Propers Actes
Caravana E-tron drive. Conducció vehicle elèctric AUDI
Caravana E-tron drive. Conducció...
Xerrada: Projecte de rehabilitació de la fàbrica de l...
Xerrada: Projecte de...
11a Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona: CLIMATE CHANGE AGAIN
NOTA DE PREMSA
L’11a Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona se celebrarà virtualment i debatrà solucions per afrontar la mitigació del canvi climàtic amb professionals i activistes del paisatge i l’arquitectura
El certamen, que tindrà lloc del 27 de setembre al 2 d’octubre, se celebrarà virtualment.
Inclou un simposi, el Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba-Fundació Banc Sabadell i el Premi Internacional de les Escoles de Paisatge -Fundació Banc Sabadell.
El lema del simposi “Canvi climàtic, altra cop: Ciutat i Natura”, posa en valor el paisatge com a eina per fer front a l’emergència climàtica.
Entre els 42 experts que assistiran a la Biennal destaquen l’estatunidenca paisatgista i activista del clima Martha Schwartz, l’escriptor i jardiner francès Gilles Clement, i l’arquitecte autor del Brooklyn Bridge Park de Nova York, Michael Van Valkenburgh, entre d’altres.
Barcelona, a 2 de setembre de 2021.- Del 27 de setembre al 2 d’octubre de 2021 té lloc una nova edició de la Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona, que acollirà el simposi “Canvi climàtic, altra cop: Ciutat i Natura”, per reflexionar sobre la importància del paisatge en la mitigació del canvi climàtic, així com el Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba - Fundació Banc Sabadell i el Premi Internacional de les Escoles de Paisatge - Fundació Banc Sabadell.
La cita, aglutinarà, un any més, professionals i experts del paisatgisme i l’arquitectura en un congrés que s’ha convertit en una referència a escala internacional. El simposi comptarà amb 8 convidats destacats que proposaran eines per afrontar l’emergència climàtica i també hi participaran els autors/es dels 11 projectes paisatgístics finalistes del prestigiós Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba, així com els representants de les 8 escoles finalistes del Premi Internacional de les Escoles de Paisatge.
Durant la Biennal també es presentarà el Llibre-catàleg de la 10a Biennal Internacional de Paisatge celebrada l’any 2018. L’Escola d’Arquitectura (ETSAB) de la UPC acollirà l’exposició dels finalistes d’ambdós premis.
Per a més informació, fotografies i gestió d’entrevistes:
Oficina de la Biennal de Paisatge biennal@coac.net WEB: https://landscape.coac.net/
Donat el context de pandèmia provocada per la Covid19 aquesta edició de la Biennal se celebrarà en línia, a excepció de la inauguració i la cerimònia de cloenda, que tindran lloc al COAC i al Palau de la Música respectivament.
L’11a Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona està organitzada pel Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i la Universitat Politècnica de Catalunya, i compta amb el recolzament institucional de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona, el suport de Fundació Banc Sabadell, i la col·laboració del Congrés ISUF, la International Federation of Landscape Architects (IFLA), la International Federation of Landscape Architects of Europe (IFLA Europe) i la New European Bauhaus.
El simposi de la Biennal: un aparador dels millors projectes de paisatge i presència d’experts del sector
Un any més, la Biennal convida a abordar un tema d’actualitat com a contribució al debat públic per resoldre els problemes de la societat des de la mirada del paisatge. Aquest any el lema del simposi de la Biennal és “Canvi climàtic, un altre cop: Ciutat i Natura”. També participen al Simposi els finalistes dels dos premis que atorga la Biennal: Rosa Barba (professionals) i Escoles(universitats d’arquitectura). En total, està prevista la participació de 43 conferenciants durant 30 hores en línia. Els 8 experts convidats al simposi són:
Martha Schwartz. Arquitecta paisatgista, urbanista, activista del clima i professora a la Harvard University Graduate School of Design.
Colleen Mercer Clarke. Arquitecta paisatgista i ecòloga costanera.
Karin Helms. Paisatgista, biòloga i professora a l’Escola d’Arquitectura i Disseny d’Oslo. Incorpora la participació per actuar en grans paisatges culturals. Presidenta de la IFLA Europe.
Maguelonne Déjeant-Pons. Secretària executiva del Conveni Europeu del Paisatge del Consell d'Europa.
Li Xiong. Professor i vicepresident de la Universitat Forestal de Pequín i membre del Comitè d’experts de la Xina en arquitectura del paisatge.
Gilles Clément. Enginyer hortícola, arquitecte paisatgista, escriptor, jardiner i professor de l’Escola Nacional Superior del País de Versalles.
Com a representants institucionals, el simposi comptarà amb:
▪ Xavier Matilla. Arquitecte en cap de l’Ajuntament de Barcelona
▪ Ramon Torra. Arquitecte i gerent de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
Concurso para la dirección de la revista Quaderns
El COAC ha abierto un concurso para adjudicar la dirección de la revista Quaderns, a partir del número 278, para el período de 2026 a 2029. El concurso responde a una voluntad renovada de situar la revista como un referente internacional, manteniendo su compromiso con el formato tradicional en papel, un modelo que se mantiene firme a pesar de la creciente diversificación de canales digitales.
La publicación, con una periodicidad semestral (mayo y noviembre), quiere fomentar el pensamiento crítico y creativo en el ámbito de la arquitectura, con una visión contemporánea que promueva el debate entre la profesión a nivel nacional e internacional.
¡El COAC os anima a que presentéis vuestra propuesta para la aportación y descubrimiento de nuevas miradas!
Plazo de presentación
Para participar en el concurso de dirección, es necesario que el equipo editorial esté formado, como mínimo, por una persona colegiada en el COAC.
Las propuestas se podrán presentar hasta el viernes 27 de junio de 2025 a las 12h. Se podrán presentar por correo electrónico a registre@coac.net indicando en el asunto “Concurso Quaderns”.
El Jurado escogerá al equipo ganador según los criterios de adjudicación de las bases y comunicará el resultado del concurso en un plazo máximo de tres semanas.
Consulta las bases del concurso
Quaderns, la revista de cabecera del COAC
Publicada ininterrumpidamente desde 1944, la revista ofrece una visión crítica y de referencia de la arquitectura catalana e internacional y reflexiona sobre la contribución de los arquitectos a la realidad cultural y social de su entorno.
En sus diferentes etapas, ha contado con la dirección de arquitectos de renombre como Cèsar Martinell, Manuel de Solà-Morales, Òscar Tusquets o Josep Lluís Mateo. El Colegio tiene digitalizados todos los números, que son de consulta gratuïta.
Concurs per a la direcció de la revista Quaderns
La publicació, amb una periodicitat semestral (maig i novembre), vol fomentar el pensament crític i creatiu en l’àmbit de l’arquitectura, amb una visió contemporània que promogui el debat entre la professió a nivell nacional i internacional.
El COAC us anima a que presenteu la vostra proposta per a l’aportació i descoberta de noves mirades!
Termini de presentació
Per participar al concurs de direcció, cal que l’equip editorial estigui format, com a mínim, per una persona col·legiada al COAC.
Les propostes es podran presentar fins al divendres 27 de juny de 2025 a les 12 h. Es podran presentar per correu electrònic a registre@coac.net indicant a l’assumpte “Concurs Quaderns”.
El Jurat escollirà l’equip guanyador segons els criteris d’adjudicació de les bases i comunicarà el resultat del concurs en un termini màxim de tres setmanes.
Consulta les bases del concurs
Quaderns, la revista de capçalera del COAC
Publicada ininterrompudament des de l’any 1944, la revista ofereix una visió crítica i de referència de l’arquitectura catalana i internacional i reflexiona sobre la contribució dels arquitectes a la realitat cultural i social del seu entorn.
En les seves diferents etapes ha comptat amb la direcció d’arquitectes de renom com Cèsar Martinell, Manuel de Solà-Morales, Òscar Tusquets o Josep Lluís Mateo. El Col·legi té digitalitzats tots els números, que són de consulta gratuïta.
Sant Jordi al COAC Tarragona
Del 22 al 25 d’abril de 2025, per celebrar Sant Jordi, us convidem a passar per la planta primera de la Demarcació de Tarragona del COAC on podreu trobar en exposició els llibres duplicats, algunes de les publicacions antigues del Col·legi i exemplars provinents de donacions.
Apropeu-vos per veure si son del vostre interès i us regalarem dos llibres!
Podreu trobar també les publicacions pròpies de la Demarcació, disponibles per als arquitectes col·legiats.
#COACTarragona