suficient per atendre la sol·licitud, des de l’ORM es posaran en contacte amb la persona sol·licitant.

Pel que fa a la resta de convocatòries, de moment, encara disposen de dotació pressupostària suficient per atendre sol·licituds.

Podeu consultar les notes publicades al web d'Habitatge en l'apartat "Quantia de la sol·licitud" per Programa 1 i "Quantia i termini de la sol·licitud" pel Programa 3.

Per més informació, podeu adreçar-vos a l'Oficina de Rehabilitació Municipal (ORM) situada al c. Pujades 350 - 08019 Barcelona, amb cita prèvia al 010 o al web de l'Ajuntament.

26/05/2025
Tornar

Novetats respecte la tramitació dels expedients Next Generation de l'AHC

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
En data 12 de maig de 2025, l'Agència de l'Habitatge de Catalunya informa que el pressupost total sol·licitat per als programes 3 Edifici, 4 Habitatge i 5 LLEE i Projecte de rehabilitació supera la dotació pressupostària existent en aquests programes. Aquells expedients amb sol·licitud formalitzada a l'Agència de l'Habitatge de Catalunya a partir del mes d'abril es mantindran en llista d'espera pendents que s'alliberi pressupost degut a denegacions, renúncies o revocacions d'expedients anteriors.

Tanmateix recordem que les resolucions condicionades, és a dir les presentades per la via de només memòria justificativa, queden sense efecte si passats els tres mesos no han aportat la documentació completa corresponent.

Podeu consultar la notícia al web de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.
 
 
12/05/2025
Tornar

Modificació de les convocatòries Next Generation de l'Agència de l'Habitatge

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

L’Agència de l’Habitatge de Catalunya ha publicat dues resolucions que modifiquen les convocatòries de subvencions de:

Programa d'ajuts a les actuacions de rehabilitació a nivell de barri (P1). Resolució TER/1347/2025

Programa d'ajuts a les actuacions de rehabilitació residencial unifamiliar i plurifamiliar (P3); Programa d'actuacions de millora de l'eficiència energètica en habitatges (P4); del Programa per a l'elaboració del llibre de l'edifici existent per a la rehabilitació i la redacció de projectes de rehabilitació (P5). Resolució TER/1348/2025

D'aquestes resolucions es destaca:

Pel que fa als Programes 1, 3 i 5,

Per al 2025 es manté el termini de presentació de sol·licituds: de l'1 de gener de 2025 al 31 de desembre de 2025, ambdós inclosos. No obstant, en el cas de la resolució condicionada, es fixa el 30 d’abril de 2025 (inclòs) com a data de tancament de la sol·licitud condicionada (punt 1.2)

Pel que fa a l'execució de les obres del Programa 1,

El termini per a executar les obres per a la millora de l'eficiència energètica i sostenibilitat en els edificis que s'acullin a les ajudes d'aquest programa, haurà d'haver finalitzat abans del 30 de juny de 2026. (punt 1.3)

Pel que fa a l'execució de les obres del Programa 3,

El termini per a executar les obres per a la millora de l'eficiència energètica i sostenibilitat en els edificis que s'acullin a les ajudes d'aquest programa no podrà excedir de vint-i-sis mesos, comptats des de la data de concessió de l'ajuda. Aquest termini es podrà ampliar excepcionalment fins a vint-i-vuit mesos quan es tracti d'edificis o actuacions que afectin 40 o més habitatges. En tot cas, el termini d'execució de les actuacions haurà d'haver finalitzat abans del 30 de juny de 2026 (punt 1.3)

16/04/2025
Tornar
Terrachidia

Set projectes d'arquitectura local i internacional reben els Ajuts COAC a la Cooperació 2025

Imatge: 
Terrachidia
Un total de set projectes vinculats a l’arquitectura i l’urbanisme han rebut els Ajuts a la Cooperació del COAC per a l'any 2025. 

La convocatòria d’enguany ha permès avaluar un conjunt de projectes que utilitzen l’arquitectura com a eina d’empoderament i destaquen per la revalorització de tècniques i materials locals, la creació de xarxes de col·laboració i el foment de la sostenibilitat.

Atesa la limitació de recursos disponibles, s’ha prioritzat el suport a iniciatives emergents que poden beneficiar-se d'aquest impuls significatiu per fer possible els projectes. En el cas dels projectes que ja havien rebut finançament en anteriors edicions i també n'han obtingut en aquesta, se'ls ha concedit la quantitat mínima de 5.000 €, considerant que es tracta de propostes consolidades que compten amb altres fonts de finançament.

Amb aquesta resolució es busca garantir un repartiment equitatiu dels recursos i potenciar noves iniciatives que puguin contribuir al desenvolupament sostenible i a l’arquitectura com a motor de canvi social.

DE CARÀCTER LOCAL:

Oasiurbà
Punt Raval (fase IX). Transformació social des de l’habitatge.
Barri del Raval (Ciutat Vella), Barcelona
Arquitecte responsable: Joana M. Pascual Barcia
Import: 5.000€

Fundación Contorno Urbano
Hivernacle Comunitari de Matacavalls
L’Hospitalet de Llobregat, Barcelona
Arquitecta responsable: Ninoska Juan Alvarez
Import 5.000€

DE CARÀCTER INTERNACIONAL:

Terrachidia
Rehabilitació de l'antiga almàssera (trull) d'Inzerki-Argana i consolidació del carrer principal del Ksar de Ich
Oasis de Ich, Figuig e Inzerki-Argana, Agadir
Arquitecte responsable: Oriol Domínguez Martínez
Import: 7.000€

Kukura
Construcció d’un centre educatiu amb inclusió a la diversitat funcional
Kihondo, Fort Portal, Kabarole District, Uganda
Arquitecte responsable: Guillem Muñoz Manzano
Import: 12.500€

Mutu Cooperativa d'Arquitectura
Aula ambiental com a biodinamitzador d’accions ecosocials per a Tierra Bomba, Colòmbia - Etapa 1 Constructiva
Corregimiento de Tierra Bomba, Illa de Tierra Bomba, Cartagena d’Índies, Colòmbia
Arquitecte responsable: Raül Avilla-Royo
Import: 7.500€

Associació Base-A
Millorem l’accés a l’educació a Niague, Senegal. Fase 5
Niague, Senegal
Arquitecta responsable: Carles Sabadell Vilardaga
Import: 5.000€

Asociación África Compromiso
Más Vida. 3 fases de projecte: la maternitat, el consultori i la part de metges.
Aloute Mande, Senegal.
Arquitecta responsable: Carmen Cheicon Hermoso
Import: 5.000€
 
2/04/2025
Tornar

Pages