Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general
Aparador de "Boxpark".

Èxit del darrer Retail Walk, celebrat a Londres

Imatge: 
© Boxpark Shoreditch
El passat 30 de novembre va tenir lloc la 5a edició del Retail Walk, organitzat pel Grup de Treball de Retail del COAC. Enguany, com a novetat, la jornada es va celebrar a la ciutat de Londres.

Acompanyats de Daniel Córdoba-Mendiola, fundador i director de The Hunter Project, un grup de 30 arquitectes i altres professionals interessats en el sector van passejar pels carrers de la capital britànica visitant alguns dels seus retailers més destacats i novedosos, per tal de conèixer les últimes tendències del mercat.

Des de Liverpool Station fins a Saint Pancras, la visita de més de 20 botigues i dues estacions de tren reconvertides en centres comercials ens deixen idees, conceptes, tendències i algunes preguntes. Repassem a continuació els diferents conceptes i categories:

- Markets orgànics: PLANET ORGANIC i AS NATURE INTENDED ho tenen molt clar en la seva proposta de valor: el món d'allò natural i sostenible és portat a l'on i l'off en aquests dos supermercats, que més que botigues, es posicionen en conceptes healthy, beauty i organic. La proposta de Planet Organic inclou, a més de cosmètica, salut, alimentació i frescos, una zona de plats preparats amb les receptes més saludables.

- Mercats: reconvertits i rehabilitats, ens trobem a BOX PARK i OLD SPITALFIELDS MARKET. Destaca Box Park, amb el seu model de botigues en forma de containers, que permeten un lloguer de màxim 2 anys, convertint-se en un espai ideal per provar nous conceptes i models de negoci sense invertir en estructura.

Fast food: LEON, GIRAFFE, WAGAMAMA, THE VURGER CO… el consum de menjar ràpid present a les estacions de tren i als mercats. A destacar Leon, pel seu disseny i per l'assortiment de productes turkey, més enllà d'un simple falafel.

- Cosmètica: en aquesta categoria ens va sorprendre THE ABNORMAL BEAUTY COMPANY (de la qual ja hem vist una proposta similar a Barcelona), que ens presenta el món de les cremes per ingredients, on comprar els elements bàsics sembla el més assequible del món.

-Multimarca: GOODHOOD porta el concepte del lifestyle un pas més enllà i no només la roba i sabates són els protagonistes, sinó que gadgets i accessoris de tot tipus es presenten per tota la botiga. En la mateixa línea, MODERN SOCIETY ens mostra una cuidada selecció de productes de marques independents, en un espai cuidat, amb un visual perfecte i on, a més, podem prendre un bon cafè davant del gran aparador.

- Espai multidisciplinar: BLUE MOUNTAIN SCHOOL i ELECTRIC CINEMA. Blue Mountain School és, potser, una de les propostes més sorprenents pel seu concepte innovador. Un espai on professionals de diferents àmbits (moda, artesania, restauració, etc.) treballen en constant evolució i que presenta un disseny espaial molt treballat.

- Òptiques: WARBY PARKER ven les ulleres com si fossin joies, amb un disseny de botiga propi d'exposicions d'art.

Mobles i decoració: la proposta de THE LOAF, amb múltiples opcions d'entapissats, i la barroca i plena d'atenció HOUSE OF HACKNEY.

Totes amb un disseny molt treballat, un assortiment de producte ben seleccionat i donant especial protagonisme al merchandising de categoria. Res està posat a l'atzar, tot té un ordre exquisit i un layout senzill i fàcil de recórrer.

I què passa amb les últimes tendències, de les quals sentim parlar aquí a casa una i altra vegada? Transformació digital, omnicanalitat, big data… Com es posen de manifest en aquests espais?

Poques pantalles, poques tablets, poca tecnologia a simple vista. No obstant, totes les botigues tenen presència on line. Sense comptar els markets, totes elles tenen e-commerce. Des de les seves plataformes on line, el 100% treballa amb newsletters, fet que fa necessària una bona gestió de bases de dades de clients. Totes tenen presència a les xarxes socials, sent Twitter la xarxa escollida per tots els retailers, seguida de Facebook i Instagram. No és casualitat: Twitter, tractada com a canal d'atenció al client, ens retorna a la gestió de dades de clients i al big data.

A simple vista, amb l'anàlisi realitzada, el que s'observa és un focus en la gestió de dades al back office, creuada amb business intelligence en els TPVs (digitalitzats). La febre per les pantalles i les tabletes que vivim aquí a casa, sense gestió ni objectiu, no apareix a cap de les botigues visitades. L'única excepció és LOAF, amb pantalles in store (ordinadors), que et permeten la configuració del sofà in situ i navegar pel seu catàleg digital.

Vegeu vídeo del Retail Walk:



Per veure fotografies de la jornada, cliqueu aquí.
7/01/2019
Tornar