Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

El Consell de Ministres aprova un Reial Decret que modifica el Reglament General de la Llei de Contractes

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
El dissabte 5 de setembre el BOE va publicar el Reial Decret 773/2015 pel qual es modifiquen determinats preceptes del “Reglamento General de la Ley de Contratos de las Administraciones Públicas”. Aquest Reial Decret entra en vigor a partir del 5 de novembre.
 
És important destacar que no es tracta de l’aprovació de la nova Llei de Contractes del Sector Públic, que segueix pendent, sinó d’una modificació puntual del Reglament General, que continua sense afrontar la necessitat de millorar la legislació de contractació pública en l’àmbit de l’arquitectura.

Les modificacions del Reglament incideixen en tres àmbits:

- Eliminació de l'obligatorietat de classificació en els contractes de serveis en els quals aquesta era encara exigible. Destaquem que aquest punt no afecta els contractes d’arquitecte.

- Llevat que en els plecs del contracte s'estableixi de manera expressa la seva exigència, els licitadors o candidats estaran exempts dels requisits d'acreditació de la solvència econòmica i financera i d'acreditació de la solvència tècnica i professional per als contractes el valor estimat dels quals no excedeixi els 35.000 euros. Aquesta exempció, limitada als contractes que ja comportaven menys requeriments burocràtics, no resol les dificultats innecessàries de les licitacions de quanties més elevades.

Ampliació del període per acreditar experiència, que passa de 3 a 5 anys en el contractes de serveis. Aquesta ampliació resulta clarament insuficient. El COAC ha reclamat en moltes ocasions períodes més llargs que tinguin en compte els anys de poquíssima activitat que acumulem.   

En relació a la solvència econòmica i professional, quan el plec no concreti els criteris i requisits mínims per a la seva acreditació, caldrà remetre's als que estableix el Reial Decret. 

D'altra banda, el Reial decret-llei 10/2015, d'11 de setembre, entre altres disposicions, modifica els mitjans per acreditar la solvència econòmica i financera. Amb la nova modificació, l’òrgan de contractació podrà exigir que la solvència econòmica i financera s’acrediti a través del volum anual de negocis, per import igual o superior a l'exigit a la documentació; en els casos en què resulti apropiat, un justificant de l’existència d’una assegurança per riscos professionals, per import igual o superior a l’exigit a l’anunci o plecs; o el patrimoni net o ratio entre actius i passius al tancament de l’últim exercici pel que estigui vençuda l’obligació d’aprovació de comptes anuals per import igual o superior a l’especificat a la documentació de la licitació. En cas que l’òrgan de contractació no ho especifiqui, caldrà remetre's a l'establert reglamentàriament.

El COAC, a través del CSCAE, seguirà insistint en la necessitat urgent de millorar el marc legislatiu dels concursos d’arquitectura, mantenint el mateix posicionament que ja va fer palès el passat mes de maig en les al·legacions presentades per a la futura llei.

Recursos
- Real Decreto 773/2015, BOE del 5 de setembre
Real Decreto-ley 10/2015, BOE del 12 de setembre
- NdP de la Moncloa, 28 d'agost





1/09/2015
Tornar