Propers Actes
Presentació del llibre "EMBT Benedetta Tagliabue...
Presentació del llibre "...
RCR Programa Obert 2026: Enric Palau
En aquesta edició, les conferències tindran lloc el 28 de juny, al Pati de l'Hospici d'Olot, i giraran al voltant de "L'EXPERIÈNCIA DE L'ESPAI". Es comptarà amb la participació del co-fundador de Sónar Festival i Sónar+D Enric Palau Pujols, músic estretament vinculat a la tecnologia i a la música experimental; l'arquitecte japonès Junya Ishigami · junya.ishigami+associates; i un Pecha Kucha amb la participació d'antics membres d'RCR Arquitectes que compartiran projectes, processos i idees que han nascut i evolucionat a partir del seu pas per l'estudi. Com en anteriors edicions, les xerrades s'acompanyaran d'una selecció de videocreacions que, sota el títol "MATÈRIA BOSC", celebren la força poètica dels arbres.
La primera de les conferències serà a les 10 hores. Sota el títol SO · Música i espai, el co-fundador del Sónar Festival i Sónar+D, Enric Palau, explorarà la relació entre la música, i l’espai mitjançant l’analisi de les formes en que aquesta es presenta en tres situacions diferents. En primera instància, l’exemple d’edificis dissenyats per a la música on, per tant, l’espai antecedeix la música. En segon lloc, els casos en que la música conversa amb espais que poden no haver estat concebuts especificament amb una finalitat musical. Per últim, els casos en que la música i el sò esdevé força creadora i crea nous espais, ja sigui dins d’un edifici o en espais exteriors.
Presentat per Jaume Prat, teòric i crític d’arquitectura.
Aquesta conferència compta amb el suport de Perelada Vins i Caves
Enric Palau (Manlleu, Espanya, 1964)
És cofundador d’Advanced Music, l’empresa organitzadora del festival Sónar. Ha estat codirector i responsable de la seva programació fins a finals del 2025. Com a músic i gestor de la indústria musical durant més de 30 anys, ha estat estretament vinculat a la tecnologia, al so ia la música avanzada.
Juntament amb els seus socis, Ricard Robles i Sergio Caballero, va crear el Sónar el 1994, un festival pioner en format i contingut que avui és un referent mundial en els àmbits de la música, la creativitat i la tecnologia. Sonar ha obtingut nombrosos reconeixements nacionals i internacionals incloent-hi el Premi Ciutat de Barcelona, que atorga l’Ajuntament de Barcelona, en dues ocasions (2002 i 2009), el Premi Ondas el 2017 o la Creu de Sant Jordi atorgada per la Generalitat de Catalunya l’any 2023.
Amb més de 100.000 assistents a Barcelona cada juny, Sónar es considera un punt de trobada per a la cultura electrònica global, oferint les darreres novetats en música avanzada i les seves interaccions amb altres gèneres musicals i disciplines artístiques. Des del 2002, el festival ha celebrat més de cinquanta edicions a tot el món, a ciutats com Londres, Tokio, Chicago, Nova York, São Paulo, Estocolm, Copenhaguen, Ciutat del Cap, Istanbul i Reykjavík, entre moltes altres.
A l’última dècada, ia través de Sónar+D, el festival ha interactuat també a l’àmbit de la ciència amb projectes amb diferents centres de recerca. Enric Palau ha estat i continua vinculat especialment amb el projecte d’AI & Music del programa S+T+ARTS de la comunitat europea. En aquest projecte es treballa amb creadors de l’àmbit sonor i musical i amb investigadors de la Universitat Politècnica de Catalunya.
Síntesis Arquitectòniques 2026. “Arquitectura comparada” de Félix de la Fuente
La Delegació Garrotxa-Ripollès del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) acull la segona sessió del cicle Síntesis Arquitectòniques 2026 el dijous 11 de juny de 2026, a les 19 hores, amb l’objectiu d’apropar a la ciutadania tesis doctorals en què l’arquitectura és la protagonista, tot obrint un espai de reflexió al voltant de la recerca arquitectònica contemporània.
En aquesta ocasió, Félix de la Fuente presentarà la seva tesi Arquitectura Comparada, una recerca que planteja l’arquitectura no només com la construcció d’edificis, sinó com una manera d’ordenar significativament les peces del món a partir de les seves afinitats i relacions. El treball parteix de la idea que comparar permet reconèixer vincles, contrastos i patrons entre elements que, de manera aïllada, podrien semblar inconnexos o difícilment interpretables. A través d’aquesta mirada, la recerca reflexiona sobre la capacitat de posar elements en relació per descobrir significats nous i construir un ordre explicatiu que ajudi a interpretar el món contemporani, especialment en un context marcat per la hiperabundància d’imatges i fragments visuals.
El cicle finalitzarà el 18 de juny(19 h), a la Demarcació de Girona del COAC, amb la tesi 'Alison i Peter Smithson, Axel Bruchhäuser i la Hexenhaus', a càrrec d’Anna Bach.
Félix de la Fuente
Arquitecte per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Granada (UGR,2008) i Doctor Arquitecte cum laude per la Universitat Politècnica de Catalunya (2025) amb la tesi “Arquitectura Comparada”. Màster en Teoria i Pràctica del Projecte d’Arquitectura per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i va rebre el Premi FAD ex aequo de Pensament i Crítica l’any 2016. Forma part del Grup de Recerca Habitar de la UPC i, des de 2022, és professor associat al Grau de Paisatgisme de la mateixa universitat.
Exposició "Arquitectes en construcció. Recull de PFC 2013 - 2024"
Aquesta mostra de PFCs i TFMs, que es presenta en diverses escales de treball, entorn i formes d’intervenció, que es va publicar per última vegada en l’edició dels anys 2004-2012, dona continuïtat als reculls de PFC's de la Demarcació de Girona del COAC iniciats l'any 1987. La convocatòria ha estat oberta a totes les persones col·legiades de la Demarcació de Girona que hagin lliurat el PFC o TFM entre els anys 2013 i 2024, ambdós inclosos, amb una nota mínima de 7 en el projecte.
L'exposició es complementa amb un catàleg dels treballs acadèmics presentats.
Arquivolta Olot. Francesc Vayreda
Aquesta nova edició de l’Arquivolta Olot, estarà comissariada pels arquitectes Joaquim Vayreda i Arnau Vergés.
L’activitat permet redescobrir Olot des de la perspectiva de la seva arquitectura i comprendre millor el treball de l'arquitecte en el procés de projectar i construir, en l'obra de Francesc Vayreda i Bofill.
Programa
Fàbrica tèxtil (actual EME)
Barri Pla de Dalt
Cases Pg dels Desemparats
Casa Casadellà
Casa Inès Plana
Blocs
INSCRIPCIONS TANCADES.
Aforament complet.



