Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general
Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

Èxit de participació al 3r RETAIL WALK organitzat pel COAC

El passat divendres 21 d'octubre es va realitzar la tercera edició del Retail Barcelona Walk, en el marc del Congrés d'Arquitectura 2016. La jornada, organitzada pel Grup de Treball de Retail del COAC amb la col·laboració de l’Associació de Comerciants Barna Centre, va consistir en un itinerari al llarg de tot el matí per diverses botigues al voltant dels eixos Portal de l’Àngel, Portaferrissa i plaça Sant Jaume. 

Aquesta tercera edició, sota el títol "Comerç, turisme i ciutat", es va centrar en analitzar com les marques participants han hagut de reinventar-se amb el canvi cap a un nou perfil de client: el turista. Cada cop creix més el nombre de visitants, especialment creueristes, que passegen per la zona del casc antic de Barcelona buscant una oferta comercial atractiva i alhora original.

La jornada es va iniciar al vestíbul del COAC, a plaça Nova, amb una presentació a càrrec d’Ivan Gas i Cristina Carvajal, arquitectes membres del Grup de Treball de Retail. Tot seguit, Òscar Guayabero va introduir el tema d’aquesta edició amb una conferència titulada "El contrari a la diversitat no és la coherència sinó l’avorriment". En ella va reivindicar el caràcter autèntic, singular i autòcton dels comerços de la ciutat, en contrast amb les franquícies i el retail de repetició, que estan homogeneïtzant les nostres ciutats. Guayabero va parlar sobre la identitat de la ciutat i com les botigues poden aprofitar les diferències i particularitats per arrelar en les cultures locals i posar en valor els productes que ofereixen.

A la mateixa seu del COAC es va iniciar l'anàlisi dels dos primers casos: el model de negoci de l’agència de viatges Bestours i el nou projecte lumínic de la Cooperativa d'Arquitectes Jordi Capell, a càrrec de Simon. Seguidament es van visitar els establiments de Nike, Rituals, Turrons Vicens i Cereria Subirà, que ens van explicar, cadascun, com han adaptat l’oferta comercial a l’increment de turistes. A través dels seus responsables de negoci, directors de màrqueting i de visual merchandising, ens van explicar quins conceptes d’innovació han aplicat i quines estratègies comercials s’han treballat al voltant del nou consumidor.

La jornada, plena de professionals del sector, va servir per ampliar horitzons, conèixer nous secrets del sector del retail i crear noves oportunitats de treball. Per acabar, els assistents van poder dinar al restaurant El Pintxo de Petritxol, tot comentant la jornada i intercanviant opinions.














Veure el vídeo resum del 3r #RetailBCNwalk:



Veure el vídeo de les activitats del Grup de Treball de Retail al 2016:


Patrocinadors:

Bestours viatges
       

Col·laboradors:

         

Media partners:
       

31/10/2016
Tornar