Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general
Visat 100% digital

Visat 100% digital

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
La digitalització total dels expedients de visat serà un fet a partir del proper mes de setembre. Això permetrà que, finalment, després de 15 anys de posada en marxa del visat telemàtic, tots els arquitectes puguin organitzar-se el seu propi arxiu digital, amb la documentació dels seus projectes ordenada en fitxers PDF, facilitant així la gestió d’arxiu. Culminarà, doncs, un pas important per a la competitivitat del col·lectiu, que estarà totalment preparat per poder treballar amb l’Administració per via telemàtica (via que serà obligatòria a partir de l’octubre de l’any vinent), com ja passa per exemple amb els IITs de l’Ajuntament de Barcelona.

Els arquitectes que habitualment tramiten els seus expedients en paper tindran a la seva disposició un servei de suport i acompanyament que els facilitarà tant l’edició eficient del documents en format pdf com l’ús del portal de tràmits telemàtic del COAC. Tot i així, qui ho desitgi podrà optar per seguir portant la documentació en paper, utilitzant el servei de digitalització del Col·legi.

El visat telemàtic del Col·legi es va posar en marxa l'any 2002. En el transcurs d'aquests 15 anys, el nombre d’expedients digitals tramitats ha anat augmentant, arribant actualment al 83%, molt a prop de l’objectiu del 100% que ara es vol assolir. Els arquitectes que l'utilitzen habitualment fan una valoració molt positiva de l'eina, de 4 sobre 5.

Avantatges de visar de manera telemàtica
Aquest sistema permet tenir al despatx professional el projecte ordenat en un únic fitxer pdf, el visat telemàtic ofereix una gestió àgil i còmoda per als arquitectes, ja que els treballs es poden enviar a visar en qualsevol moment i des de qualsevol lloc, evitant desplaçaments. L’eina, a més, s’adapta a tots els navegadors habituals, facilitant al màxim el treball als usuaris.

Accions i eines de suport als col·legiats

1.- Sessions de formació per generar PDF’s de la documentació tècnica i conèixer el funcionament del portal telemàtic
Els propers 13 i 14 i 27 i 28 de setembre tindran lloc les properes sessions de formació dirigides als arquitectes col·legiats. Cal inscripció prèvia.

2.- Atenció personalitzada per fer el 1er visat telemàtic
Els col·legiats podran realitzar un visat telemàtic a qualsevol de les oficines de visat amb l'ajuda d'un tècnic del COAC. Caldrà reservar dia i hora, properament s’informarà amb més detall de com fer-ho.

3.- Web específic amb manuals i tutorials
Documentació específica amb el funcionament del visat telemàtic i els passos a seguir per realitzar correctament un PDF amb marcadors. Es poden descarregar des de la pàgina web específica de suport per al visat 100% digital.

4.- Atenció telefònica
Al telèfon habitual d’atenció a l’arquitecte 93 306 78 03.

5.- Servei de digitalització de documents
A partir del mes de setembre, per als arquitectes que optin per seguir portant la documentació en paper, el Col·legi disposarà d’un servei de digitalització de documents. El servei serà de pagament  i els terminis de revisió seran una mica més llargs perquè inclouran el procés de digitalització.







30/06/2017
Tornar