Propers Actes
5a edició de "Descarbonitzant l'Arquitectura"
5a edició de "...
Fumarola de Lluèrnia. Conferència "Lluèrnia, un...
Fumarola de Lluèrnia....
Exposició "Premis d'Arquitectura de les...
Exposició "Premis d'...
Exposició "Premis d'Arquitectura de les...
Exposició "Premis d'...
Trobada d’Arquitectes del Vallès
Trobada d’Arquitectes del Vallès
Conferència 'Cicle MARQ 2025/2026. Typology of the ordinay' amb Victoria Easton (Christ & Gantenbein)
Donarà el tret de sortida l'arquitecta Victoria Easton (Christ & Gantenbein) el dijous 2 d'octubre, a les 18 hores, amb la conferència 'Typology of the ordinary'. En la seva intervenció, Easton presentarà diferents projectes del despatx, tant d'obres finalitzades com en procés de desenvolupament, analitzats a través del marc crític de la tipologia. Aquest tema, central en la càtedra de Christ & Gantenbein a l’ETH de Zúric, ha estat al cor de la seva tasca docent i de recerca durant més de quinze anys. El seu compromís continuat amb l’anàlisi tipològica ha donat com a resultat dues monografies de gran abast, amb un tercer volum en preparació, i des d’aleshores ha informat el seu enfocament en el disseny.
El cicle continua amb les conferències de Marta Domenèch de MAP 13 ARCHITECTS (16 d’octubre); Fabrizio Gallanti d’ARC EN REVE CENTRE D’ARQUITURE (28 d’octubre); Fernando Rodríguez de FRPO (30 d’octubre); Jesús Arcos i Francisco Mesonero d’ALDAY JOVER (18 de novembre); i Jordi Mitjans d’ARQBAG (29 de gener).
Victoria Easton (1981, MSc Arch ETH)
Va estudiar arquitectura a l’EPF de Lausana i a l’ETH de Zúric, on es va graduar amb un màster el 2005. Des d’aleshores, ha estat col·laboradora de Christ & Gantenbein, va ser nomenada Associate el 2012 i sòcia (Partner) el 2023. També dirigeix nombrosos projectes, concursos i estudis, que abasten des de la planificació urbana —com el projecte Wolf Urban Planning de Basilea— fins a intervencions en contextos culturals, com ara l’Església Suïssa de Londres, el Museu de la Reforma de Ginebra, o el disseny d’exposicions i mobiliari per a la fira Paris Internationale i la JOYA Jewelry Fair.
També supervisa el departament de publicacions i exposicions de Christ & Gantenbein, des d’on ha concebut aportacions a nombroses mostres, com The Last Act of Design al Japó, Mahalla: Urban Rural Living a la Biennal de Venècia, així com llibres, entre els quals destaca la monografia Christ & Gantenbein. Projects I–III.
Paral·lelament a la seva activitat a l’estudi, ha estat implicada en la docència, la recerca i l’escriptura. Del 2010 al 2025, ha dirigit la recerca Typology de l’ETH de Zúric, que documenta les constants urbanes de la ciutat moderna. Entre el 2017 i el 2024, va ser membre de la Comissió Federal d’Art de Suïssa i, en aquest marc, va formar part del jurat dels Swiss Art Awards en les categories d’art, comissariat i arquitectura.
Activitat emmarcada en el Dia Mundial de l'Arquitectura 2025.
