Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Arquitectes en construcció. Recull de PFC 2013 - 2024. Presentació de quatre projectes de l'Alt Empordà

Imatge: 
© Ibet Terricabras
Com activitat paral·lela a la itinerància de l'exposició "Arquitectes en construcció. Recull de PFC 2013 - 2024", la Delegació de l'Alt Empordà del COAC ha programat pel divendres 17 d'abril, a les 19 hores, la presentació de quatre dels treballs exposats fets per quatre arquitectes de l’Alt Empordà: Alexandre Solés Salesa, Víctor Vázquez Balló, Adriana Vázquez Balló i Sara Palmada Castells.

En el decurs de les presentacions que tindran una durada d'entre 15 i 20 minuts, coneixerem els projectes d'una biblioteca a l’antiga bòbila de can Carreres, una residència als jardins de la fàbrica Koëpke, una intervenció paisatgística entre Figueres i el Manol, i un museu a les ruïnes de Belchite.

Arquitectes en construcció. Recull de PFC 2013 - 2024
Fins al 17 de maig, el COAC Alt Empordà acull l'exposició "Arquitectes en construcció. Recull de PFC 2013 - 2024" en la qual es poden veure un recull de 31 projectes d’arquitectes de la Demarcació. Els panells expositius, formats per material gràfic i escrits descriptius aportats pels arquitectes, són un exercici que sintetitza aprenentatge, creativitat i responsabilitat i que, des de la llibertat acadèmica, permet explorar múltiples respostes als reptes contemporanis com el diàleg amb el lloc, la sostenibilitat, la innovació constructiva, la memòria del patrimoni o les transformacions socials.

Aquesta mostra de PFCs i TFMs, que es presenta en diverses escales de treball, entorn i formes d’intervenció, que es va publicar per última vegada en l’edició dels anys 2004-2012, dona continuïtat als reculls de PFC's de la Demarcació de Girona del COAC iniciats l'any 1987. La convocatòria ha estat oberta a totes les persones col·legiades de la Demarcació de Girona que hagin lliurat el PFC o TFM entre els anys 2013 i 2024, ambdós inclosos, amb una nota mínima de 7 en el projecte.

L'exposició es complementa amb un catàleg dels treballs acadèmics presentats.

PDF version

Presentació i projecció del documental "Dios lo ve" d'Oscar Tusquets

Imatge: 
© Oscar Tusquets

Amics dels Museus Dalí, en col·laboració amb l’Ajuntament de Figueres i la Delegació de l'Alt Empordà del COAC, organitzen el dijous 5 de març, a les 19 hores a La Cate, la projecció del documental Dios lo ve, dedicat a l’arquitecte i dissenyador Oscar Tusquets Blanca, amic personal de Salvador Dalí i col·laborador seu en projectes emblemàtics com la sala Mae West del Teatre-Museu Dalí.

Prèviament, el mateix Oscar Tusquets Blanca conversarà amb Mariona Seguranyes, regidora de Cultura de l’Ajuntament de Figueres; i els directors Àlex Guimerà  i Guillem Ventura. L’acte serà presentat per Carles Ayats, president dels Amics dels Museus Dalí.

Dios lo ve, dirigida per Alex Guimerà i Guillem Ventura, és un documental que explora en profunditat l’univers creatiu d’Oscar Tusquets Blanca, una de les figures més influents de l’arquitectura, el disseny i l’art contemporani, tant a l’Estat espanyol com a escala internacional. Provocador, lliure i sempre rebel, Tusquets ha construït un llegat singular en què arquitectura, disseny, pintura i escriptura conviuen sense jerarquies.

Entre les fites més destacades de la seva trajectòria hi ha la seva estreta col·laboració amb Salvador Dalí, amb qui va crear obres icòniques com la cèlebre sala Mae West del Teatre-Museu Dalí o el sofà Dalí Lips, peces fonamentals en la història del disseny i del surrealisme. La seva obra arquitectònica inclou projectes tan rellevants com l’ampliació del Palau de la Música Catalana de Barcelona, l’Auditori Alfredo Kraus de Las Palmas de Gran Canària o l’estació de metro de Toledo, a Nàpols.

El documental reuneix testimonis de referents del món cultural com Miquel BarcelóAntonio LópezAlbert SerraMilena BusquetsMario Vargas Llosa o Julia de Castro, configurant un retrat coral de la influència de Tusquets en la cultura visual contemporània. La pel·lícula ha estat reconeguda amb un Premi Laus pel seu pòster i la seva identitat visual.

Dios lo ve combina artarquitectura i pensament crític per oferir una mirada íntima i reveladora sobre un dels creadors més singulars del panorama cultural espanyol. Després de la seva estrena mundial al Festival de Màlaga, l’èxit al BCN Film Fest i el seu pas per festivals com l’Atlàntida Mallorca Film Fest, el Festival Rizoma i el Festival DART, la pel·lícula inicia el seu recorregut en sales de cinema. El novembre de 2025 marca la seva arribada als cinemes, començant pels Cinemes Verdi de Barcelona i Madrid i estenent-se posteriorment arreu del país. En aquest recorregut, el film ha estat candidat als Premis Goya i als Premis Gaudí.

El documental està produït per Hic & Nunc Filmworks, amb la participació de RTVE3CatCaixaForum+ i Filmin, i amb el suport de l’ICEC i l’ICO.

Aforament limitat. No cal reserva prèvia.

PDF version

Dia de la Dona 2026. Terra, dona i energia

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya
En el marc del Dia de la Dona 2026, la Delegació de l’Alt Empordà del COAC ha programat pel divendres 6 de març, a les 19 hores, la conferència “Terra, dona i energia”, a càrrec de les arquitectes Carme Bosch i Mar Pèlach, en la qual reflexionaran sobre la relació del territori amb les energies renovables i enfrontarem el dilema real entre satisfer la demanda energètica i preservar els valors naturals, socials i paisatgístics. També parlaran sobre com aplicar estratègies i criteris generals des de diverses disciplines per abordar problemes molt específics.

També hi participarà Anna Zahonero que presentarà un cas concret de planejament urbanístic innovador i premiat que permetrà partir de l’escala local i de la precisió per coneixer eines de planificació a altres escales.

Carme Bosch
Ha treballat en la redacció de nombrosos plans de protecció del patrimoni, en plans especials i planejament urbanístic, i en projectes urbans d’espai públic, així com en nombrosos projectes d’edificació i de restauració d’edificis històrics.

És membre fundadora de GRETA (Grup de recuperació i estudi de la tradició arquitectònica) i membre de la Comissió tècnica de la IAEDEN-Salvem l’Empordà.

Mar Pèlach
Actualment jubilada, ha treballat durant trenta-cinc anys en el seu despatx professional des d'on ha fet projectes i obres d’espais públics, d’edificis públics i d’habitatges. També projectes d’urbanisme i ordenació del territori.

També ha estat arquitecte municipal a Sant Pere Pescador i a La Jonquera.

Entrada lliure.

PDF version

Novíssims 02. Estudio Além + h3o, al Castell de Sant Ferran de Figueres

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya

La segona sessió del cicle Novíssims també és a la Demarcació de Girona. Serà el 25 de març i comptarà amb l'Estudio Além com a amfitrió que aporta projectes que combinen rigor tècnic i sensibilitat pel paisatge urbà i rural del territori, i h3o, amb seu a Barcelona, que presenta una aproximació més experimental i conceptual, centrada en la innovació formal i material. La trobada ofereix l’oportunitat de contrastar visions diferents i entendre com la pràctica arquitectònica emergent aborda els reptes contemporanis des de perspectives diverses.

Modera Marta Milà Pasqual, per conduir el debat i facilitar la participació del públic. Tractarem aspectes com els processos creatius dels estudi, la relació amb el context i el paisatge, l’aproximació a la sostenibilitat i les estratègies innovadores que defineixen la seva trajectòria. Aquesta primera experiència simultània en el cicle proporciona un espai d’intercanvi de coneixements i experiències entre professionals i assistents, establint un diàleg ric que contribueix a comprendre les tendències emergents dins l’arquitectura catalana.

Per accedir a l’acte cal inscriure’s prèviament. Inscriu-t'hi!


Coneix el Castell de Sant Ferran! 
Abans de l’inici de la sessió, a les 17.30 h, s’ha organitzat una visita comentada al Castell de Sant Ferran, l’espai escollit per acollir aquesta activitat del cicle Novíssims. La visita permetrà conèixer de prop aquest edifici singular, la seva història, les característiques arquitectòniques i el valor patrimonial, tot contextualitzant-lo com a escenari de la trobada. La visita té un cost de 12€.

El Castell de Sant Ferran, el monument més gran de Catalunya i la fortalesa abaluartada més gran d’Europa, ocupa 320.000 m² sobre la ciutat de Figueres. Construït a partir de 1753 sota la direcció dels enginyers Pedro i Juan Martín Cermeño i inaugurat el 1766, conserva intactes les seves obres defensives: un gran hornabec, set revellins i un fossat de 10 hectàrees. Les Cavallerisses són una nau de doble crugia amb capacitat original per a 450 cavalls; se’n conserva la meitat després de la voladura del 8 de febrer de 1939, quan artificiers republicans van fer volar parts de la fortalesa durant la retirada, una setmana després d’acollir la darrera reunió de les Corts republicanes.

INSCRIPCIONS OBERTES
Inscriu-t'hi!

Cicle Novíssims
Té com a objectiu mostrar el panorama actual de l'arquitectura a Catalunya, posant el focus en joves estudis d'arquitectura liderats per arquitectes menors de 40 anys que comencen a destacar per la seva creativitat i innovació. Aquest cicle pretén donar visibilitat a les noves generacions d'arquitectes i fomentar el diàleg sobre les tendències emergents dins del camp arquitectònic.

Cada sessió del cicle està formada per dos estudis d'arquitectura i un moderador, que dialoguen sobre les seves obres i visions arquitectòniques en un format de conversa dinàmica. Això promou l'intercanvi d'idees i perspectives entre professionals de diferents regions i amb estils diversos, i es celebra en espais “inèdits” amb l’objectiu de posar en valor patrimoni poc visible o en desús, revaloritzar-lo i vincular-lo amb l’arquitectura, oferint noves experiències als assistents. En total, es celebraran 12 sessions distribuïdes en 7 jornades, de manera que, excepte l’inici i el final del cicle, sempre hi haurà dues sessions simultànies en diferents localitzacions.

Programa:
18.03 a Figueres (Girona): Sarquella Torres i SvNM + Rosa Solanelles
25.03 a Figueres (Girona): Estudio Além i h3o
25.03 a Tortosa (Ebre): Arjub i 082ARQ
7.04 a Tortosa (Ebre): Dissemblant i March
7.04 a Manresa (Comarques centrals): Muntant i Lligams
15.04 a Manresa (Comarques centrals): 082ARQ i Sarquella Torres
15.04 a Menàrguens (Lleida): Arqbag i Pigaa
22.04 a Menàrguens (Lleida): SvNM + Rosa Solanelles i Dissemblant
22.04 a Tarragona: Lligams i Estudio Além
29.04 a Tarragona: Pigaa i Arjub
29.04 a Barcelona: Test i Muntant
6.05 a Barcelona: Atienza-Maure i Arqbag

En el marc de:

Iniciativa de:

Amb el suport de:

PDF version

Pàgines