Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Ja es poden visar expedients des del nou espai de treball de Visat i Registres

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
El Col·legi d'Arquitectes ha iniciat la segona fase d'implantació del nou espai de treball per a Visat i Registres, en el qual ja està operativa la funcionalitat del Visat d'expedients. D'aquesta manera, el Visat se suma a les funcionalitats ja habilitades del Registre Automàtic de documents i els Certificats de 2a Ocupació. 

La nova interfície, que forma part del Pla de millores informàtiques del Col·legi, té com a principal objectiu millorar tant en qüestions d'usabilitat com de funcionalitat d'una manera immediata i ràpida, sense que la mesura comporti haver de canviar l'aplicació de Visat ja existent.

IMPLANTACIÓ I ACCÉS

Donada la complexitat dels procediments, la implantació del nou web s'està duent a terme per fases. En la primera fase, operativa des del desembre de 2015, es van posar en funcionament el Registre Automàtic de documents i els Certificats de 2a Ocupació. La segona, en marxa des de finals d'abril, ha incorporat el Visat d'expedients. També està operatiu des del primer moment un accés a l'aplicatiu dels Informes d'Idoneïtat Tècnica per a l'Ajuntament de Barcelona, que no queda modificat. D'aquesta manera, tots els tràmits es poden realitzar accedint des d'un mateix portal. 

Pel que fa al Visat, a causa de la complexitat existent a la base de dades, i per la necessitat de donar una resposta ràpida i funcional a les incidències en l'enviament i gestió dels expedients telemàtics, les pantalles s'han redissenyat pel que fa a programació i funcionalitats, tot i que el segellat i pagament es fan des de l'aplicatiu antic.

La nova interfície conviu amb l’aplicació antiga que els arquitectes utilitzen habitualment, de manera que són vàlides tant les gestions que es facin en una com en l’altra, quedant els tràmits finals reflectits en ambdues.



MILLORES DE LA INTERFÍCIE
Les principals millores que incorpora el nou espai de treball són:

- Diferenciació clara dels diferents tràmits que es poden fer amb el departament de Visat.
- Desaparició total de la dependència de Java.
- En aquells tràmits en què participa més d’un arquitecte, s'elimina la necessitat de signatura de tots els arquitectes des del mateix ordinador i en el mateix moment.
- Incorporació d’una forma de validació alternativa a la signatura electrònica, mitjançant SMS.
- Multinavegador (pel que fa a dispositius Mac, és possible signar mitjançant validació per SMS i s'està treballant per poder incorporar la signatura amb certificat digital).
- Disseny responsiu (adaptat a tot tipus de dispositius: ordinadors, tauletes, telèfons mòbils...).
- Facilitat de gestió d'expedients i documents: modificació en l'estructuració dels tràmits i organització dels llistats d'expedients amb la incorporació de nous estats (esborrany, pendent de signar, retingut, pendent de retirar, obert i en revisió)

AJUDA PER A LA NOVA INTERFÍCIE
El nou entorn de treball és molt intuïtiu. Això no obstant, el departament de Visat ha elaborat un manual de suport on s'expliquen amb detall els principals avantatges i els passos a seguir per a la tramitació del Visat i Registres.

De tota manera, els dubtes concrets es poden enviar per correu a nouvisat@coac.net.

Accedeix a la pàgina de Visat clicant aquí.



17/05/2016
Tornar