Propers Actes
Dm, 09 desembre
18.30 h
Presentació del Quaderns 277: nous horitzons per a l...
Presentació del Quaderns 277:...
Dj, 11 desembre
a les 18h
Presentació del veredicte i l'exposició de la 7a...
Presentació del veredicte i l&...
Del Dj, 11 desembre fins Dv, 30 gener
De dilluns a dimecres...
Inauguració de l'exposició: "Mirades. Aire....
Inauguració de l'exposició:...
Del Dj, 11 desembre fins Dg, 14 desembre
Veure programa
XLVIII Jornades Internacionals sobre la Intervenció en el...
XLVIII Jornades Internacionals...
Dg, 14 desembre
10 h a 14 h
El COAC se suma a La Marató de TV3 amb activitats que...
El COAC se suma a La Marató de...
Bases d'un Pla ferroviari per a Catalunya
Imatge:
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
El proper dimarts 16 de desembre a les 19 h a la Sala Mirador del COAC, es durà a terme una jornada de reflexió i debat sota el títol "Bases d’un Pla ferroviari per a Catalunya", que abordarà els reptes i les oportunitats d’una nova estratègia ferroviària com a element clau per al futur del país.
L'autopista AP7 fou el desencadenant d'una reestructuració de país. Avui és la columna vertebral d'una xarxa bàsica vial que són les extremitats d'un cos ordenat. Catalunya no seria el que és sense l'AP7, per més que segueixi un vell corredor geogràfic i la romana via Aurèlia. En mirada més àmplia, Catalunya se situa al sostre europeu més alt en xarxa bàsica vial, però només a la meitat de la dotació ferroviària mitjana. Un país de futur serà ferroviari, no sols per raons de mobilitat, sinó per reestructuració urbana, assolint una articulació metropolitana que replantegi una nova relació entre capital, metròpoli central i identitat del conjunt de la Catalunya-ciutat.
En els darrers anys, Catalunya ha prioritzat el Metro com a inversió imperant i ha planificat amb lleugeresa el conjunt de la xarxa, en bona part depenent de l’estat, però ens cal un pla que integri un sistema jeràrquic de Llarga Distància, Mitjana o Regionals -també en Alta Velocitat-, Rodalia i Mercaderies, així com l’extensió de la xarxa. Aquest Pla esdevindria realment l'esquelet d'un Pla Territorial General, una opció estratègica de país en les relacions de medi i urbanitat i d'economia i societat. Una idea ferroviària podria exercir el liderat d'un canvi, d'un projecte de futur amb tanta transcendència com desencadenà l'AP7, però amb els signes dels nous temps que ens calen: ambiental, productiva, urbana… elevant l'ambició i la lucidesa de país que la Mancomunitat va exercir, ara fa poc més d'un segle.
Comptarem amb la participació de:
· Manel Larrosa, arquitecte.
· Josep Maria Sisó, enginyer i economista.
· Xavier Ludevid, arquitecte i president de l’AASAP.
Cal inscripció prèvia: Inscriu-t'hi
L'autopista AP7 fou el desencadenant d'una reestructuració de país. Avui és la columna vertebral d'una xarxa bàsica vial que són les extremitats d'un cos ordenat. Catalunya no seria el que és sense l'AP7, per més que segueixi un vell corredor geogràfic i la romana via Aurèlia. En mirada més àmplia, Catalunya se situa al sostre europeu més alt en xarxa bàsica vial, però només a la meitat de la dotació ferroviària mitjana. Un país de futur serà ferroviari, no sols per raons de mobilitat, sinó per reestructuració urbana, assolint una articulació metropolitana que replantegi una nova relació entre capital, metròpoli central i identitat del conjunt de la Catalunya-ciutat.
En els darrers anys, Catalunya ha prioritzat el Metro com a inversió imperant i ha planificat amb lleugeresa el conjunt de la xarxa, en bona part depenent de l’estat, però ens cal un pla que integri un sistema jeràrquic de Llarga Distància, Mitjana o Regionals -també en Alta Velocitat-, Rodalia i Mercaderies, així com l’extensió de la xarxa. Aquest Pla esdevindria realment l'esquelet d'un Pla Territorial General, una opció estratègica de país en les relacions de medi i urbanitat i d'economia i societat. Una idea ferroviària podria exercir el liderat d'un canvi, d'un projecte de futur amb tanta transcendència com desencadenà l'AP7, però amb els signes dels nous temps que ens calen: ambiental, productiva, urbana… elevant l'ambició i la lucidesa de país que la Mancomunitat va exercir, ara fa poc més d'un segle.
Comptarem amb la participació de:
· Manel Larrosa, arquitecte.
· Josep Maria Sisó, enginyer i economista.
· Xavier Ludevid, arquitecte i president de l’AASAP.
Cal inscripció prèvia: Inscriu-t'hi
