Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Propers Actes

De Miercoles, 01 Julio hasta Thu, 02 Julio
De 10 a 19 hores

Jornada: Territorios metropolitanos y vivienda

Jornada: Territorios...

Exposició "De Miró a Solano"

Imatge: 
Susana Solano © VEGAP
En el marc de Barcelona Capital Mundial de l’Arquitectura, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), a través del Centre Obert d’Arquitectura, inaugura el proper 12 de juny a les 18h l’exposició De Miró a Solano. 60 anys d’exposicions al COAC, concebuda com un recorregut històric que posa en valor el paper del COAC com a agent cultural actiu i compromès amb el debat contemporani. L’exposició combina una mostra documental a l’Altell i una instal·lació artística a l’espai Àgora i l’exterior.

La mostra documental, que parteix de l’exposició Miró otro (1969) i acaba amb la instal·lació Runa (2026) de Susana Solano, proposa una mirada retrospectiva a una seixantena d’anys d’exposicions al COAC enteses com a accions culturals amb capacitat d’incidir en el seu temps. L’exposició dedicada a Joan Miró, concebuda com una resposta crítica a la mostra oficial del règim franquista, va desmitificar la figura de l’artista mitjançant un gest radical i efímer: un mural realitzat sobre les vidrieres del COAC que el mateix Miró va destruir en finalitzar l’exposició, en un acte de clara contracultura. Avui, Runa recupera aquesta voluntat d’interpel·lació directa a través d’una intervenció que es desplega principalment a l’exterior de la seu del COAC, posant de nou l’arquitectura en relació amb l’art i amb l’espai públic, i reafirmant el paper de les exposicions com a eines de pensament crític, de posicionament cultural i de compromís amb la societat.

En el marc de:

Iniciativa de:


Amb el suport de:

Taller: Aprendre a parlar en públic

Imatge: 
Imatge generada amb intel·ligència artificial
Si vols aprendre tècniques per parlar en públic, treure't la por escènica, conèixer i posar en pràctica la comunicació no verbal que doni suport al teu discurs, dominar les inflexions de veu per captar l'atenció de l'auditori i vocalitzar millor per reforçar la teva oratòria, apunta't al taller "Aprendre a parlar en públic".

Sabies que, en una presentació, el públic es queda amb el 7% del que diem, el 38% amb l'entonació i el timbre de com ho diem, i el 55% amb el llenguatge no verbal que utilitzem amb el nostre cos? Dominar el nostre discurs i la nostra posada en escena és molt útil tant en les vistes orals, si ets pèrit, com en qualsevol reunió o exposició en públic.

El dilluns 15 de juny, de 16:00 a 20:00 h, s'impartirà el taller "Aprendre a parlar en públic", a càrrec de Clara Llensa, periodista, formadora i directora de Relacions Institucionals i Comunicació del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya.

El taller va destinat tant a les persones amb experiència en actuacions judicials com a aquelles que volen aprendre tècniques per captar l'atenció del públic, fer arribar millor el missatge i realitzar presentacions importants amb garanties.

La sessió inclourà una part pràctica de role playing, en què se simularan casos "en directe" amb la participació dels assistents i es visualitzaran les gravacions per millorar les tècniques apreses.

Apunta-t'hi abans del 10 de juny (les places són limitades) i despunta en la teva posada en escena!

- Preu per a agrupats AAEPFMC: 50 € (IVA inclòs)
- Preu per a col·legiats no agrupats: 70 € (IVA inclòs)
- Preu per a no col·legiats: 140 € (IVA inclòs)

Si ets estudiant i has de presentar el teu projecte de final de carrera, aquest taller et pot interessar. A més, comptes amb un preu especial de 25 €.

Inscriu-t'hi
Oriol Bohigas

Acte d’homenatge a Oriol Bohigas en el centenari del seu naixement

Imatge: 
© Jordi Pareto
El proper 30 de maig se celebrarà un acte d’homenatge a l’arquitecte Oriol Bohigas, figura clau en la transformació democràtica, urbanística i cultural de Barcelona, amb motiu del centenari del seu naixement.

L’acte se celebrarà a les 13 h a la cantonada del carrer Consell de Cent amb Casanova, on tindran lloc els parlaments institucionals. Tot seguit, la comitiva es desplaçarà fins al carrer Casanova, 71, on va néixer Oriol Bohigas, per descobrir una placa commemorativa amb el seu nom en reconeixement al seu vincle amb la ciutat. Durant l’acte, es presentaran també les activitats de l'Any Bohigas/Ciutat Bohigas, que tindran lloc el 2027 i que tenen com a objectiu reivindicar el seu llegat, la seva aportació cultural i la vigència del seu pensament urbanístic.                  

Durant l'esdeveniment, intervindran: Jaume Collboni, alcalde de Barcelona; Elisabet Cirici, directora general d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Arquitectura de la Generalitat de Catalunya; Juli Capella, comissari de l’Any Bohigas/Ciutat Bohigas; un familiar de Bohigas, i Guim Costa Calsamiglia, degà en funcions del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC). L’acte comptarà també amb la presència de Maria Bohigas, arquitecta en Cap de l’Ajuntament de Barcelona; Jordi Valls, regidor del Districte de l’Eixample, i Eulàlia Gómez Escoda, directora de l'Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB).

Un llegat indiscutible
L’homenatge és una oportunitat per recordar el paper fonamental de Bohigas en la transformació democràtica, urbanística i cultural de Barcelona. Des del despatx MBM, juntament amb Josep Martorell i David Mackay, va impulsar projectes emblemàtics com l’Escola Garbí, l’Escola Thau, l’Escola Costa i Llobera, la illa de cases Pallars, els Habitatges Meridiana i els projectes de la Vila Olímpica i el Port Olímpic.

Més enllà de la seva obra, Bohigas va deixar empremta com a professor i director de l’ETSAB, i com a gestor públic a l’Ajuntament de Barcelona, des d’on va contribuir decisivament a la renovació urbana i cultural de la ciutat.

Al llarg de la seva trajectòria, va rebre reconeixements com la Creu de Sant Jordi (1991), el Premi Nacional d’Arquitectura (2006), la Medalla d’Or del COAC (2007) i la Medalla d’Or de Barcelona (2018). Fou també l'impulsor i fundador de l’Arxiu Històric del COAC, que conserva el fons documental d'MBM.

Repensem la densitat urbana. Habitatge, creixement i sostenibilitat en la ciutat contemporània

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
El dilluns 1 de juny a les 18:30 hores, tindrà lloc a la Sala d’Actes del COAC una jornada que portarà per títol “Repensem la densitat urbana. Habitatge, creixement i sostenibilitat en la ciutat contemporània".

Les ciutats afronten avui nous equilibris entre creixement, forma urbana i qualitat de vida. Els models heretats conviuen amb la necessitat d’adaptar-se a noves demandes socials, ambientals i residencials.

En aquest context, la densitat emergeix com una qüestió central: no només com incorporar més habitatge, sinó com fer-ho generant qualitat urbana. Tant en la ciutat consolidada com en els nous creixements, el repte és construir millor ciutat, amb més vida, més proximitat i més capacitat de resposta als reptes ambientals i socials.

La sessió proposa obrir una reflexió compartida sobre com abordar aquests processos: com trobar l’equilibri entre creixement i qualitat arquitectònica, com projectar teixits urbans més actius i diversos, i com entendre la densitat no només com una necessitat, sinó com una oportunitat. 

Comptarem amb la participació de: 

· Elisabet Cirici, directora General d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Arquitectura de la Generalitat de Catalunya
· Jordi Mas, director General d’Habitatge de la Generalitat de Catalunya
· Maria Buhigas, arquitecta en cap de l'Ajuntament de Barcelona
· Mireia Peris, cap del Servei de redacció del Pla Director AMB
· Albert de Pablo, arquitecte urbanista i vicepresident de l'Agrupació Sènior
· Sebastià Jornet, arquitecte urbanista, president de l'AAUC

Una invitació a repensar la ciutat des del projecte, amb una mirada exigent, contemporània i amb visió de futur.

La jornada és gratuïta, però cal inscripció prèvia.

Inscriu-t'hi!

Pages