Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Resum del Decret Llei 3/2016, de mesures urgents en matèria de contractació pública

El Decret Llei, publicat al DOGC de 2 de juny de 2016, busca establir mesures en relació amb l'aplicació de determinades disposicions de la Directiva 2014/23/UE, del Parlament i del Consell, de 26 de febrer, relativa a l'adjudicació de contractes de concessió, i la Directiva 2014/24/UE, del Parlament i del Consell, de 26 de febrer, sobre contractació pública i per la qual es deroga la Directiva 2004/18/CE.

Recull les opinions de la Comissió Permanent de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat de Catalunya (informe 1/2016, de data 6 d'abril de 2016) sobre quines disposicions de les directives esmentades són d'aplicació directa.

Les novetats més destacables són:

1.- Com a norma general, els contractes públics es dividiran en lots. Els adjudicadors hauran de justificar perquè no es fan lots.

Es preveu la possibilitat de limitar el nombre màxim de lots als que es pot optar, i fins i tot el màxim de lots a adjudicar per a cada licitador.

2.- Es simplifica la presentació inicial de documentació i es ressalta l’ús del Document Únic de Contractació.

Es substitueix la informació relativa a la capacitat i solvència per una declaració responsable i, alternativament, se li dóna un paper més rellevant al Document Únic de Contractació.

3.- Incorporació del criteri “Cost del Cicle de Vida”.

Una novetat de la Directiva que permetrà considerar no només el preu, sinó que es podran incorporar altres costos per determinar la millor oferta.

4.- Possibilitat de determinar un preu mínim i valoració de criteris de qualitat.

Les entitats podran voluntàriament determinar el preu fix mínim del contracte, un preu que no podrà ser rebaixat per les empreses licitadores contractistes, i decidir la contractació en base a criteris de qualitat, però donant preponderància a aquells valorables mitjançant fórmules en els termes que estableix la normativa de contactes.

5.- Desapareix el procediment negociat sense publicitat per raó de la quantia.

6.- Possibilitat d’utilització de mesures de gestió eficient en la tramitació de determinats encàrrecs.

Es regulen diverses mesures per a contractes que s’adjudiquin per procediment obert fins a 100.000 euros, en cas de serveis i subministraments, i fins a 1.000.000 euros, en cas d’obres. Els òrgans podran, per exemple, de forma motivada i sempre que no limiti la concurrència, establir com a requisit estar inscrit al Registre Electrònic de Licitadors de la Generalitat o de l’Estat.

Versió per a imprimirPDF version