Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Acte de cloenda dels Estudis d’Arquitectura de la Universitat de Girona

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya
El dijous 5 de juny, de 15 a 20.30 h, tindrà lloc l’acte de cloenda dels Estudis d’Arquitectura de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona a l'Auditori del Centre Cultural La Mercè de Girona(Pujada de la Mercè, 12. Girona).

La sessió inclourà la presentació d’una selecció de treballs acadèmics desenvolupats durant el curs en diverses assignatures, i comptarà amb la participació com a convidats de Pau Bajet (Bajet Giramé), Beatriz Borque i Rosa Rull (Bailo Rull), que aportaran la seva mirada crítica en el debat i valoració dels exercicis presentats, així com en la reflexió sobre els formats i temàtiques contemporànies en l’ensenyament de l’arquitectura.

L’acte, que compta amb la col·laboració de la Demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), és obert a tota la ciutadania.

PDF version

Presentació del projecte "La Volta"

Imatge: 
REArq ETSAB
La Demarcació de Barcelona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya presenta La Volta, el projecte de construcció d’una enorme pèrgola de Volta Catalana al recinte Llars Mundet, que esdevindrà un nou referent arquitectònic i turístic per a la ciutat de Barcelona: un gran umbracle que explora l’efecte climàtic del càntir per refrescar l’espai públic, a la vegada que s’optimitzen les capacitats formals i estructurals de la volta catalana. 

Comptarem amb l’assistència de l’arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona, Maria Buhigas; i dels agents implicats, com la Diputació de Barcelona, la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, REARQ ETSAB i la Càtedra de Ceràmica LITEIS UIC, l’Institut Escola del Treball i les Constructores que també són col·laboradors estratègics en el projecte.

L’obra ha començat durant les Setmanes d’Arquitectura de 2025 i finalitzarà el 2026, coincidint amb la Capitalitat Mundial de l’Arquitectura de Barcelona. Es tracta d’un projecte compartit i un exemple pedagògic d’aprenentatge i servei que a la vegada promocionarà l’artesania i els oficis, la tradició i la innovació, i que donarà prestigi al nostre àmbit professional, alhora que crearà un nou espai d’ombra i descans, d’escala humana, per a estudiants, veïns i ciutadans. 

Inscripcions
PDF version
Presentació del llibre “Manual del marger”

Presentació del llibre “Manual del marger”

Imatge: 
© Manual del marger, de F. Xavier Solé Borràs

Amb motiu de l’exposició “Tota pedra fa paret. La pedra seca a Catalunya”, que acull la Demarcació de Tarragona del Col·legi d’Arquitectes de Tarragona, es presentarà el llibre “Manual del marger” de F. Xavier Solé Borràs, on l’autor ens parlarà d’aquesta publicació i oferirà una petita xerrada sobre aquest tema.

F. Xavier Solé Borràs és escultor picapedrer de Vilalba.

 #COACTarragona

logo del coac  

PDF version

El COAC acull la Materials Matter Exhibition 2025

Imatge: 
Matter
En el marc de les Setmanes d'Arquitectura, els dies 11 i 12 de juny la seu del COAC a Barcelona acull la Materials Matter Exhibition 2025, un espai de trobada entre professionals del disseny, l'arquitectura, l'interiorisme i la indústria, on explorar materials innovadors, sostenibles i saludables.

L'esdeveniment reunirà una selecció de marques per mostrar les darreres tendències en materials i productes. L'exhibició es desplegarà a tres espais complementaris del COAC:

A l'Altell es presentarà l'exposició 'Materialidad Consciente', comissariada i dissenyada per Matter Group. La mostra posa el focus en materials que promouen la circularitat, la innovació tecnològica i la sostenibilitat, essencials per a una arquitectura contemporània que millori tant l'entorn com la qualitat de vida de les persones.

A l'Espai Picasso, les marques expositores estaran disponibles en un entorn proper i dinàmic, que facilitarà el contacte directe i l'intercanvi d'idees. Entre els materials exposats es trobaran revestiments de fusta, calç, fibres naturals, pedra reciclada, tèxtils, metall oxidat, pedra natural, porcellànic de gran format, melamines d'última generació, paviments vinílics reciclats, aixetes, mecanismes i il·luminació, entre molts d'altres.

A la segona planta, es desenvoluparà un cicle de conferències amb estudis d'arquitectura, interiorisme i dissenyadors de producte, tant consolidats com emergents, que compartiran els seus darrers projectes i experiències aplicant diferents materialitats.

Inscripcions
Les jornades són gratuïtes, però cal inscripció prèvia.

PDF version

Pàgines