Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general
Finestres. Festival Jardins de Llum - Manresa

SP25 Arquitectura, guardonats als Emporia Awards d’Arquitectura Efímera

Imatge: 
SP25 Arquitectura. Finestres. Festival Jardins de Llum - Manresa
L’estudi SP25 Arquitectura ha estat distingit amb tres reconeixements en la darrera edició dels Premis Internacionals d’Arquitectura Efímera Emporia Awards.

Fundat pels arquitectes David Oliva i Elisenda Planas, l'estudi vigatà està especialitzat en projectes d’obra nova, rehabilitació i instal·lacions d’arquitectura efímera, així com en mediació en processos participatius i tallers infantils d’arquitectura. 

ANHEL
Emporia Selection
Festival A Cel Obert – Tortosa
Com una memòria col·lectiva de l’ofici d’arquitecte, la peça es construeix amb centenars de plantilles de dibuix tècnic: fragments d’ofici, eines de projecte. Superposades, aquestes plantilles de colors vius configuren una superfície vibrant que juga amb la llum, la transparència i la repetició. Enmig d’aquesta constel·lació de formes, el buit dibuixa la silueta d’una casa: una geometria elemental, oberta a la mirada i a la imaginació. Una casa encara inexistent, però intuïda. Un projecte. Un desig. Un anhel d’habitar. Una casa construïda des del somni de viure-hi.

FINESTRES
Gold Emporia
Festival Jardins de Llum – Manresa (i altres)
“Finestres” posa el focus en els buits arquitectònics i descontextualitza obertures per donar-los nous entorns i relats mitjançant el collage. Realitzat pels nens d’escoles i biblioteques, el procés consisteix a extreure finestres, portes o galeries del seu lloc original i observar-ne els elements que les defineixen: llindes, brancals, textures, colors o persianes. A partir d’aquí, es reinterpreten sobre capses reutilitzades, incorporant-hi objectes domèstics que transformen la percepció entre interior i exterior. El collage es converteix així en un joc d’exploració arquitectònica, creativa i sensible.

ATZUCAC
Emporia Selection
L'Albergueria – Vic
En les ciutats amb història, el paisatge urbà es construeix a partir de capes superposades: perfils d’edificis, carrers irregulars, restes de traçats antics i indicis de nous planejaments. Els carrers neixen del buit entre les cases i connecten els diferents punts de la ciutat. En aquest context, hi apareix un carrer singular: l’atzucac o cul-de-sac, un carreró sense sortida resultat de l’evolució i acumulació de capes urbanes. La instal·lació presenta la casa com a unitat mínima de formació de les ciutats. 


2/03/2026
Tornar