Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Jornada Llei 11/2025, de mesures en matèria d’urbanisme i habitatge

L'Agrupació d'Arquitectes Urbanistes de Catalunya (AAUC) organitza, el dilluns 2 de febrer a les 18:15 hores a la Sala Mirador del COAC, una jornada tècnica per analitzar en profunditat la Llei 11/2025, de mesures en matèria d’urbanisme i habitatge, una norma que introdueix canvis substancials tant en la Llei d’urbanisme com en la Llei del dret a l’habitatge, així com en altres disposicions que incideixen directament en la pràctica professional del planejament urbanístic i les polítiques d’habitatge.

La Llei 11/2025 reforça el paper del planejament com a instrument clau per garantir l’accés a l’habitatge i introdueix noves obligacions, eines i criteris que afecten, entre d’altres:

-Els percentatges de reserva de sòl i sostre per a habitatge protegit.
-La regulació dels allotjaments dotacionals i la seva implantació en sòls d’equipament.
-L’ús residencial predominant en zones de demanda forta i acreditada.
-La simplificació i agilització de determinats procediments urbanístics vinculats a l’habitatge protegit.
-La relació entre planejament, gestió urbanística i polítiques públiques d’habitatge.

Així mateix, la norma introdueix modificacions rellevants en matèria de lloguer, habitatge protegit, tanteig i retracte, inspecció i control, i en la durada i règim de qualificació dels habitatges amb protecció oficial, aspectes que cada cop són més presents en l’activitat professional dels arquitectes urbanistes.

Comptarem amb la participació de:

· Elisabet Cirici Amell, directora General d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Arquitectura de la Generalitat de Catalunya
· Jordi Mas i Herrero, director General d’Habitatge de la Generalitat de Catalunya

Oferiran una lectura directa de la Llei, explicaran els objectius de la reforma i abordaran les implicacions pràctiques per al planejament urbanístic i les polítiques d’habitatge a Catalunya.

Aquesta sessió s’adreça principalment a arquitectes urbanistes, tant a aquells que treballen en la redacció de planejament com als que desenvolupen tasques vinculades a la gestió urbana i a les polítiques d’habitatge, i vol esdevenir un espai de clarificació, debat i criteri professional davant d’un nou marc normatiu d’elevada complexitat i impacte.

La jornada és gratuïta, però cal inscripció prèvia. Inscriu-t'hi!

Versió per a imprimirPDF version