Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general
L’Arxiu Històric del COAC col·labora amb les exposicions "Re-descobrint Centcelles" i "Campo cerrado"

L’Arxiu Històric del COAC col·labora amb les exposicions "Re-descobrint Centcelles" i "Campo cerrado"

Imatge: 
Alguns documents prestats per a l'exposició "Re-descobrint Centcelles" © Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

El Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT) acaba d'inaugurar una exposició temporal dedicada al monument de Centcelles, ubicat a Constantí (Tarragonès), en la qual col·labora l'Arxiu Històric del COAC amb el préstec de 16 peces.

"Re-descobrint Centcelles", dividida en quatre àmbits diferents, proposa un itinerari pel propi monument i per la seva biografia amb l’objectiu de reflexionar sobre l’enorme potencial que pot tenir, en l’àmbit de la sensibilitat i el coneixement, un conjunt com aquest.

Aplega i presenta, per primer cop, un conjunt excepcional de documents i materials generats pels investigadors i estudiosos que han passat pel conjunt al llarg dels anys. Entre aquests, els dibuixos realitzats per Lluís Domènech i Montaner i els seus alumnes de l’Escola d’Arquitectura de Barcelona a inicis del segle XX, cedits per l’Arxiu Històric del COAC.

"Re-descobrint Centcelles" es podrà visitar fins el 8 de gener de 2017.


Per altra banda, el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) de Madrid acull l’exposició "Campo cerrado. Arte y poder en la posguerra española. 1939-1953". La mostra pren el seu títol d’una novel·la homònima de Max Aub i és la revisió més important feta fins ara de l’art modern a l’Estat espanyol durant la complexa i polèmica postguerra, els anys 40 i principis dels 50, un període que ha rebut escassa atenció i sobre el qual existia un buit crític i historiogràfic.

Es tracta d'una exposició titànica, tant pels seus continguts -reuneix més de 1.000 peces- com per l’espai que ocupa. La mostra presenta des de l’art propagandístic del règim fins a l’art de l’exili, amb Pablo Picasso com a referència internacional. Però sobretot el que l’exposició intenta és posar sobre la taula les petites mostres de resistència interna i la reconstrucció d’un ideal nacional del franquisme, que pren l’arquitectura com a eina fonamental. En aquest sentit, el COAC ha cedit 32 peces dels fons dipositats a l’Arxiu Històric del COAC.

"Campo cerrado" es podrà visitar fins al 26 de setembre.

5/05/2016
Tornar