Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general
Philip Ursprung i Josep Lluís Mateo al cicle "Europa, Europa"

Philip Ursprung transporta el públic de la conferència al territori de les emocions

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
El passat 9 de febrer va tenir lloc la segona conferència d’Europa, Europa, cicle comissariat per l’arquitecte i editor Moisés Puente en el qual es presenta, cada 15 dies i fins al mes de juny, una mostra de l’arquitectura europea contemporània amb les conferències de 5 arquitectes i 4 crítics convidats que, a la vegada, seran presentats per arquitectes catalans. En aquesta ocasió, el convidat va ser el suís Philip Ursprung, catedràtic d’Història de l’Art i l’Arquitectura i futur degà de l'ETH de Zurich.

L'arquitecte Josep Lluís Mateo, encarregat de fer la presentació prèvia, va definir Ursprung com "un dels grans teòrics europeus en el camp de l’arquitectura" i va destacar la quantitat, qualitat i varietat de la seva obra. Una obra que, moltes vegades a través d’un apropament sinestètic i peripatètic a l’arquitectura i gràcies a l’ús de la imatge com a potenciadora i evocadora d’emocions, aconsegueix abordar la relació existent entre l’economia, l’arquitectura i l’art contemporanis.

Ursprung va triar Grècia com a punt de partida de la seva conferència, concretament una visita a l’obra de l’artista Nella Gollanda durant un dels viatges acadèmics que regularment realitza amb estudiants de l'ETH. Les imatges presents i passades, d’aquesta i d’altres obres, combinades amb el discurs rotund i evocador d’Ursprung, van aconseguir anar transportant els assistents al territori de les emocions provocades per la relació existent entre l’obra, la seva materialitat i el seu entorn. Les obres presentades podien veure’s des de l’arquitectura, però també des de l’escultura, el paisatgisme, l’escenografia, la infraestructura... i tantes altres disciplines.

Durant la segona part de la conferència, l’historiador va confrontar aquesta manera d’entendre l’arquitectura —sensorial, material, evocadora, a escala humana i, moltes vegades, a una escala més propera a l’escenografia— amb l’arquitectura espectacle i abstracta d’algunes ciutats, una arquitectura superficial que acaba promovent la diferència, l’exclusivitat i la separació dels individus.



No us perdeu la visió d’Ursprung i veieu el vídeo de la conferència:


La propera sessió d’“Europa, Europa”, el 23 de febrer, anirà a càrrec del despatx francès Bruther i comptarà amb la presentació de l’estudi català Harquitectes.
20/02/2017
Tornar