Propers Actes
Del Dll, 19 maig fins Dm, 03 juny
De dilluns a divendres...
Exposició de la 4a Mostra d'Arquitectura de...
Exposició de la 4a Mostra d'...
Del Dm, 20 maig fins Dj, 22 maig
Construmat celebra una nova edició. Reserva't les...
Construmat celebra una nova...
Dm, 20 maig
A les 19.30 h
Presentació del llibre “Tent poles in the ground”, de...
Presentació del llibre “Tent...
Dm, 20 maig
De 9.30 a 11 h
Jornada tècnica REHAU: Salubritat i seguretat als...
Jornada tècnica REHAU:...
La Delegació del Bages-Berguedà presenta una proposta d’urbanització del sector Passeig del Riu de Manresa
Imatge:
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
La Delegació del Bages-Berguedà del COAC ha presentat una proposta d’urbanització del sector Passeig del Riu de Manresa. L’estudi realitzat proposa canviar el traçat de les vies d’Adif i fer un túnel sota la torre Santa Caterina per alliberar espai i generar zona verda.
Aquesta és, certament, una proposta ambiciosa, que planteja un gran repte per a la ciutat. La iniciativa, volgudament agosarada, pretén convidar a reflexionar i posar en valor el potencial urbanístic de Manresa, així com il·lusionar-nos per la ciutat i el seu futur.
Aspectes rellevants de la proposta:
- Suprimeix la barrera física de les actuals platges de vies.
- Trasllada la nova estació de Renfe prevista al Nou Congost i possibilita la reconversió de l'actual estació, deixant una sola via de connexió, a manera de tramvia, entre les dues estacions.
- La ubicació de la nova estació al Nou Congost possibilita suprimir l’actual traçat i fer-ne un d’alternatiu amb túnel, a manera de variant.
- La supressió de les actuals platges de vies regenera el paisatge visual de l’arribada a la ciutat pel camí de Sant Ignasi des de la Torre de Santa Caterina.
- Segueix el concepte de recuperació dels cursos fluvials, les anomenades 'vies blaves', generant un gran espai de parc fluvial que es pot dotar de continguts d’oci, culturals, restauració, etc.
- Recupera el riu com a actiu patrimonial i obre la ciutat cap a les activitats que al seu voltant s'hi generin. La posada en valor del parc fluvial genera sinergies molt positives pel que fa al Nucli Antic.
- El parc fluvial resultant relliga el patrimoni industrial de la Fàbrica Blanca, la Vermella, la dels Polvorers i l’antiga estació de Renfe, generant un conjunt d’equipaments públics o privats articulats entre ells.
- Els ponts actuals i noves passeres de vianants permetran connectar les dues parts del parc, a banda i banda del riu.
- El trasllat de les platges de vies i l'activitat associada, s’ha d’estudiar entre Els Condals i Sant Vicenç de Castellet, buscant la interconnexió entre les línies d’Adif i les de FGC, que a la vegada cal enllaçar amb el Corredor Mediterrani.
- La proposta posa en valor la cornisa patrimonial històrica de la ciutat, formada per la Seu i la Cova de Sant Ignasi.
- Per tal de fer accessible el mirador privilegiat que representa l’entorn de la Torre de Santa Caterina, es proposa un ascensor panoràmic en la zona més vertical de la balsera, a la part posterior de la actual estació de Renfe.
- Cal complementar la proposta amb un estudi de modificació de la vialitat actual per generar una zona de baixa intensitat de trànsit.
Consulta la documentació gràfica de la proposta:
· Plànol planta estat actual
· Plànol planta proposta
· Estat actual 1
· Estat actual 2
· Vistes Parc 1
· Vistes Parc 2
· Vistes Parc 3
I a la premsa: Regió 7 ManresaInfo
Aquesta és, certament, una proposta ambiciosa, que planteja un gran repte per a la ciutat. La iniciativa, volgudament agosarada, pretén convidar a reflexionar i posar en valor el potencial urbanístic de Manresa, així com il·lusionar-nos per la ciutat i el seu futur.
Aspectes rellevants de la proposta:
- Suprimeix la barrera física de les actuals platges de vies.
- Trasllada la nova estació de Renfe prevista al Nou Congost i possibilita la reconversió de l'actual estació, deixant una sola via de connexió, a manera de tramvia, entre les dues estacions.
- La ubicació de la nova estació al Nou Congost possibilita suprimir l’actual traçat i fer-ne un d’alternatiu amb túnel, a manera de variant.
- La supressió de les actuals platges de vies regenera el paisatge visual de l’arribada a la ciutat pel camí de Sant Ignasi des de la Torre de Santa Caterina.
- Segueix el concepte de recuperació dels cursos fluvials, les anomenades 'vies blaves', generant un gran espai de parc fluvial que es pot dotar de continguts d’oci, culturals, restauració, etc.
- Recupera el riu com a actiu patrimonial i obre la ciutat cap a les activitats que al seu voltant s'hi generin. La posada en valor del parc fluvial genera sinergies molt positives pel que fa al Nucli Antic.
- El parc fluvial resultant relliga el patrimoni industrial de la Fàbrica Blanca, la Vermella, la dels Polvorers i l’antiga estació de Renfe, generant un conjunt d’equipaments públics o privats articulats entre ells.
- Els ponts actuals i noves passeres de vianants permetran connectar les dues parts del parc, a banda i banda del riu.
- El trasllat de les platges de vies i l'activitat associada, s’ha d’estudiar entre Els Condals i Sant Vicenç de Castellet, buscant la interconnexió entre les línies d’Adif i les de FGC, que a la vegada cal enllaçar amb el Corredor Mediterrani.
- La proposta posa en valor la cornisa patrimonial històrica de la ciutat, formada per la Seu i la Cova de Sant Ignasi.
- Per tal de fer accessible el mirador privilegiat que representa l’entorn de la Torre de Santa Caterina, es proposa un ascensor panoràmic en la zona més vertical de la balsera, a la part posterior de la actual estació de Renfe.
- Cal complementar la proposta amb un estudi de modificació de la vialitat actual per generar una zona de baixa intensitat de trànsit.
Consulta la documentació gràfica de la proposta:
· Plànol planta estat actual
· Plànol planta proposta
· Estat actual 1
· Estat actual 2
· Vistes Parc 1
· Vistes Parc 2
· Vistes Parc 3
I a la premsa: Regió 7 ManresaInfo
21/11/2017