Propers Actes
Dj, 18 desembre
19 hores
Trobada de Nadal d'Olot: Superposicions, de Beatriz...
Trobada de Nadal d'Olot:...
Dj, 18 desembre
19.30 h
Diàlegs d’Arquitectura amb Núria Caro i Bea Dalmau
Diàlegs d’Arquitectura amb Núria...
Dj, 18 desembre
A les 18:00h
Presentació del projecte “Avantsala a través” a la Casa...
Presentació del projecte ...
Ds, 20 desembre
20 de desembre a les 11 h
Actes d'homenatge a Oriol Bohigas amb motiu del...
Actes d'homenatge a Oriol...
Postgrau en REHABILITACIÓ. Inici aquest divendres 14 de març!
Imatge:
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
El 14 de març s'inicia el Postgrau en Rehabilitació de l'Escola Sert COAC, amb el qual obtindreu les eines necessàries per detectar i diagnosticar les lesions d'un edifici, conèixer les formes d'intervenció més habituals i gestionar i controlar el projecte de rehabilitació.
.
El postgrau consta de 152 hores lectives i s'organitza en cinc mòduls, començant pel diagnòstic inicial fins a la gestió d'una rehabilitació integral.
.
La formació es realitzarà de manera presencial a l'Escola Sert (c. Arcs, 1-3 de Barcelona), però també es podrà seguir en directe a través d'Internet per vídeoaula. Amb aquesta metodologia podreu escoltar i visualitzar el docent en directe així com veure les diapositives i participar a la classe amb aportacions o dubtes al professor mitjançant un xat actiu durant la sessió. Cada sessió quedarà gravada i es podrà tornar a veure en qualsevol moment mentre duri el curs.
.
El primer mòdul aborda la Inspecció tècnica dels edificis, el seu anàlisi i l'avaluació de l’estat. Així, s'adquiriran criteris per avaluar lesions, conèixer les tècniques de diagnosi de patologies i de seguiment de la seva evolució, un pas previ a la definició de les tècniques de reparació més convenients segons els elements, materials o instal·lacions afectats.
Amb el segon mòdul es podran conèixer, identificar i diagnosticar els danys i les patologies estructurals a l’edificació, establir els sistemes de reparació i escollir les tècniques d’intervenció dels elements constructius més habituals en les estructures de diferents materials.
Com identificar i diagnosticar els danys i les patologies més habituals a les façanes i cobertes s'aprèn amb el tercer mòdul, en el qual també s'explicarà com establir els sistemes de reparació i tècniques d’intervenció dels elements constructius més habituals en aquests elements.
Un tema especialment complicat en la rehabilitació dels edificis són les instal·lacions i la seva integració arquitectònica o substitució. Així, en el quart mòdul s’analitzaran els defectes més habituals en les principals instal·lacions dels edificis i els criteris per adequar les instal·lacions dels habitatges a les necessitats i requeriments actuals.
Per últim, l'alumne aprendrà a gestionar el projecte de rehabilitació des d'una perspectiva global i les relacions els agents implicats. Es podran conèixer les competències per gestionar equips de manera efectiva, definir l'àmbit d'actuació i establir el pla de treball per aconseguir-ho, tenint en compte l'equip interdisciplinari adient, així com tot el procés des de l'inici del projecte fins al final de l'obra i la sostenibilitat a la gestió.
.
El postgrau consta de 152 hores lectives i s'organitza en cinc mòduls, començant pel diagnòstic inicial fins a la gestió d'una rehabilitació integral.
.
La formació es realitzarà de manera presencial a l'Escola Sert (c. Arcs, 1-3 de Barcelona), però també es podrà seguir en directe a través d'Internet per vídeoaula. Amb aquesta metodologia podreu escoltar i visualitzar el docent en directe així com veure les diapositives i participar a la classe amb aportacions o dubtes al professor mitjançant un xat actiu durant la sessió. Cada sessió quedarà gravada i es podrà tornar a veure en qualsevol moment mentre duri el curs.
.
El primer mòdul aborda la Inspecció tècnica dels edificis, el seu anàlisi i l'avaluació de l’estat. Així, s'adquiriran criteris per avaluar lesions, conèixer les tècniques de diagnosi de patologies i de seguiment de la seva evolució, un pas previ a la definició de les tècniques de reparació més convenients segons els elements, materials o instal·lacions afectats.
Amb el segon mòdul es podran conèixer, identificar i diagnosticar els danys i les patologies estructurals a l’edificació, establir els sistemes de reparació i escollir les tècniques d’intervenció dels elements constructius més habituals en les estructures de diferents materials.
Com identificar i diagnosticar els danys i les patologies més habituals a les façanes i cobertes s'aprèn amb el tercer mòdul, en el qual també s'explicarà com establir els sistemes de reparació i tècniques d’intervenció dels elements constructius més habituals en aquests elements.
Un tema especialment complicat en la rehabilitació dels edificis són les instal·lacions i la seva integració arquitectònica o substitució. Així, en el quart mòdul s’analitzaran els defectes més habituals en les principals instal·lacions dels edificis i els criteris per adequar les instal·lacions dels habitatges a les necessitats i requeriments actuals.
Per últim, l'alumne aprendrà a gestionar el projecte de rehabilitació des d'una perspectiva global i les relacions els agents implicats. Es podran conèixer les competències per gestionar equips de manera efectiva, definir l'àmbit d'actuació i establir el pla de treball per aconseguir-ho, tenint en compte l'equip interdisciplinari adient, així com tot el procés des de l'inici del projecte fins al final de l'obra i la sostenibilitat a la gestió.
Atenció! Canvi de dates! Inici del curs 14 de març de 2014
.
Més informació i inscripcions
17/02/2014
