Propers Actes
Del Ds, 27 juny fins Dc, 15 juliol
Dilluns, dimecres,...
IN THE MAKING. Cartografia de les escoles d’arquitectura...
IN THE MAKING. Cartografia de...
Afterwork amb Sandra Bestraten, nova degana del COAC
Imatge:
El Periódico
La nova degana del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC), Sandra Bestraten, serà la convidada de l'afterwork d'EL PERIÓDICO que se celebrarà el dijous 25 de juny a les 19 h, a la Casa Cupra Raval.
La trobada permetrà tractar alguns dels grans reptes de la professió, com el Congrés Mundial d'Arquitectes de la UIA que acollirà Barcelona del 28 de juny al 2 de juliol, la Capitalitat Mundial de l'Arquitectura i la crisi de l'habitatge.
Sandra Bestraten va ser elegida el passat mes de maig degana del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya per al període 2026-2030.
Arquitecta per l'ETSAB i sòcia de Bestraten Hormias Arquitectura, presideix des del 2018 la Demarcació de Barcelona del COAC. La seva trajectòria combina pràctica professional, docència i una mirada social de l'arquitectura, especialment vinculada a l'habitatge i la rehabilitació. També destaca per la seva aposta per la sostenibilitat, la innovació i el paper dels arquitectes davant dels desafiaments climàtics.
Es prega confirmació d'assistència.
La trobada permetrà tractar alguns dels grans reptes de la professió, com el Congrés Mundial d'Arquitectes de la UIA que acollirà Barcelona del 28 de juny al 2 de juliol, la Capitalitat Mundial de l'Arquitectura i la crisi de l'habitatge.
Sandra Bestraten va ser elegida el passat mes de maig degana del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya per al període 2026-2030.
Arquitecta per l'ETSAB i sòcia de Bestraten Hormias Arquitectura, presideix des del 2018 la Demarcació de Barcelona del COAC. La seva trajectòria combina pràctica professional, docència i una mirada social de l'arquitectura, especialment vinculada a l'habitatge i la rehabilitació. També destaca per la seva aposta per la sostenibilitat, la innovació i el paper dels arquitectes davant dels desafiaments climàtics.
Es prega confirmació d'assistència.
RCR BUNKA. Programa Obert 2026, amb Enric Palau, Junka Ishigami i Pecha Kucha
Imatge:
© RCR Programa Obert
El COAC col·labora, a través de la Delegació de la Garrotxa-Ripollès, en l'organització del projecte RCR BUNKA. PROGRAMA OBERT, que acompanya l'RCR Summer Workshop - el taller internacional que cada estiu organitzen RCR Arquitectes i la Fundació RCR BUNKA. El cicle de conferències i converses sobre arquitectura i paisatge, fotografia, art, ciència i tecnologia, és obert al públic, i compta amb la participació de destacats artistes i professionals que connecten les arts i les ciències com a generadores de cultura i idees.
En aquesta edició, el programa girarà al voltant de "L'EXPERIÈNCIA DE L'ESPAI" i hi participaran el co-fundador de Sónar Festival i Sónar+D Enric Palau Pujols, músic estretament vinculat a la tecnologia i a la música experimental; l'arquitecte japonès Junya Ishigami · junya.ishigami+associates; i un Pecha Kucha amb la participació d'antics membres d'RCR Arquitectes que compartiran projectes, processos i idees que han nascut i evolucionat a partir del seu pas per l'estudi. Com en anteriors edicions, les xerrades s'acompanyaran d'una selecció de videocreacions que, sota el títol "MATÈRIA BOSC", celebren la força poètica dels arbres.
Més informació
En aquesta edició, el programa girarà al voltant de "L'EXPERIÈNCIA DE L'ESPAI" i hi participaran el co-fundador de Sónar Festival i Sónar+D Enric Palau Pujols, músic estretament vinculat a la tecnologia i a la música experimental; l'arquitecte japonès Junya Ishigami · junya.ishigami+associates; i un Pecha Kucha amb la participació d'antics membres d'RCR Arquitectes que compartiran projectes, processos i idees que han nascut i evolucionat a partir del seu pas per l'estudi. Com en anteriors edicions, les xerrades s'acompanyaran d'una selecció de videocreacions que, sota el títol "MATÈRIA BOSC", celebren la força poètica dels arbres.
Més informació
Esmorzar: Concerts professió
Imatge:
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
Convençuda que els grans reptes de la professió només es poden afrontar des del treball conjunt, la nova Junta de Govern del COAC organitza un Esmorzar, el proper dijous 18 de juny a les 8.30 h, per parlar de les seves línies estratègiques i del Congrés de la UIA Barcelona 2026.
Programa:
- Sandra Bestraten, degana electa del COAC.
Full de ruta del nou mandat.
- Jordi Ludevid, arquitecte i degà del COAC entre 2006 i 2010, entre d’altres càrrecs.
Construir un mapa de les regulacions vigents que configuren i determinen la professió.
- Pau Bajet en representació dels comissaris del Congrés de la UIA Barcelona 2026.
Presentació dels debats sobre la professió en el Congrés
Inscriu-t’hi!
També es pot seguir la sessió en línia a través d'aquest enllaç
Programa:
- Sandra Bestraten, degana electa del COAC.
Full de ruta del nou mandat.
- Jordi Ludevid, arquitecte i degà del COAC entre 2006 i 2010, entre d’altres càrrecs.
Construir un mapa de les regulacions vigents que configuren i determinen la professió.
- Pau Bajet en representació dels comissaris del Congrés de la UIA Barcelona 2026.
Presentació dels debats sobre la professió en el Congrés
Inscriu-t’hi!
També es pot seguir la sessió en línia a través d'aquest enllaç
Empremtes: Patrimoni revelat. Visita al Museu del Barroc i l'Anònima
Imatge:
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
L’Agrupació d'Arquitectes al Servei de l'Administració Pública (AASAP), juntament amb l’Agrupació d’Arquitectes per a la Defensa i la Intervenció en el Patrimoni Arquitectònic (AADIPA), organitzen el divendres 26 de juny una jornada emmarcada en el cicle Empremtes sota el títol “Patrimoni revelat” on es visitaran dues intervencions de referència a Manresa que, des de contextos molt diferents, comparteixen una mateixa actitud de projecte: revelar el valor de l'existent.
Visitarem el Museu del Barroc de Catalunya i L'Anònima, acompanyats pels arquitectes autors de les intervencions: David Closes, arquitecte de l'Ajuntament de Manresa i responsable de la intervenció al Museu del Barroc, i Meritxell Inaraja, arquitecta i autora de la intervenció a L'Anònima.
Visitarem el Museu del Barroc de Catalunya i L'Anònima, acompanyats pels arquitectes autors de les intervencions: David Closes, arquitecte de l'Ajuntament de Manresa i responsable de la intervenció al Museu del Barroc, i Meritxell Inaraja, arquitecta i autora de la intervenció a L'Anònima.
Programa de la jornada:
09.45 h – Trobada al Museu del Barroc
10.00 h – Visita a les obres del Museu del Barroc
11.15 h – Desplaçament cap a L'Anònima
11.30 h – Visita a les obres de L'Anònima
13.00 h – Refresc / dinar informal al centre de Manresa
Per a les persones interessades a completar la jornada, a les 15.30 h s'inicien les sessions sobre habitatge de la Universitat Catalana d'Estiu.
Una oportunitat per conèixer de prop dues obres que mostren com l'arquitectura contemporània pot actuar no com a protagonista, sinó com a instrument per revelar el patrimoni.
Per assistir a la visita, inscriu-te aquí.
![]()
![]()



