Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general
"Arquitectes davant l’emergència"

El COAC organitza un cicle per posar en valor les aportacions de l'arquitectura al sistema sanitari durant la pandèmia

Imatge: 
© COAC
L'emergència sanitària generada com a conseqüència de la propagació de la COVID-19 va obligar a actuar de forma urgent durant la primera onada del virus, amb la construcció d'hospitals de campanya, la medicalització d'hotels i l'adaptació de residències de gent gran.

Ara, en la segona onada, el COAC organitza el cicle de xerrades "Arquitectes davant l’emergència", amb el doble objectiu de posar en valor les aportacions fetes des de l’arquitectura perquè el sistema de salut pugui adaptar-se el millor possible a la situació de pandèmia, i per posar en comú l'experiència acumulada fins ara i afrontar el futur amb millors eines i coneixements.

Diversos arquitectes exposaran les seves contribucions al servei de la salut: des de l’assessorament en la gestió d’espais fins a l’adaptació d’equipaments no sanitaris en espais aptes per al tractament de pacients, passant per la projecció i construcció de nous centres hospitalaris.

Totes les sessions es transmetran en directe a través de la plataforma Microsoft Teams. Cal inscripció prèvia a cadascuna de les sessions.

HOTELS SALUT
Dimarts 17 de novembre a les 11 h
En aquesta sessió parlarem sobre el Projecte Hotel-Salut, un estudi realitzat conjuntament pel COAC, l'Hospital Clínic i l'Hotel Catalonia Plaza, sobre la incorporació de diferents instal·lacions hoteleres com a "Hotels Salut", que durant els moments més durs de la pandèmia s'han adaptat per tal d'acollir pacients lleus en fase de recuperació.

PAVELLONS SALUT
Dimarts 24 de novembre a les 19 h

Els arquitectes Arnau Sañé i Mònica Moya explicaran l'experiència del SEM amb els "Pavellons Salut" i, com a exemple concret, es mostraran les obres d'adequació realitzades al pavelló d'esports Castell d’en Planes de Vic, per tal d'encabir-hi un hospital de campanya. A l'acte també hi participarà Clara Latorre, enginyera i tècnica del Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament de l'Ajuntament de Barcelona.

AMPLIACIONS D'HOSPITALS
Dilluns 14 de desembre a les 18 h
Parlem dels edificis polivalents que s’estan construint als hospitals Arnau de Vilanova, Bellvitge, Moisès Broggi, Germans Trias i Pujol i el Parc Sanitari Pere Virgili com a conseqüència de la pandèmia de la COVID-19. Comptarem amb la participació de Martí Ballart, cap de la Divisió d'Inversions i Patrimoni del Servei Català de la Salut, que explicarà el procés general d'intervenció en aquests hospitals, i dels quatre equips d'arquitectes encarregats de dur a terme els projectes i les direccions d'obra.
2/11/2020
Tornar
Fotografia carrers de Sant Gervasi

Trobada dels arquitectes de Sarrià-Sant Gervasi: Vida + Habitatge + Futur

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
Estem davant un moment d'inflexió en l'organització arquitectònica de l'habitatge?

El Grup d'Arquitectes del Districte de Sarrià-Sant Gervasi organitza una jornada online, el proper dimecres 4 de novembre a les 17 h, per debatre i reflexionar sobre l'actualitat i el futur de l'habitatge

Comptarem amb la participació de l'arquitecta Mercè Conca, sòcia fundadora de BCA Blanch + Conca Arquitectos, i l'advocada Imma Amat, presidenta del Consell d'Administració d'Amat Immobiliaris, que parlaran sobre la transformació gradual i vital dels espais i dels elements necessaris per habitar.

Aquests mesos de confinament i desconfinament han portat moltes reflexions al voltant de l'habitatge. A partir de les idees de Mercè Conca i Imma Amat, us convidem a sumar-vos al debat!

L'acte es podrà seguir en directe a través del Youtube del COAC.
Les dones fem història

"Fem història". Mey Rahola, fotografia, dones i arquitectura

Imatge: 
Sense títol (Figures d’esquena, costa de Cap de Creus) - Fotògrafa Mey Rahola ©Hereus de Mey Rahola

Recupereu el vídeo de la jornada

El Grup Obert de Dones Arquitectes del COAC continua amb el cicle de xerrades "Les dones fem". Sota el títol “Fem Història”, el dilluns 30 de novembre a les 17.30 h es podrà veure en línia una conferència i taula rodona sobre fotografia, arquitectura i dones.

La sessió consistirà en la presentació de la figura de Mey Rahola, una de les primeres dones fotògrafes artístiques dels anys 30, a càrrec de Roser Martínez, historiadora de la fotografia, i Lluís Bertran, musicòleg.

Aquesta presentació anirà seguida d’una taula rodona moderada per Marta Pérez, arquitecta i urbanista a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, on participaran Marcela Grassi, arquitecta i fotògrafa professional d’arquitectura; Judit Taberna Torres, arquitecta, fotògrafa, docent i investigadora, i Eva Serrats Luyts, arquitecta, fotògrafa i directora/productora de cinema documental. Compartiran la seva experiència actual sobre l’arquitectura i la fotografia.

Presentarà l'acte Sandra Bestraten, presidenta de la Demarcació de Barcelona.

La sessió es durà a terme a través de Microsoft Teams. És necessària la inscripció prèvia.
Les persones inscrites rebran un correu amb l'enllaç per accedir a la sessió.

Cicle de xerrades "Les dones fem"
El cicle organitzat pel Grup Obert de Dones Arquitectes s'emmarca en el punt 7 del decàleg "El nostre clam per l'equitat", de la Comissió de Dones i Igualtat de la Intercol·legial, que estableix que "el Col·legi ha d’implementar paritàriament la visibilització de les dones al món professional".

Amb el suport de:



Cicle patrocinat per:

 
Parlament de Catalunya

La decana del COAC comparece en la ponencia sobre el Proyecto de ley de facilitación de la actividad económica del Parlamento de Cataluña

Imatge: 
© Wikimedia

La decana del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, Assumpció Puig, compareció ante la ponencia que tramita el Proyecto de ley de felicitación de la actividad económica del Parlamento de Cataluña, a propuesta de la Comisión de Empresa y Conocimiento. La comparecencia, que se celebró por medios telemáticos, tuvo lugar el pasado lunes 26 de octubre.

Proyecto de ley de facilitación de la actividad económica
Se trata de una normativa pionera en Europa en el ámbito de la facilitación, que tiene como objetivos principales revisar la relación entre las empresas y la administración, permitir que tanto las empresas como los emprendedores ofrezcan solo una vez sus datos a la administración, así como permitirles que una visión global de su relación con la administración.

Por lo que respecta al procedimiento de defensa de derechos e intereses de los operadores económicos, el proyecto también recoge que las persones interesadas en acceder a alguna de las actividad que hace referencia a la ley, así como corporaciones, colegios profesionales, organizaciones y asociaciones que los representan, por medio de un portal único que establece la ley, pueden informar de cualquier disposición, acto, actuación o inactividad de las administraciones públicas que desde su punto de vista comporten un obstáculo o barrera para la aplicación de la Ley. También pueden formular consultas relativas a la interpretación le la ley sectorial que sea aplicable en cada caso. El órgano administrativo competente tiene que informar, también por medios electrónicos, sobre la consulta o emitir un informe sobre la adecuación de la disposición, el acto o la actuación sobre esta Ley en un plazo de treinta días.

Este nuevo modelo de relación implicará la eliminación de trámites administrativos innecesarios, la estandarización de procedimientos y la transparencia. Prevé medidas para reducir cargas burocráticas, minimizando la intervención administrativa y ofreciendo servicios proactivos en la empresa.

El posicionamiento del COAC
La decana trasladó el apoyo del Colegio en cualquier iniciativa que favorezca el impulso de la actividad económica, la agilización administrativa y la coordinación y la comunicación entre las diferentes administraciones catalanes, siempre junto a las iniciativas que pongan en el centro a los ciudadanos, las empresas y los profesionales.

Así mismo, subrayó la preocupación de la institución ante la Seguridad legal que debería tener la estandarización de procedimiento, incidiendo en el hecho que la normativa de cada proceso tendrá que estar muy bien detallada. En este sentido, los procesos de simplificación administrativa tienen que velar especialmente por garantizar la Seguridad jurídica de todas las partes implicadas, partiendo de una definición exhaustiva y- a poder ser unívoca- de conceptos, trámites y circuitos, con referencia exacta y actualizada a las normes que se tienen que aplicar, y teniendo en cuenta la confluencia de ordenaciones sectoriales y potestades administrativas diversas.

Assumpció Puig ofreció la posibilidad que la administración delegue funciones a los colegios profesionales, como serian, por ejemplo, en la tramitación unificada, los mecanismos alternativos a la intervención administrativa y colaborar en la estandarización de proyectos/documentos técnicos de actividad económica. En paralelo, el papel de los colegios también podría ser relevante en la elaboración de códigos de buenas prácticas profesionales y guías de autoevaluación que faciliten considerablemente los procedimientos, dando a la vez seguridad jurídica a los destinatarios y en la estandarización de los proyectos técnicos de actividad económica.

La decana también expresó la necesidad de actuar con agilidad sobre las demores en las licencias urbanísticas, donde el plazo máximo que tiene la administración para resolver es de dos meses cuando hace falta presentar proyecto y de dos cuando no hace falta, tal como se establece en el art. 81 del Reglamento de Obras, Actividades y Servicios de Cataluña (ROAS). No obstante, la realidad demuestra, de acuerdo con la encuesta de licencias del COAC, que la media en Cataluña supera los cinco meses de media.

29/10/2020
Tornar

Pàgines