Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Síntesis Arquitectòniques 2026. “Arquitectura comparada” de Félix de la Fuente

Imatge: 
© Félix de la Fuente

La Delegació Garrotxa-Ripollès del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) acull la segona sessió del cicle Síntesis Arquitectòniques 2026 el dijous 11 de juny de 2026, a les 19 hores, amb l’objectiu d’apropar a la ciutadania tesis doctorals en què l’arquitectura és la protagonista, tot obrint un espai de reflexió al voltant de la recerca arquitectònica contemporània. 

En aquesta ocasió, Félix de la Fuente presentarà la seva tesi Arquitectura Comparada, una recerca que planteja l’arquitectura no només com la construcció d’edificis, sinó com una manera d’ordenar significativament les peces del món a partir de les seves afinitats i relacions. El treball parteix de la idea que comparar permet reconèixer vincles, contrastos i patrons entre elements que, de manera aïllada, podrien semblar inconnexos o difícilment interpretables. A través d’aquesta mirada, la recerca reflexiona sobre la capacitat de posar elements en relació per descobrir significats nous i construir un ordre explicatiu que ajudi a interpretar el món contemporani, especialment en un context marcat per la hiperabundància d’imatges i fragments visuals.

El cicle finalitzarà el 18 de juny(19 h), a la Demarcació de Girona del COAC, amb la tesi 'Alison i Peter Smithson, Axel Bruchhäuser i la Hexenhaus', a càrrec d’Anna Bach.

Félix de la Fuente 
Arquitecte per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Granada (UGR,2008) i Doctor Arquitecte cum laude per la Universitat Politècnica de Catalunya (2025) amb la tesi “Arquitectura Comparada”. Màster en Teoria i Pràctica del Projecte d’Arquitectura per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i va rebre el Premi FAD ex aequo de Pensament i Crítica l’any 2016. Forma part del Grup de Recerca Habitar de la UPC i, des de 2022, és professor associat al Grau de Paisatgisme de la mateixa universitat.

Exposició "Arquitectes en construcció. Recull de PFC 2013 - 2024"

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya
Del 21 de maig al 2 d'agost, la sala d'exposicions de la Delegació Garrotxa-Ripollès del COAC acull l'exposició "Arquitectes en construcció. Recull de PFC 2013 - 2024" en la qual es poden veure un recull de 31 projectes d’arquitectes de la Demarcació. Els panells expositius, formats per material gràfic i escrits descriptius aportats pels arquitectes, són un exercici que sintetitza aprenentatge, creativitat i responsabilitat i que, des de la llibertat acadèmica, permet explorar múltiples respostes als reptes contemporanis com el diàleg amb el lloc, la sostenibilitat, la innovació constructiva, la memòria del patrimoni o les transformacions socials.

Aquesta mostra de PFCs i TFMs, que es presenta en diverses escales de treball, entorn i formes d’intervenció, que es va publicar per última vegada en l’edició dels anys 2004-2012, dona continuïtat als reculls de PFC's de la Demarcació de Girona del COAC iniciats l'any 1987. La convocatòria ha estat oberta a totes les persones col·legiades de la Demarcació de Girona que hagin lliurat el PFC o TFM entre els anys 2013 i 2024, ambdós inclosos, amb una nota mínima de 7 en el projecte.

L'exposició es complementa amb un catàleg dels treballs acadèmics presentats.

 

Arquivolta Olot. Francesc Vayreda

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya
La Delegació Garrotxa-Ripollès del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) organitza una nova Arquivolta que explora les obres d’Olot de l’arquitecte Francesc Vayreda i Bofill. Aquesta visita guiada del 9 de maig, posa en valor l’empremta arquitectònica que deixa a la nostra ciutat aquest reconegut arquitecte olotí membre del Grup R i professor de l'ETSAB.

Aquesta nova edició de l’Arquivolta Olot, estarà comissariada pels arquitectes Joaquim Vayreda i Arnau Vergés.

L’activitat permet redescobrir Olot des de la perspectiva de la seva arquitectura i comprendre millor  el  treball de l'arquitecte en el procés de projectar i construir, en l'obra de  Francesc Vayreda i Bofill.

Programa
Fàbrica tèxtil (actual EME)
Barri Pla de Dalt
Cases Pg dels Desemparats
Casa Casadellà
Casa Inès Plana
Blocs

INSCRIPCIONS TANCADES.
Aforament complet.

Patrimoni Contemporani: conèixer, valorar, preservar. Visita a La Garrotxa

Imatge: 
Ajuntament d'Olot
Olot continua el cicle Patrimoni Contemporani: conèixer, valorar, preservar  dins la Capital Mundial de l’Arquitectura Barcelona 2026. La visita, amb sortida en autocar des de Barcelona, ens permetrà descobrir l’obra d'RCR Arquitectes i les intervencions recents d’Un parell d’Arquitectes a l’espai públic del nucli antic d’Olot, mostrant com arquitectura, paisatge i ciutat construeixen una relació profunda amb el lloc i la memòria.

La visita amb autocar a Olot s’emmarca dins el cicle impulsat per l’AADIPA, l’Agrupació d’Arquitectes per a la Defensa i la Intervenció en el Patrimoni Arquitectònic del COAC, en el marc de la Capital Mundial de l’Arquitectura Barcelona 2026, amb la voluntat de fer arribar la Capitalitat a tot el territori i posar en valor arquitectures que estableixen un diàleg intens amb el paisatge i el context cultural en què s’inscriuen.

Aquesta sortida de l’AADIPA ens porta a Olot, en un recorregut que posa en diàleg dues maneres d’entendre l’arquitectura contemporània arrelada al lloc: l’obra d'RCR Arquitectes i les intervencions urbanes d’Un Parell d’Arquitectes al nucli antic de la ciutat.

El matí se centrarà en tres projectes clau d'RCR a la Garrotxa, que exemplifiquen una arquitectura profundament vinculada al paisatge, a la matèria i a l’atmosfera. Visitarem l’Espai Barberí, antic recinte industrial transformat en taller i espai cultural; l’Estadi d’atletisme Tossols Basil, una intervenció paradigmàtica d’integració amb el bosc; i el Parc de Pedra Tosca, on arquitectura i territori construeixen un sistema d’itineraris que revelen un paisatge agrícola i volcànic singular.

Ens aturarem per fer una pausa per dinar al centre d’Olot fins a les 16 hores (el dinar no està inclòs, serà lliure). 

A la tarda, la visita es trasllada a l’exposició RCR Arquitectes. Arrels i ales, al Museu de la Garrotxa. La jornada es completarà amb un recorregut pel centre d’Olot per conèixer diverses intervencions recents d’Un Parell d’Arquitectes, resultat del Pla de places i placetes. Aquest conjunt d’actuacions posa el focus en la relació entre espai públic i habitatge, entre planta baixa i vida urbana, i en la capacitat de l’arquitectura per reparar i activar els teixits històrics des d’una mirada contemporània.

La visita a Olot posa de manifest una manera d’entendre el patrimoni contemporani que va més enllà de l’objecte arquitectònic per incorporar el territori, la memòria i els usos quotidians.

Aquesta jornada, que ens ocuparà tot el dia és gratuïta i oberta a tota la ciutadania. Inclou el desplaçament en autocar des de Barcelona fins a Olot i la tornada. Inscriu-t'hi

Pàgines