Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general
Professions i Patrimoni, formació i responsabilitat: el cas dels i les arquitectes
Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

XXXè Curset. Jornades internacionals sobre la intervenció en el patrimoni arquitectònic. Professions i Patrimoni, formació i responsabilitat: el cas dels i les arquitectes

Ja fa 30 anys que uns companys amb visió de futur van decidir que calia fer un curset per difondre entre els i les professionals qüestions bàsiques i específiques de la intervenció en el patrimoni que la seva formació acadèmica havia obviat totalment. A les 29 edicions que van seguir es tractaren una enorme quantitat de criteris, coneixements, anàlisi de casos, debats, etc., encara que en cap ocasió no es parlés sobre la situació que els va donar origen. Com que una anàlisi objectiva de la realitat actual permet afirmar que aquella situació originària no ha canviat gaire, podem dir que la raó existencial del Curset es manté. Ara bé, l’actual reorganització acadèmica pot empitjorar encara més els estudis de grau o postgrau, tant dels i les arquitectes com dels altres professionals que intervenen tots plegats (moltes vegades distanciats) en la preservació del patrimoni.

Per totes aquestes raons, en la seva XXX edició, l’AADIPA ofereix un Curset per debatre i reflexionar sobre què cal fer per evitar l’empitjorament esmentat i, en la mesura que sigui possible, millorar la formació de qui no la va rebre i que tard o d’hora actuarà sobre el patrimoni. Atès que, en general, no es pot parlar de formació sense que es facin ben paleses les responsabilitats que la justifiquen, el Curset s’organitza entorn de la relació, no exempta de grans contradiccions, entre formació i responsabilitat. Amb tot, no sembla raonable que el col·legi professional organitzador digui què han de fer altres professions i, per tant, la reflexió es fa prioritàriament sobre les i els arquitectes, tot i que es fan paleses les seves interdependències. Per parlar de la responsabilitat, sigui pròpia o compartida, s’analitzen totes les tasques que poden fer i que el Curset concreta amb casos actuals representatius del millor que es fa ara. L’àmbit comprèn des del planejament —tant per a la protecció del patrimoni construït com per a la del paisatge— fins al reforç respectuós d’un edifici malmès pels anys (que arrossega, compte!, la responsabilitat penal de l’arquitecta o l’arquitecte), passant per la responsabilitat dels que són a les administracions. Per parlar de la formació, es presenten un seguit de lliçons magistrals de professionals que exerceixen, a més, com a professors. Cada sessió de matí o tarda es clou amb un debat.

Director:

José Luis González Moreno-Navarro, doctor arquitecte

Equip de suport a la direcció:

Glòria Bassegoda i Vilagrassa, Mariona Genís i Vinyals, Clàudia Sanmartí i Martínez i Gemma Serch i Andreu, arquitectes

 

Carpeta

Programa

Pòster

Dossier

Web

 

Versió per a imprimirPDF version