Propers Actes
Presentació del Quaderns 277: nous horitzons per a l...
Presentació del Quaderns 277:...
Presentació del veredicte i l'exposició de la 7a...
Presentació del veredicte i l&...
Inauguració de l'exposició: "Mirades. Aire....
Inauguració de l'exposició:...
XLVIII Jornades Internacionals sobre la Intervenció en el...
XLVIII Jornades Internacionals...
El COAC se suma a La Marató de TV3 amb activitats que...
El COAC se suma a La Marató de...
"Ellas en la ciudad". Projecció i col·loqui
"Ellas en la ciudad" és una pel·lícula-documental que recupera la memòria de les dones que van transformar els barris perifèrics de Sevilla als anys 70. A través de les seves veus, la pel·lícula mostra com es van organitzar per reclamar escoles, transport, serveis bàsics i espais de convivència, convertint-se en motor de canvi social i urbà.
Una mirada sensible i crítica que connecta gènere, urbanisme i memòria col·lectiva, convidant a reflexionar sobre el paper de les dones en la construcció de les nostres ciutats.
A la sessió, visualitzarem la pel·lícula i posteriorment tindrem una conversa amb la seva directora, l’arquitecta Reyes Gallegos, i un col·loqui amb ella mateixa i les arquitectes Mònica Beguer, Lisa Marrani i Alba Reig.
L’acte serà conduït per Sandra Bestraten, presidenta de la Demarcació de Barcelona del COAC.
Entrada lliure fins a completar l'aforament.
Projecció del documental "Miralles"
El proper divendres 11 de juliol a les 18.45 h, en el marc de l’homenatge als 25 anys de la mort de l'arquitecte Enric Miralles (1955-2000), tindrà lloc al COAC la projecció del documental “Miralles” i el posterior col·loqui entre la directora del film, Maria Mauti i l’arquitecta Carme Ribas.
El documental, amb guió de Sara Mesa i narració de Pep Ambròs, pretén fer un retrat de l’home i la seva complexitat: un relat construït per variacions a través de les seves arquitectures, on el narrador el busca, l’evoca en els seus espais, travessant el llindar entre la mort i la vida.
Projecció per a arquitectes col·legiats amb aforament limitat. És imprescindible inscriure's aquí.
Maria Mauti. Nascuda a Milà l’any 1974, és una directora de documentals italiana. Va començar l’any 2003 amb produccions sobre música, òpera i dansa per a la plataforma Classica HD de Sky. Com a directora i autora, ha dirigit documentals sobre Daniel Barenboim, Carolyn Carlson, Pina Bausch, Bill T. Jones (seleccionat a l’American Dance Festival), Alicia Alonso del Ballet Nacional de Cuba, Meredith Monk i molts altres. Ha col·laborat amb institucions com La Scala de Milà, el Teatro La Fenice i la Biennal de Venècia, el Teatro Colón de Buenos Aires, l’Auditori de Música i el Museu Maxxi de Roma.
Actualment, el seu nou llargmetratge és MIRALLES, sobre l’arquitecte Enric Miralles, estrenat al DOKLeipzig (Alemanya), Ji.hlava IDFF (Txèquia), al Festival de Màlaga (Espanya) i al DOCSBarcelona (Espanya). És professora a les universitats Estab i Elisava de Barcelona. Va fer la seva primera direcció operística amb Norma de Vincenzo Bellini al Sferisterio, dins del Macerata Opera Festival, i ha realitzat un film amb l’actriu Giulia Lazzarini presentat al Festival de Cinema de Roma. Al 2026 l’han encarregat l’òpera L’Elisir di Amore di Gaetano Donizetti amb l’Accademia al Teatro alla Scala de Milan i està escrivint el seu nou projecte fílmic a partir d’una novel·la de l’escriptora Oriana Fallaci.
Carme Ribas Seix. Arquitecta titulada per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) el 1980 i diplomada en Arquitectura del Paisatge per la mateixa institució el 1985. La seva trajectòria professional ha estat fortament vinculada a l’espai públic i a l’arquitectura social i sostenible.
El 1985 inicia col·laboració amb Pere Joan Ravetllat, amb qui funda el despatx Ravetllat-Ribas Arquitectes, des d’on desenvolupa projectes d’habitatge, equipaments i espais urbans.
Al llarg de la seva carrera ha estat autora de projectes emblemàtics com la rehabilitació del torrent de Vallparadís a Terrassa, el passeig marítim de García Fària a Barcelona, la renovació del Mercat de Sant Antoni, o el campus de la URV a Tortosa. La seva obra ha estat reconeguda amb diversos premis d’arquitectura, com els Premis FAD i els Premis d’Arquitectura de Girona.
En l’àmbit acadèmic, és professora de Projectes Arquitectònics a l’ETSAB des de 1987 i ha participat en diversos programes docents internacionals. També ha estat editora i col·laboradora en revistes especialitzades com Quaderns, DPA o El Croquis.
Acte coorganitzat amb Oberon Media i Fundació Enric Miralles.
SAC. Projecció de la pel·lícula Blade Runner
L’acció transcorre en una versió distòpica de la ciutat de Los Angeles, als Estats Units, durant el mes de novembre de 2019. Descriu un futur en què, mitjançant la bioenginyeria, es fabriquen humans artificials anomenats replicants, que són utilitzats per a treballs perillosos i com a esclaus a les «colònies de l’exterior» de la Terra. Fabricats per la Tyrell Corporation per ser «més humans que els humans» —especialment el model Nexus-6—, són físicament indistingibles d’un ésser humà, tot i que tenen una agilitat i força física superior i, teòricament, no desenvolupen la mateixa resposta emocional ni empàtica.
Després d’un motí violent en una colònia exterior, els replicants van ser declarats il·legals a la Terra. Un cos especial de la policia, els blade runners, s’encarrega d’identificar, rastrejar i eliminar —o «retirar», segons la terminologia policial— els replicants fugitius que es troben al planeta. Amb un grup de replicants en llibertat per Los Angeles, Rick Deckard, un blade runner veterà, és tret del seu semi-retir per eliminar-los.
Projección del documental 'Gaudí - Jujol, el Mediterráneo en la Pedrera'
Proyección del documental 'Gaudí - Jujol, el Mediterráneo en la Pedrera' y coloquio con Jordi Romera, presidente de la Demarcación de Tarragona del Colegio de Arquitectos de Cataluña (COAC), Roger Miralles, arquitecto, Luis Campo Vidal, director del documental, Concepció Peig, Patrimonio Arquitectónico y Artístico y Mari Pau Huguet, periodista.
Amics de Jujol
#COACTarragona



