Propers Actes
Dm, 21 maig
a les 19 h
Presentació del llibre "El radar americà" de...
Presentació del llibre "El...
Dc, 22 maig
De 10 a 13 h
Jornada tècnica 'Nou codi d'Accessibilitat de...
Jornada tècnica 'Nou codi d...
Del Dj, 23 maig fins Dg, 07 juliol
Quatre instal·lacions efímeres dels Premis d’Arquitectura...
Quatre instal·lacions efímeres...
Dj, 23 maig
A les 19:30 h
Cloenda del cicle avantguarda | [M] Masterclass | Mariona...
Cloenda del cicle avantguarda | ...
Postgrau en REHABILITACIÓ. Inici aquest divendres 14 de març!
Imatge:
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
El 14 de març s'inicia el Postgrau en Rehabilitació de l'Escola Sert COAC, amb el qual obtindreu les eines necessàries per detectar i diagnosticar les lesions d'un edifici, conèixer les formes d'intervenció més habituals i gestionar i controlar el projecte de rehabilitació.
.
El postgrau consta de 152 hores lectives i s'organitza en cinc mòduls, començant pel diagnòstic inicial fins a la gestió d'una rehabilitació integral.
.
La formació es realitzarà de manera presencial a l'Escola Sert (c. Arcs, 1-3 de Barcelona), però també es podrà seguir en directe a través d'Internet per vídeoaula. Amb aquesta metodologia podreu escoltar i visualitzar el docent en directe així com veure les diapositives i participar a la classe amb aportacions o dubtes al professor mitjançant un xat actiu durant la sessió. Cada sessió quedarà gravada i es podrà tornar a veure en qualsevol moment mentre duri el curs.
.
El primer mòdul aborda la Inspecció tècnica dels edificis, el seu anàlisi i l'avaluació de l’estat. Així, s'adquiriran criteris per avaluar lesions, conèixer les tècniques de diagnosi de patologies i de seguiment de la seva evolució, un pas previ a la definició de les tècniques de reparació més convenients segons els elements, materials o instal·lacions afectats.
Amb el segon mòdul es podran conèixer, identificar i diagnosticar els danys i les patologies estructurals a l’edificació, establir els sistemes de reparació i escollir les tècniques d’intervenció dels elements constructius més habituals en les estructures de diferents materials.
Com identificar i diagnosticar els danys i les patologies més habituals a les façanes i cobertes s'aprèn amb el tercer mòdul, en el qual també s'explicarà com establir els sistemes de reparació i tècniques d’intervenció dels elements constructius més habituals en aquests elements.
Un tema especialment complicat en la rehabilitació dels edificis són les instal·lacions i la seva integració arquitectònica o substitució. Així, en el quart mòdul s’analitzaran els defectes més habituals en les principals instal·lacions dels edificis i els criteris per adequar les instal·lacions dels habitatges a les necessitats i requeriments actuals.
Per últim, l'alumne aprendrà a gestionar el projecte de rehabilitació des d'una perspectiva global i les relacions els agents implicats. Es podran conèixer les competències per gestionar equips de manera efectiva, definir l'àmbit d'actuació i establir el pla de treball per aconseguir-ho, tenint en compte l'equip interdisciplinari adient, així com tot el procés des de l'inici del projecte fins al final de l'obra i la sostenibilitat a la gestió.
.
El postgrau consta de 152 hores lectives i s'organitza en cinc mòduls, començant pel diagnòstic inicial fins a la gestió d'una rehabilitació integral.
.
La formació es realitzarà de manera presencial a l'Escola Sert (c. Arcs, 1-3 de Barcelona), però també es podrà seguir en directe a través d'Internet per vídeoaula. Amb aquesta metodologia podreu escoltar i visualitzar el docent en directe així com veure les diapositives i participar a la classe amb aportacions o dubtes al professor mitjançant un xat actiu durant la sessió. Cada sessió quedarà gravada i es podrà tornar a veure en qualsevol moment mentre duri el curs.
.
El primer mòdul aborda la Inspecció tècnica dels edificis, el seu anàlisi i l'avaluació de l’estat. Així, s'adquiriran criteris per avaluar lesions, conèixer les tècniques de diagnosi de patologies i de seguiment de la seva evolució, un pas previ a la definició de les tècniques de reparació més convenients segons els elements, materials o instal·lacions afectats.
Amb el segon mòdul es podran conèixer, identificar i diagnosticar els danys i les patologies estructurals a l’edificació, establir els sistemes de reparació i escollir les tècniques d’intervenció dels elements constructius més habituals en les estructures de diferents materials.
Com identificar i diagnosticar els danys i les patologies més habituals a les façanes i cobertes s'aprèn amb el tercer mòdul, en el qual també s'explicarà com establir els sistemes de reparació i tècniques d’intervenció dels elements constructius més habituals en aquests elements.
Un tema especialment complicat en la rehabilitació dels edificis són les instal·lacions i la seva integració arquitectònica o substitució. Així, en el quart mòdul s’analitzaran els defectes més habituals en les principals instal·lacions dels edificis i els criteris per adequar les instal·lacions dels habitatges a les necessitats i requeriments actuals.
Per últim, l'alumne aprendrà a gestionar el projecte de rehabilitació des d'una perspectiva global i les relacions els agents implicats. Es podran conèixer les competències per gestionar equips de manera efectiva, definir l'àmbit d'actuació i establir el pla de treball per aconseguir-ho, tenint en compte l'equip interdisciplinari adient, així com tot el procés des de l'inici del projecte fins al final de l'obra i la sostenibilitat a la gestió.
Atenció! Canvi de dates! Inici del curs 14 de març de 2014
.
Més informació i inscripcions
17/02/2014