Propers Actes
Dc, 25 juny
A les 18.30 h
Presentació del llibre “Bata, Arquitectura i memòria"
Presentació del llibre “Bata,...
Dj, 26 juny
A les 18h
Tres propostes per al recinte firal de Montjuïc
Tres propostes per al recinte...
Dv, 27 juny
17.30 hores
Visita al nou edifici ambulatori de l'Hospital Arnau...
Visita al nou edifici ambulatori...
Dv, 27 juny
Consultar el programa
Visita a la cimentera i a la planta de matèries primeres...
Visita a la cimentera i a la...
Del Dv, 27 juny fins Dj, 31 juliol
De dilluns a dissabte...
Les quatre estacions
Les quatre estacions
Millorem Arquitectura a les Aules formant els arquitectes que faran els tallers als centres educatius
Imatge:
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
Arquitectura a les Aules, el programa de tallers als centres educatius que té com a objectiu apropar la figura de l’arquitecte a la societat, celebra enguany la seva quarta edició. Aquesta tindrà lloc dins la programació del Model. Festival d’Arquitectures de Barcelona que se celebrarà del 5 al 15 de maig i comptarà amb la participació de 80 centres educatius i 125 arquitectes a la província de Barcelona.
Així, amb la idea de donar continuïtat i de millorar els tallers impartits fins a la data, des de la Demarcació de Barcelona de COAC els dies 23 i 25 de febrer es van organitzar un seguit de dinàmiques per formar els arquitectes que hi participen, dotant-los d’eines i recursos pedagògics per impartir els seus coneixements.
Aquestes jornades van estar impartides per la coordinadora de continguts de l’ArquiEscola, l’arquitecta Mariona Genís, i el pedagog Jordi Vivancos, qui té una sòlida trajectòria en el departament d’educació de la Generalitat. En la primera part, es van exposar nocions pedagògiques sobre les teories de l’aprenentatge; mentre que en la segona, la dinàmica va donar lloc a la pràctica treballant en grup propostes de tallers experiencials, que finalment van ser posades en comú per intercanviar idees i coneixements, amb l’objectiu d’aplicar aquesta mateixa estructura als centres educatius.
Enguany, els quatre eixos temàtics d’aquesta quarta edició i sobre els quals van treballar els arquitectes en aquestes sessions formatives són:
1. Repensar els espais educatius interiors-exteriors
2. Diversitat funcional-accessibilitat-gènere
3. Identitats-descoberta de l'entorn
4. Sostenibilitat-salut
L’octubre passat, el programa ArquiEscola va obtenir el segell de qualitat del Consell d'Innovació Pedagògica (CIP), una comunitat de 153 entitats compromeses en la construcció d’una ciutat educadora a través de la creació i generació d’experiències educatives singulars. El 2 de març la presidenta de la Demarcació del COAC, Sandra Bestraten, va fer una presentació a la sessió plenària del consell com a nova entitat.
Arquitectura a les Aules, que forma part del programa educatiu ArquiEscola de COAC, ha arribat fins a la data a més de 9.000 estudiants a través d'uns 400 tallers, que es poden veure a la pàgina Arquitectura a les Aules 5.0. L'any 2020 la COVID-19 va obligar a reconvertir els tallers en propostes en línia, que es poden recuperar accedint a l'apartat "Aprèn" al link “càpsules en línia” del web del Centre Obert d’Arquitectura o bé al canal YouTube del COAC.
En un moment tant important, que cal adaptar els edificis a l’eficiència energètica per fer front al canvi climàtic, aprorpar-nos a la societat afavoreix sinèrgies de col·laboració professional i posa en valor els amplis coneixements dels arquitectes. I d’aquesta manera s’incentiva la rehabilitació amb els Fons Next Generation.
Així, amb la idea de donar continuïtat i de millorar els tallers impartits fins a la data, des de la Demarcació de Barcelona de COAC els dies 23 i 25 de febrer es van organitzar un seguit de dinàmiques per formar els arquitectes que hi participen, dotant-los d’eines i recursos pedagògics per impartir els seus coneixements.
Aquestes jornades van estar impartides per la coordinadora de continguts de l’ArquiEscola, l’arquitecta Mariona Genís, i el pedagog Jordi Vivancos, qui té una sòlida trajectòria en el departament d’educació de la Generalitat. En la primera part, es van exposar nocions pedagògiques sobre les teories de l’aprenentatge; mentre que en la segona, la dinàmica va donar lloc a la pràctica treballant en grup propostes de tallers experiencials, que finalment van ser posades en comú per intercanviar idees i coneixements, amb l’objectiu d’aplicar aquesta mateixa estructura als centres educatius.
Enguany, els quatre eixos temàtics d’aquesta quarta edició i sobre els quals van treballar els arquitectes en aquestes sessions formatives són:
1. Repensar els espais educatius interiors-exteriors
2. Diversitat funcional-accessibilitat-gènere
3. Identitats-descoberta de l'entorn
4. Sostenibilitat-salut
L’octubre passat, el programa ArquiEscola va obtenir el segell de qualitat del Consell d'Innovació Pedagògica (CIP), una comunitat de 153 entitats compromeses en la construcció d’una ciutat educadora a través de la creació i generació d’experiències educatives singulars. El 2 de març la presidenta de la Demarcació del COAC, Sandra Bestraten, va fer una presentació a la sessió plenària del consell com a nova entitat.
Arquitectura a les Aules, que forma part del programa educatiu ArquiEscola de COAC, ha arribat fins a la data a més de 9.000 estudiants a través d'uns 400 tallers, que es poden veure a la pàgina Arquitectura a les Aules 5.0. L'any 2020 la COVID-19 va obligar a reconvertir els tallers en propostes en línia, que es poden recuperar accedint a l'apartat "Aprèn" al link “càpsules en línia” del web del Centre Obert d’Arquitectura o bé al canal YouTube del COAC.
En un moment tant important, que cal adaptar els edificis a l’eficiència energètica per fer front al canvi climàtic, aprorpar-nos a la societat afavoreix sinèrgies de col·laboració professional i posa en valor els amplis coneixements dels arquitectes. I d’aquesta manera s’incentiva la rehabilitació amb els Fons Next Generation.
18/03/2022