Propers Actes
Presentació del Quaderns 277: nous horitzons per a l...
Presentació del Quaderns 277:...
Presentació del veredicte i l'exposició de la 7a...
Presentació del veredicte i l&...
Inauguració de l'exposició: "Mirades. Aire....
Inauguració de l'exposició:...
XLVIII Jornades Internacionals sobre la Intervenció en el...
XLVIII Jornades Internacionals...
El COAC se suma a La Marató de TV3 amb activitats que...
El COAC se suma a La Marató de...

El 2024, el Grup Socialista va presentar una Proposició de Llei per modificar la legislació vigent per tal de donar resposta a les demandes dels professionals que, tot i estar en una mutualitat privada, volen accedir al règim públic de protecció. Aquesta norma, que s'està tramitant al Congrés dels Diputats, no convenç els col·lectius implicats, que critiquen que no reconeix tots els períodes cotitzats, deixa fora mutualistes ja jubilats o en situació passiva i no garanteix l’equivalència econòmica del que s’ha aportat.
El setembre de 2025 finalitza la fase d'esmenes de la Proposició de Llei i passa a la fase de Ponència, on els grups parlamentaris debatran els possibles canvis fins a principis d’octubre.
Davant aquest context, recollim en una pàgina informació sobre les accions que s’estan duent a terme en relació amb les jubilacions, així com altres continguts d’interès per al col·lectiu.
- Jornada informativa universal organitzada per ANMARQ per resoldre dubtes sobre la previsió social i la passarel·la al RETA (26/11/2025)
- Recollida d'informació sobre la reforma de les mutualitats (fins al 10/10/2025)
- CONVOCATÒRIA DE MANIFESTACIÓ: convocada una manifestació el 27 de setembre a Madrid per la passarel·la al RETA (27/09/2025)
- El CSCAE es reuneix amb el PSOE al Congrés per evitar situacions discriminatòries en la reforma de les mutualitats (setembre 2025)
- Comunicat del CSCAE davant la reforma de les mutualitats (juny 2025):
Accions realitzades
Proposta d'esmenes a la Protecció de Llei de modificació del Reial Decret Legislatiu 8/2015 - El CSCAE demana al PP "rigor" en la tramitació de la reforma de les mutualitats i no deixar enrere els passius (maig 2025)
- Accions del CSCAE davant la reforma de les mutualitats (març 2025)
- Accions del CSCAE davant la reforma de les mutualitats (febrer 2025)
- Declaració de l'Assemblea del CSCAE sobre la problemàtica dels drets passius dels arquitectes col·legiats en el context actual (29/11/2024)
- Editorial "Manifestar" (Scalae 28/09/2025)
- Comença la tramitació de la Proposició de llei per a la reforma de les mutualitats i la passarel·la al RETA amb un recolzament majoritari al Congrés (maig 2025)
- El Congrés votarà, dimarts, la Proposició de llei del GP Socialista sobre la reforma de les mutualitats i la passarel·la al RETA (maig 2025)
- Proposició de Llei presentada pel Grup Parlamentari Socialista (29/11/2024)
- Jornada informativa sobre la jubilació i previsió social (05/03/2025)
- Àgora COAC: parlem de la jubilació (18/06/2024)