Propers Actes
Col·loqui "10 anys fent fanalets i una exposició,...
Col·loqui "10 anys fent...
Masos vius. 1a jornada d'intercanvi sobre la...
Masos vius. 1a jornada d'...
ArquiVolta_RiberadEbre2025. Tivissa, una vila amb un gran...
ArquiVolta_RiberadEbre2025....
#PremisArqGi 2025. Visita a les obres de la Garrotxa i el...
#PremisArqGi 2025. Visita a les...
Viatge a Luxemburg 2025
Viatge a Luxemburg 2025
Nova mesura de seguretat digital: doble autenticació a les aplicacions del COAC
Dins del marc de l’adhesió del COAC a l’Esquema Nacional de Seguretat (ENS), estem impulsant noves mesures per reforçar la protecció dels nostres entorns digitals. Amb aquest objectiu, implementarem progressivament un nou sistema d’autenticació de doble factor (2FA) a les aplicacions col·legials, com ara la Secretaria Virtual o la plataforma de Visat, dins de l’àrea privada del web.
La doble autenticació és un sistema que afegeix un segon pas de verificació quan accedeixes al teu compte. Primer introdueixes el teu usuari i contrasenya, i després confirmes la teva identitat amb un codi temporal o un altre mètode de verificació. Hauràs d’actualitzar les teves dades amb el telèfon mòbil o correu electrònic actual a efectes de notificacions. Si tens comunicats al COAC diferents telèfons mòbils, s’agafarà de referència el primer.
Aquest sistema proporciona un nivell addicional de seguretat que protegeix el teu compte encara que algú conegui la teva contrasenya. D’aquesta manera, s’eviten robatoris d’identitat i accessos no autoritzats, garantint la protecció de les teves dades personals i professionals.
Com funciona?
1. Escrius el teu usuari i contrasenya com fins ara.
2. Generaràs un codi de verificació addicional amb una de les aplicacions següents: Microsoft Authenticator o Google Authenticator.
3. Només hauràs d’introduir aquest codi per completar l’accés.
Quins beneficis aporta?
· Més seguretat i tranquil·litat en els teus accessos.
· Protecció reforçada de la informació professional i personal.
· Accés segur des de qualsevol dispositiu i lloc.
· Reducció del risc de ciberatacs i suplantacions d’identitat.
Més informació
El procés d’implementació s’inicia el mes d’octubre i s’anirà activant de forma gradual a tots els comptes. Si durant el procés teniu qualsevol dubte o consulta, podeu posar-vos en contacte amb el Departament TIC a través del correu electrònic cauc@coac.net o del telèfon d'Atenció a l'Arquitecte 93 306 78 03 (extensió 5).
